Sida 1 av 2
Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 20 nov 2019 11:47
av Vkium
Har det funkat för någon annan att kommunicera med service via appen?
Jag har uppdaterat beskrivningen flera gånger i några veckor nu, men får inga svar på något? Nu är bokningen imorgon och jag vet inte ens om jag måste lämna bilen där eller inte...
Superirriterande
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 20 nov 2019 11:56
av Bjelke
Det jag hade skrivit in i appen efter att ärendet var skapat läste dom inte alls, och eftersom det inte går att kommunicera alls med
dom längre så slutade det såklart med att jag får åka ner till dom en gång till enbart pgav detta

26 mil enkel..........
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 20 nov 2019 12:11
av Vkium
Så då är möjlighet att nå service i ett befintligt ärende per definition helt borttaget.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 20 nov 2019 12:36
av Bjelke
I princip ja,
dom hävdar att man ska kunna svara på det sms man (ska) få när man skapar ärendet första gången men
det har inte heller funkat en enda gång av alla jag provat.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 20 nov 2019 18:30
av rollo
Tyvärr har Bjelke rätt. Har exakt samma erfarenhet. Behövde reservdelar till ett dörrhandtag, slutligen skickade jag sonen till Teslas Service Center i Malmö och det var inga problem att få reservdelarna som fakturerades till mej. Min son som tvivlade på min uppgift att det inte gick att varken ringa,mejla,chatta eller att använda appen för att få kontakt frågade dem om så var fallet och fick beskedet att så var det och de var inte helt bekväma med det själva...
Kan inte rekommendera någon att köpa en Tesla under dessa omständigheter. Bedrövligt!
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 20 nov 2019 21:39
av Schelin
Känns inte helt bra, fick ett sms :
Hej,
Vi saknar information från er och önskar att ni återkommer med denna senast 17:00 imorgon för att tillåta ert ärende att hållas öppet. Uteblir informationen kommer ärendet per automatik att stängas.
Mvh,
Tesla Service
Svarar:
Hejsan, vilken information saknar ni? Mvh Daniel
Inget händer imorgon ska jag in med den, fått en proforma på mailen som jag signerat. Får man en lånebil som vanligt eller blir det att gå från Segeltorp

Lite frågor vore bra om man kunde få svar på.
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 20 nov 2019 22:15
av Jojo
Det där med appen är helt hopplöst. Dessvärre. Något bra förslag för Din situation har jag inte, dock blir man f*n förbannad över det här.

Och det där med lånebil känns osannolikt.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 05:32
av samuelsu
På tisdag ska jag köra från Umeå (65 mil enkel väg) och lämna in bilen i Segeltorp för att åtgärda handtaget på förardörren och förhoppningsvis vibrationer i framvagn. Men man vet ju inte. Jag har skrivit i appen och testade igår svara på sms. Det gick ”sådär”, kan man säga:
Man tar ledigt från jobbet, blir hånad av arbetskamrater, familj och vänner - och så kan man inte ens vara säker på att bokningen gäller när man kommer dit.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 06:26
av Bjelke
Syns ärendet ens i appen?
Dom skriver ju att det har avslutats...?
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 06:45
av samuelsu
Bjelke skrev:Syns ärendet ens i appen?
Dom skriver ju att det har avslutats...?
Ärendet är kvar i appen. Jag hade bokat en annan tid och plats först, men avbokade den och gjorde en ny bokning (denna). Kan vara det som spökar.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 10:45
av Vulgarsonic
Det är helt hopplöst.
Har haft flera ärenden där jag uppdaterat felbeskrivning efter hand samt svarat på sms utan nån som helst återkoppling.
Jag har inte nöjt mig med att vara helt i det blå ang info så jag har kontaktat dem via chatten och de påstår att SC ser det man svarar på sms:en men det är ju helt uppenbart att antingen läses ej svaren eller så svarar man ut i tomma intet.
Chatten har också I flera fall påstått att de lämnat meddelanden till SC att höra av sig till mig då jag kontaktat dem ang status med har ALDRIG hänt att de gjort det sedan...
Eftersom jag har bra kontakt med en säljare så brukar jag till slut gå via honom för att få nånsorts statusuppdatering eller feedback.
Om inte service hör av sig då heller brukar han förmedla info iaf
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 11:09
av thebishop
Det är totalt trasigt. Service är trevliga och funkar fint för mig när man väl är inne, men kommunikationskanalen är trasig. Man får hoppas det reder ut sig under n-sta år om de lyckas skala upp service ordentligt. Tills dess, bit ihop eller byt bil.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 11:30
av Bjelke
Jag har aldrig hittat den där chatten, måste man logga in för att komma åt den?
(vilket även det blir lika sjukt som att allt ska gå genom appen, om man jämför med ett enkelt telefonsamtal alltså)
Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 12:13
av taliz
Gammal klassiker(numera vore nog app mer relevant än email):

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 12:37
av Pro-Z
Chattrutan är placerad i det nedre högra hörnet på följande sida.
https://www.tesla.com/sv_SE/support
Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 13:33
av MarcusC
Jag beställde vinterdäck via appen (la service-ärendet till Mölndal).
De svarade direkt med frågor om däcken och vi sms:ade flera gånger fram och tillbaka.
Sen när däcken hade kommit fick jag nytt sms.
När jag väl hade hämtat ut däcken och betalade med kort så skulle jag få kvittot på mailen.
Två dagar senare hade jag inte fått det och skrev i sms-konversationen.
Jag fick direkt ett automat-sms tillbaka att ärendet var avslutat.
Men tio minuter senare fick jag ett sms tillbaka och de sa att de skulle fixa kvittot vilket de gjorde direkt.
Så i mitt fall har det fungerat bra.
Hjälper ju så klart inte TS, men det kan ju vara roligt att läsa solskenshistorier också

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 13:58
av Tellus
För mig har det funkat snabbt och bra via appen.
Har bara haft enkla saker dock, performance spoiler med hastighets höjning, aero kapslar och typ2 kabel.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 15:01
av benji
Hade en bokning där dom dagen innan skrev att de inte hade möjlighet att ge lånebil, men erbjöd att boka om servicen till ett tillfälle då det skulle finnas en tillgänglig. I 4 dagar fick jag daglig uppdatering om att de hade sjuk personal så att de inte hunnit ta tag i ombokningen, och jag var positivt överaskad över att de höll mig uppdaterade och visade att de hade koll. Nu har det varit tyst sedan måndagen efter helgen som var för 3-4 veckor sedan. Får ingen återkoppling på ärenden på hemsidan heller... Så svårt är det inte att kommunicera tycker jag...
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 15:28
av samuelsu
Pro-Z skrev:Chattrutan är placerad i det nedre högra hörnet på följande sida.
https://www.tesla.com/sv_SE/support
Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56
There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 15:37
av Pro-Z
samuelsu skrev:
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Fantastiskt!
Var chatten på Svenska eller Engelska?
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 15:44
av Vulgarsonic
samuelsu skrev:Pro-Z skrev:Chattrutan är placerad i det nedre högra hörnet på följande sida.
https://www.tesla.com/sv_SE/support
Jag har inte provat om chatten funkar men har noterat att den finns där på senare tid.
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56
There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Strålande!
Just denna Annette måste va samma som hjälpte mig (exakt samma namn iaf) då jag aldrig fick uppdateringar till min bil.
Normalt hänvisar dom rutinmässigt till "håll den på wifi så kommer det" men hon grävde faktiskt fram info och kollade runt så det visade sig att min bil var helt utanför mjukavaruuppdateringarna pga knas med landskoden,så hon är verkligen seriös.
Har inte råkat ut för nån annan som varit så duktig och serviceminded i chatten eller telefon faktiskt.
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 15:45
av Vulgarsonic
Pro-Z skrev:samuelsu skrev:
Jag testade chatten och fick kontakt efter en halvtimme. Hon kunde bekräfta tiden och även min inskrivna information/beskrivning + att den skulle finnas tillgänglig för teknikern. Sen avslutade hon med "Annette 14:56 There will also be a car ready for you. As you have no other questions I wish you a pleasant day and close this chat session."
Det låter ju för bra för att vara sant! Nu vågar jag då iaf köra ner på måndag.
Fantastiskt!
Var chatten på Svenska eller Engelska?
För min del har det alltid varit engelska, det går centralt till nåt contactcenter nånstans
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 15:51
av JoakimL
Blir också GHOSTAD!

Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 17:42
av Schelin
Jojo skrev:Det där med appen är helt hopplöst. Dessvärre. Något bra förslag för Din situation har jag inte, dock blir man f*n förbannad över det här.

Och det där med lånebil känns osannolikt.
Chansade, fick lånebil. Trevligt mottagande, fick förklarat att det är sms som gäller vid kommunikation. De är under bemannade så det var därför jag inte fått något svar. Men de verkar ha problem med smsen för fick se sms i deras system som jag aldrig fått, en till kommunikationsväg skulle nog inte skada
S75D sep 2016
S75D dec 2018
Re: Servicebokning i app som kommuikationskanal
Postat: 21 nov 2019 21:29
av volante
Ska lämna in min nya fina kärra i segeltorp nästa fredag. Använt appen för att boka, går ej att ladda upp 3 små bilder ens (har iPhone), den hänger sig bara.
Så fick jag sms att de behövde bilderna för att kunna planera jobbet. Bra tänkte jag! Så jag svarar och skickar dem bilder per sms. Inget svar.
Så nu en vecka kvar skriver de ett sms, något i stil med: "lämna den efterfrågade informationen före kl 17 imorgon annars tar vi bort din bokade tid", försöker svara med sms, inget svar, försöker ladda upp bilder på nytt med appen, funkar inte, hittar tidsbokningen på datorn när jag loggar in med mitt teslakonto, men när jag försöker klicka på den så länkar den till en trasig/tom sida!!!
Hur f*n får jag tag på dem!! har de något nr till nya Segeltorp? Hur kan jag lägga upp bilder när funktionen varken funkar på deras hemsida eller i appen? MORR!!

Konstigt när allt funkat så smidigt i övrigt!