Sida 1 av 1

Fel (gammalt) RN-nummer på mitt teslakonto

Postat: 29 okt 2019 10:08
av Lindansaren
Hej

Jag har för en vecka sedan beställt en Model 3 via autoplan. För att ge autoplan ett RN-nummer att beställa mot pratade jag med Tesla och la upp en beställning på deras sida. När sedan bekräftelsen på beställningen kom in så fick jag ett nytt RN-nummer!? Detta syns inte på mitt teslakonto. Detta problem ställer till det på så sätt att jag ännu inte kan beställa en laddare från deras shop.

Är det någon mer som varit med om det scenariot vid beställning av tjänstebil/förmånsbil/personalbil?

Re: Fel (gammalt) RN-nummer på mitt teslakonto

Postat: 29 okt 2019 17:08
av Guggenheimel
Låter lite märkligt!

Jag beställde bil själv istället och sen gav jag AutoPlan RN-numret som fanns på mitt Tesla-konto.

Enda nackdelen är att man får ligga ute med handpenning ett tag.

Säkra bara upp så att bilen kopplas till din e-post och ingen AutoPlan, lär bli svårt att använda appen annars.

Re: Fel (gammalt) RN-nummer på mitt teslakonto

Postat: 04 nov 2019 21:14
av Lindansaren
Guggenheimel skrev:
Låter lite märkligt!

Jag beställde bil själv istället och sen gav jag AutoPlan RN-numret som fanns på mitt Tesla-konto.

Enda nackdelen är att man får ligga ute med handpenning ett tag.

Säkra bara upp så att bilen kopplas till din e-post och ingen AutoPlan, lär bli svårt att använda appen annars.
Skumt. Fortfarande inte löst trots en del mail och telefonsamtal till olika personer på Tesla. Alla skyller på att dom precis börjat använda ett nytt system. Hmm....

Vill ju kunna sitta och spana efter VIN.

Re: Fel (gammalt) RN-nummer på mitt teslakonto

Postat: 04 nov 2019 21:20
av Jerker
Det är nåt skumt med Teslakontot just nu. Jag har inte tillgång till min bil just nu. Det visas en blå 3:a ibland (min är röd) och ibland ser det ut som att jag inte har nån bil utan det är bara erbjudande om att köpa en S eller en X.

I appen kan jag inte öppna min Loot Box.

Antar att de håller på och uppdaterar. Det har varit sånt här förr men det har blivit rätt igen efter några timmar.

Re: Fel (gammalt) RN-nummer på mitt teslakonto

Postat: 14 nov 2019 10:27
av kayman
Löste detta sig på något sätt? Jag har samma situation!

Re: Fel (gammalt) RN-nummer på mitt teslakonto

Postat: 14 nov 2019 12:50
av Lindansaren
kayman skrev:
Löste detta sig på något sätt? Jag har samma situation!
Nej, inte löst ännu. Under all kritik att det ska behöva ta så här lång tid att få in mitt nya RN-nummer på mitt konto.
Har två kontakter på Tesla som jag pratar med varje vecka men det händer ingenting.