Mickep skrev:På onsdag kl 7 på morgon. Skall vi hoppas på ccs?
Standardanslutningar: Typ 2 3-fas 11 kW, upp till 150 CCS och ChaDeMo
Om man ska tro tidigare info i denna tråd.
Moderator: Redaktion
Mickep skrev:På onsdag kl 7 på morgon. Skall vi hoppas på ccs?
Towing - Yes!
The Ariya will have a towing capacity of up to 1,500lbs in the US. For the European market, Nissan representatives said the Ariya will have a slightly higher towing capability than it does in the US, but didn't divulge the actually towing capacity the Ariya will have there.
Tyvärr blir det nog så. 750 kg kanske kan fungera för brädgården om man har ett lätt släp men jag vill se 1000 kg eller mer för att vara på den säkra sidan. Och för en AWD SUV i Ariyas klass borde det vara mer än så.12man skrev:1500lbs = 680kg + slightly => 750 kg
https://www.nissan.se/fordon/fordon-utbud/ariya.htmlFörsta leveranserna sker hösten 2021.
https://www.vibilagare.se/nyheter/varld ... ssan-aryiaDe första leveranserna ska dra igång i Japan i mitten av nästa år, och där kommer frånpriset att ligga på fem miljoner yen vilket i svenska pengar är 428 000 kronor.
Svenska priser kommer komma inom några månader.
https://www.elbil24.no/nyheter/elbilen- ... l/72663286Den kan dra en släpvagn upp till 1 500 kg.
https://alltomelbil.se/nya-elbilen-niss ... -dragkrok/Nissan Airya får också en efterlängtad dragkrok med en kapacitet på 1500 kg.
Tidigare i tråden finns uppgift om 1,500lbs i dragvikt.Laban skrev:1500 kg är kanon. Max 130 kW laddeffekt är helt ok tycker jag. De säger även att de har försökt att få till en så platt laddkurva som möjligt och är det i närheten av e-Tron så är 130 kW än mer ok.
När du nu säger det. 1500 kg är inte direkt lite mer än 680 kg.Zalman3 skrev:Tidigare i tråden finns uppgift om 1,500lbs i dragvikt.
Tror att tidningarna blandat ihop lbs och kg.
https://europe.nissannews.com/en-GB/rel ... -a-new-eraTo allow even more exploration, the Ariya will be rated to tow up to 1500kg.
The Nissan Ariya 63kWh versions carry a 7.4 kW charger for domestic use, while the 87kWh include a 22kW 3 phase charger for home charging. The Ariya can also support quick charging up to 130kW for peace of mind during long journeys.
Vad taskigt att den med ”lilla” batteriet (63kWh är ju ganska stort det också liksom) bara fårZalman3 skrev:https://europe.nissannews.com/en-GB/rel ... -a-new-eraTo allow even more exploration, the Ariya will be rated to tow up to 1500kg.
The Nissan Ariya 63kWh versions carry a 7.4 kW charger for domestic use, while the 87kWh include a 22kW 3 phase charger for home charging. The Ariya can also support quick charging up to 130kW for peace of mind during long journeys.
1.500kg dragvikt och 3-fas 22kW AC laddning är imponerande.
Armstöd och mittkonsol är "flytande" och justerbar i längsled är nydanande.
Dessutom ingen skrymmande kardantunnel ger en känsla av luftig kupé.
Nu återstår bara det svenska priset.
Specen känns faktisk riktigt bra!
Håller med.Zalman3 skrev:1.500kg dragvikt och 3-fas 22kW AC laddning är imponerande.
Armstöd och mittkonsol är "flytande" och justerbar i längsled är nydanande.
Dessutom ingen skrymmande kardantunnel ger en känsla av luftig kupé.
Nu återstår bara det svenska priset.
Specen känns faktisk riktigt bra!
Jag tycker Nissan Ariya inte bara ser bra ut på papperet.Laban skrev:Sen kan man förstås inte gå bara på specifikationerna. Men Ariya ser förvånansvärt bra ut på pappret. Gillar 22 kW AC, har tyvärr nytta av det häruppe. Hade önskat att så inte var fallet.