TuneIn problem

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

TuneIn problem

Inlägg av Sascha »

Hej!

Är det någon här som har problem med TuneIn att den inte tar vissa stationer, och då menar jag inte de som är regionslåsta, som Bandit Rock. Ett exempel är denna nedan.

https://tunein.com/radio/Audiophile-Roc ... s-s174757/
Användarvisningsbild
JonasF1
Teslaägare
Inlägg: 66
Blev medlem: 05 dec 2018 20:24

Re: TuneIn problem

Inlägg av JonasF1 »

Sascha skrev:
Hej!

Är det någon här som har problem med TuneIn att den inte tar vissa stationer, och då menar jag inte de som är regionslåsta, som Bandit Rock. Ett exempel är denna nedan.

https://tunein.com/radio/Audiophile-Roc ... s-s174757/
Bara regionslåsningen än så länge.
Har felanmält min till Service Center pga det.
Får se vad dom säger.
Misstänker att dom får byta 4G Simkortet till svenskt. Istället det holländska som sitter i nu. Bild
/J

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Tesla Model 3 LR, AWD, HW3.0, EAP (FSD) sedan 4 Mars 2019.
Användarvisningsbild
e5m1r
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 31 okt 2015 11:30
Ort: Värnamo
Kontakt:

Re: TuneIn problem

Inlägg av e5m1r »

Sascha skrev:
Hej!

Är det någon här som har problem med TuneIn att den inte tar vissa stationer, och då menar jag inte de som är regionslåsta, som Bandit Rock. Ett exempel är denna nedan.

https://tunein.com/radio/Audiophile-Roc ... s-s174757/
Varit så sen 2015 Bild
Inte ens TuneIn vet varför
När det begav sig så försökte verkligen våra poddare anders och fabian få till det där sp vi kan lyssna i bilen men det gick inte av outgrondlig anledning
Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
Användarvisningsbild
themax
Teslaägare
Inlägg: 1905
Blev medlem: 16 mar 2015 19:09
Ort: Spånga

Re: TuneIn problem

Inlägg av themax »

Jag har aldrig fått TuneIn att fungera som det ska. Favoriter dyker bara upp om jag lägger till en ny och sedan tar bort igen, och sen blir det likadant om jag lämnar bilen igen. Så jag använder mobilen istället.

Sen har ju TuneIn egna problem. Bara det att man kan lägga till bibliotek med favoriter, men inte ta bort (!) visar ju att det är flera än Tesla som har mjukvaruproblem...
--------
Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD.
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

Re: TuneIn problem

Inlägg av Sascha »

JonasF1 skrev:
Sascha skrev:
Hej!

Är det någon här som har problem med TuneIn att den inte tar vissa stationer, och då menar jag inte de som är regionslåsta, som Bandit Rock. Ett exempel är denna nedan.

https://tunein.com/radio/Audiophile-Roc ... s-s174757/
Bara regionslåsningen än så länge.
Har felanmält min till Service Center pga det.
Får se vad dom säger.
Misstänker att dom får byta 4G Simkortet till svenskt. Istället det holländska som sitter i nu. Bild
/J

Skickat från min ONEPLUS A6003 via Tapatalk
Enligt Audiophile så har de inga regionslåsningar,varken till holland eller Sverige.
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 15 aug 2019 13:42

Re: TuneIn problem

Inlägg av patohr »

Jag har återkommande problem med att jag får ”Inläsningsfel” med Rix FM :(
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 439
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: TuneIn problem

Inlägg av kikat »

patohr skrev:
Jag har återkommande problem med att jag får ”Inläsningsfel” med Rix FM :(
Ingen utav NENT:s kanaler fungerar i TuneIn i Teslor. Har frågat dem om det och det beror på att de blockerar anslutningar som kommer utanför Sverige p.g.a. rättighetsskäl, märkligt att andra radiobolag klarar sig undan blockering dock. De har inga planer på att lyfta denna spärr enligt dem själva.
Datatrafik hos Teslor går genom en utländsk server så de kan inte se att du lyssnar från Sverige. Provar du att lyssna när du är uppkopplad på Wifi fungerar det hur bra som helst.
Användarvisningsbild
Sascha
Teslaägare
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 feb 2019 19:43

Re: TuneIn problem

Inlägg av Sascha »

kikat skrev:
patohr skrev:
Jag har återkommande problem med att jag får ”Inläsningsfel” med Rix FM :(
Ingen utav NENT:s kanaler fungerar i TuneIn i Teslor. Har frågat dem om det och det beror på att de blockerar anslutningar som kommer utanför Sverige p.g.a. rättighetsskäl, märkligt att andra radiobolag klarar sig undan blockering dock. De har inga planer på att lyfta denna spärr enligt dem själva.
Datatrafik hos Teslor går genom en utländsk server så de kan inte se att du lyssnar från Sverige. Provar du att lyssna när du är uppkopplad på Wifi fungerar det hur bra som helst.
Man kanske kan få dem att ändra sig om vi är fler som klagar hos dem, och hintar också att reklamförtjänsten kan försvinna.... 8-)
Svenssons
Teslaägare
Inlägg: 12321
Blev medlem: 11 aug 2014 22:59

Re: TuneIn problem

Inlägg av Svenssons »

kikat skrev:
patohr skrev:
Jag har återkommande problem med att jag får ”Inläsningsfel” med Rix FM :(
Ingen utav NENT:s kanaler fungerar i TuneIn i Teslor. Har frågat dem om det och det beror på att de blockerar anslutningar som kommer utanför Sverige p.g.a. rättighetsskäl, märkligt att andra radiobolag klarar sig undan blockering dock. De har inga planer på att lyfta denna spärr enligt dem själva.
Datatrafik hos Teslor går genom en utländsk server så de kan inte se att du lyssnar från Sverige. Provar du att lyssna när du är uppkopplad på Wifi fungerar det hur bra som helst.
Att det funkar via WiFi men inte via Teslas abonnemang beror ju med stor sannolikhet på att högre bitrate på kanalen. Det finns begränsning på bitraten för kanaler som man kan lyssna på via Teslas abonnemang.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Användarvisningsbild
akeller
Teslaägare
Inlägg: 321
Blev medlem: 28 feb 2016 08:22
Ort: Hörby

Re: TuneIn problem

Inlägg av akeller »

I min S och X kan jag ta in kanaler som bara funkar via WIFI i min 3:a
Model x performance Raven 2019
Model 3 LR svart med vit inredning
Användarvisningsbild
kikat
Teslaägare
Inlägg: 439
Blev medlem: 14 jun 2019 09:46

Re: TuneIn problem

Inlägg av kikat »

Svenssons skrev:
kikat skrev:
patohr skrev:
Jag har återkommande problem med att jag får ”Inläsningsfel” med Rix FM :(
Ingen utav NENT:s kanaler fungerar i TuneIn i Teslor. Har frågat dem om det och det beror på att de blockerar anslutningar som kommer utanför Sverige p.g.a. rättighetsskäl, märkligt att andra radiobolag klarar sig undan blockering dock. De har inga planer på att lyfta denna spärr enligt dem själva.
Datatrafik hos Teslor går genom en utländsk server så de kan inte se att du lyssnar från Sverige. Provar du att lyssna när du är uppkopplad på Wifi fungerar det hur bra som helst.
Att det funkar via WiFi men inte via Teslas abonnemang beror ju med stor sannolikhet på att högre bitrate på kanalen. Det finns begränsning på bitraten för kanaler som man kan lyssna på via Teslas abonnemang.
Är samma låga bitrate på NENT:s kanaler som andra som fungerar, t.ex. Bauers kanaler, båda är 128kbps MP3 format.

RixFM, ger 401 Authentication Required utanför Sverige:
http://fm01-ice.stream.khz.se/fm01_mp3

MixMegapol, fungerar utan problem:
http://live-bauerse-fm.sharp-stream.com ... eam_se_mp3

Kanske är andra simkort i S och X där data inte går genom utländska servrar.
Användarvisningsbild
patohr
Teslaägare
Inlägg: 102
Blev medlem: 15 aug 2019 13:42

Re: TuneIn problem

Inlägg av patohr »

Boomp! Nu verkar det som att RixFM, Lugna favoriter mf.l fungerar i sverige utan WiFi :D
Model Y Long Range (Beställd 20/2)
BMW X3 xDrive30e M-sport 2023
Model Y Performance 2022[/b]
Ford Mustang Mach-E 2022[/b]
Model Y Long Range 2021
Tesla Model 3 Long Range 2019
Skriv svar