Sida 1 av 1

Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 09:32
av Kriper
Spotify har kopplats bort från bilens konto och det går inte att ansluta. Är sötebrödsdagarna över nu? Har gratispenumerationen avslutats? Bilen är drygt fem år gammal. Jag har startat om skärmen men det hjälpte föga. Tips emottages tacksamt.

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 09:40
av Gretsch
Ring support och hoppas du får svar .

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 09:58
av blincoln
Spotify fungerar mer och mer sällan för mig. Tidigare i vinter räckte det att boota om varje dag, nu hjälper inte ens det.

Teslas mediaservrar (och navigering) verkar duktigt överbelastade nu med alla Model 3or.

Så, jag tror inte det är slut på Spotify. Det är bara ett väldigt lågprioriterat område på Tesla.

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 10:01
av OfarligTesla
Testat att ansluta till ditt egna konto? Jag hade problem redan i början med det inbyggda, fungerat mer eller mindre perfekt med mitt egna sedan dess.

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 10:06
av hencjo
Eget konto "fungerar". Men efter att första låten spelats fortsätter den på repeat tills vidare. Next/prev är dessutom ur funktion. Det har varit så för mig sen V9 kom. Nu kör jag enbart med telefonen och Bluetooth. Tyvärr.

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 10:43
av Kriper
Tack för alla kloka svar. Ska ringa i morgon och återkommer med de svar de ger. Min navigation fungerar utan mankemang. Jag har inget eget spotify-konto så det blir till att be dottern snällt. :roll:

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 15:40
av Kriper
Efter ett par reboot och sju försök ansluta med teslakontot så hoppade spotify plötsligt igång igen och funkade dessutom perfekt. Trägen vinner! ;)

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 15:50
av MangeT
Har märkt att Spotify verkar fungerar bättre om kartlägesvyn inte är i "Google Earth" läge som jag antar tar mer datatrafik och mer processorkraft.
Har bil med AP1 från 2016 så kanske inte lika känsligt för de med nyare enhet. Kan kanske vara ett tips att testa för de som har problem.

Re: Spotify har lagt av

Postat: 22 apr 2019 16:03
av Remuz
Jag la till min bil som en familjemedlem i Spotify family, sedan dess funkar det (nu när bilen har eget äkta premiumkonto)

Re: Spotify har lagt av

Postat: 10 aug 2019 11:06
av andromedas
Remuz skrev:
Jag la till min bil som en familjemedlem i Spotify family, sedan dess funkar det (nu när bilen har eget äkta premiumkonto)
Hur ser man kontouppgifter (login+lösen) på bilens spotifykonto?

Re: Spotify har lagt av

Postat: 10 aug 2019 11:09
av taliz
andromedas skrev:
Remuz skrev:
Jag la till min bil som en familjemedlem i Spotify family, sedan dess funkar det (nu när bilen har eget äkta premiumkonto)
Hur ser man kontouppgifter (login+lösen) på bilens spotifykonto?
Tror inte man gör det, utan man kan välja att använda Teslas konto som en option.
Förövrigt tycker jag också Spotify fungerar betydligt bättre sen jag loggade på med mitt egna konto.

Re: Spotify har lagt av

Postat: 11 aug 2019 19:33
av Peter Holm
Hade problem med att få Spotify att fungera. Hade eget premiumkonto vilket inte ville koppla upp. Provade med standardkontot, det ville inte heller. Levde så i några veckor tills jag tröttnade och ringde supporten. De bad mig att byta språk, vilket tydligen botar om datorn "djupare" än den vanliga "trycka på rattknapplösningen". Detta löste problemet och jag bytte sedan tillbaka till mitt vanliga språk.