Sida 1 av 1

Tesla Webshop - Ingen respons

Postat: 05 sep 2019 17:09
av AndreasF
Jag beställde mattor i Teslas Webshop i början på augusti och fick grymt snabb leverans men tyvärr fel prylar. Jag mailade såklart onlineordersEMEA@tesla.com direkt om problemet och därefter är det knäpptyst från Tesla, och jag börjar bli inte så lite irriterad. Har påminnt dem ett gäng gånger men utan resultat. "Min" säljare på Tesla säger att han inte kan göra något, SC svär sig fria... osv.
Finns det fler som upplevt samma? Någon som sitter och ruvar på en patentlösning för att få någon slags respons?

Som det funkar nu kan jag inte rekommendera någon att handla av Teslas Webshop.

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Postat: 05 sep 2019 17:12
av Guggenheimel
AndreasF skrev:
Jag beställde mattor i Teslas Webshop i början på augusti och fick grymt snabb leverans men tyvärr fel prylar. Jag mailade såklart onlineordersEMEA@tesla.com direkt om problemet och därefter är det knäpptyst från Tesla, och jag börjar bli inte så lite irriterad. Har påminnt dem ett gäng gånger men utan resultat. "Min" säljare på Tesla säger att han inte kan göra något, SC svär sig fria... osv.
Finns det fler som upplevt samma? Någon som sitter och ruvar på en patentlösning för att få någon slags respons?

Som det funkar nu kan jag inte rekommendera någon att handla av Teslas Webshop.
Jag har exakt samma problem. Undrar om de ens har mailen aktiv, får inte ens tillbaka ett auto-reply...

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Postat: 05 sep 2019 17:13
av HelectriC
AndreasF skrev:
Jag beställde mattor i Teslas Webshop i början på augusti och fick grymt snabb leverans men tyvärr fel prylar. Jag mailade såklart onlineordersEMEA@tesla.com direkt om problemet och därefter är det knäpptyst från Tesla, och jag börjar bli inte så lite irriterad. Har påminnt dem ett gäng gånger men utan resultat. "Min" säljare på Tesla säger att han inte kan göra något, SC svär sig fria... osv.
Finns det fler som upplevt samma? Någon som sitter och ruvar på en patentlösning för att få någon slags respons?

Som det funkar nu kan jag inte rekommendera någon att handla av Teslas Webshop.
Det är väl som det mesta med Tesla nu för tiden, man får helt enkelt inte tag i någon om man inte har möjlighet att fysiskt söka upp personen. Helt hopplöst faktiskt!

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Postat: 05 sep 2019 17:22
av EnTraktor
Bestrid kortköpet är väl det som ligger närmast till hands som lösning.

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Postat: 05 sep 2019 18:07
av AndreasF
Ev lite sent att börja komma dragandes med det nu en månad senare så det verktyget är nog bortdribblat i väntan.
Dessutom har jag ju fått ett ordervärde som är större än vad jag betalt för (jag fick två set med kupemattor och ingen trunkmatta när det skulle vara en av varje).

Då får väl denna tråd vara en varning till övriga.

Re: Tesla Webshop - Ingen respons

Postat: 05 sep 2019 18:31
av LarsL
AndreasF skrev:
Ev lite sent att börja komma dragandes med det nu en månad senare så det verktyget är nog bortdribblat i väntan.
Dessutom har jag ju fått ett ordervärde som är större än vad jag betalt för (jag fick två set med kupemattor och ingen trunkmatta när det skulle vara en av varje).

Då får väl denna tråd vara en varning till övriga.
Sälja den extra uppsättningen och beställ en ny trunk matta, du borde gå plus på det eller?