Börjar tröttna!
Postat: 08 feb 2020 22:14
I december fick jag min model 3LR AWD levererad.
Då varnade bilen rött för dragkroken men killen på leverans sa att det var vanligt och att den försvinner i nästa uppdatering.
De silvriga Listerna på ena sidan var jäkligt sneda men de sa att det var inom ramen av vad som var deras riktlinjer.
Första uppdateringen kom och jag accepterade den. Fick ett felmeddelande om att uppdateringen misslyckades. Testade 3 gånger till utan framgång.
Efter detta gav jag upp och lämnade in bilen (med en väntetid på ca 3-4v).
De skulle kolla på allt då, och visst var listerna sneda och rättades till, och det visade sig även vara ett fuktproblem med en kabel till dragkroken.
Fick då besked om att de hade beställt nya kablar och att de skulle återkomma när de fått leverans.
Hämtade bilen och fick info om att den skulle användas som vanligt till de hörde av sig.
Ett par dagar senare fick jag 6 felmeddelande om att alla assistansfunktioner i bilen var ur funktion, ringde direkt och fick kämpa bilen till SC i Malmö.
Nu har jag haft en buggig model S som lånebil i 2 veckor utan ett ord från verkstaden. Vill ha min bil igen!!
Dessutom svarar de ALDRIG i telefon och de fria SuC milen har jag inte sett röken av.(det visade sig att de lagt milen på fel beställning och att de inte kan göra något åt det)
Älskar min model 3, riktigt ball och cool bil. Men fy fasen vad enerverande det är med den sparsamma sericen.
Nåja, hoppas de hör av sig snart!!
Då varnade bilen rött för dragkroken men killen på leverans sa att det var vanligt och att den försvinner i nästa uppdatering.
De silvriga Listerna på ena sidan var jäkligt sneda men de sa att det var inom ramen av vad som var deras riktlinjer.
Första uppdateringen kom och jag accepterade den. Fick ett felmeddelande om att uppdateringen misslyckades. Testade 3 gånger till utan framgång.
Efter detta gav jag upp och lämnade in bilen (med en väntetid på ca 3-4v).
De skulle kolla på allt då, och visst var listerna sneda och rättades till, och det visade sig även vara ett fuktproblem med en kabel till dragkroken.
Fick då besked om att de hade beställt nya kablar och att de skulle återkomma när de fått leverans.
Hämtade bilen och fick info om att den skulle användas som vanligt till de hörde av sig.
Ett par dagar senare fick jag 6 felmeddelande om att alla assistansfunktioner i bilen var ur funktion, ringde direkt och fick kämpa bilen till SC i Malmö.
Nu har jag haft en buggig model S som lånebil i 2 veckor utan ett ord från verkstaden. Vill ha min bil igen!!
Dessutom svarar de ALDRIG i telefon och de fria SuC milen har jag inte sett röken av.(det visade sig att de lagt milen på fel beställning och att de inte kan göra något åt det)
Älskar min model 3, riktigt ball och cool bil. Men fy fasen vad enerverande det är med den sparsamma sericen.
Nåja, hoppas de hör av sig snart!!