Eller helt enkelt ha så att delning av effekten bara går in när stationen är mer än halvfull. Då är det bara idioterna som kopplar fel när stationen är tom som får det segt.
Fast då måste man väl dra om alla kablar? 2 laddare delar väl på ett skåp?
Nej, varför skulle man behöva det? Det handlar ju inte om att omfördela något mellan laddpar utan bara om att koden som kontrollerar hur effekten delas kan kolla hur många laddare som är lediga på stationen.
Lätt att missförstå vad du tänkte på men jag gissar att du menar att så länge stationen bara är halvfull så
funkar allt som förut dvs att först till ett par får full effekt och delar nästan inget alls med någon som
kopplar in sig på samma par, medans dom nya "reglerna" gäller när det är mer än halvfullt på stationen?
En inte helt dum idé faktiskt...
Lätt att missförstå vad du tänkte på men jag gissar att du menar att så länge stationen bara är halvfull så
funkar allt som förut dvs att först till ett par får full effekt och delar nästan inget alls med någon som
kopplar in sig på samma par, medans dom nya "reglerna" gäller när det är mer än halvfullt på stationen?
En inte helt dum idé faktiskt...
Ja typ så jag menar, kan ju till och med vara sämre än tidigare om man vill vara taskig .
Lätt att missförstå vad du tänkte på men jag gissar att du menar att så länge stationen bara är halvfull så
funkar allt som förut dvs att först till ett par får full effekt och delar nästan inget alls med någon som
kopplar in sig på samma par, medans dom nya "reglerna" gäller när det är mer än halvfullt på stationen?
En inte helt dum idé faktiskt...
Ja typ så jag menar, kan ju till och med vara sämre än tidigare om man vill vara taskig .
Det skulle ju t.o.m. kunna vara så att nya reglerna endast träder i kraft när det inte finns något ledigt par.
Då får man skylla dig själv om man inte kan/vill välja ”rätt” stolpe, men om det inte finns någon ”rätt” stolpe så får man (minst) halva effekten var man än ställer sig.
Det bästa vore förstås fortfarande om bilen rekommenderat bästa stolpe. Det skulle t.o.m. kunna vara valbart när man rullar in: om man ändå tänkt stå en stund så skulle man kunna välja en stolpe som ger låg effekt, och kanske få lite rabatt på priset, har man bråttom väljer man bästa stolpe och betalar fullt pris.
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Ja typ så jag menar, kan ju till och med vara sämre än tidigare om man vill vara taskig .
Det skulle ju t.o.m. kunna vara så att nya reglerna endast träder i kraft när det inte finns något ledigt par.
Då får man skylla dig själv om man inte kan/vill välja ”rätt” stolpe, men om det inte finns någon ”rätt” stolpe så får man (minst) halva effekten var man än ställer sig.
Det bästa vore förstås fortfarande om bilen rekommenderat bästa stolpe. Det skulle t.o.m. kunna vara valbart när man rullar in: om man ändå tänkt stå en stund så skulle man kunna välja en stolpe som ger låg effekt, och kanske få lite rabatt på priset, har man bråttom väljer man bästa stolpe och betalar fullt pris.
Hade ju önskat att svenskar i alla fall hade betett sig likadant på laddstationerna som de gör vid busstationer Minst 2m mellanrum om det inte är fullt
Nä men tror att mer info behövs bara, alla sitter inte och kollar videos/forum efter tips och trix tyvärr, men tror inte att någon diskuterar emot om man upplyser om hur en SuC fungerar