Model 3 har USAs nöjdaste bilägare!
Postat: 02 feb 2019 20:03
Från wiktigpedia: (En Lexuskonkurrent med hybridmotor)? https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_AvalonTiborBlomhall skrev:Toyota Avalon, vad är det för en missfoster?
2/3 elbilar Tesla låter ännu bättreTiborBlomhall skrev:3 av 10 elbilar!![]()
2 av 10 Tesla!
Model 3 är väl den billigaste bilen av de i Top 5 men ligger ändå i topp.Jeppe_E skrev:Vadå conscious bias?![]()
![]()
![]()
Inga billiga bilar top 5 och lägger man mycket pengar på något så tenderar man att vara mer nöjd för att rättfärdiga köpet
Sen tror jag ju att Model 3 ändå legat högt.
Vad jag menar är att det är förmodligen många Model 3 ägare som köpte den som sin första elbil och det är ju något annorlunda. Dessutom har bilen bara funnits ute i 1,5 år. De allra flesta bilar är bra de första åren.Svenssons skrev:Model 3 är väl den billigaste bilen av de i Top 5 men ligger ändå i topp.Jeppe_E skrev:Vadå conscious bias?![]()
![]()
![]()
Inga billiga bilar top 5 och lägger man mycket pengar på något så tenderar man att vara mer nöjd för att rättfärdiga köpet
Sen tror jag ju att Model 3 ändå legat högt.
Toyota, deras designavdelning alltså, den där minisuven de har, så ful, bådar inte gott för räckvidder näromkanskeeventuellt deras elbilar kommerTiborBlomhall skrev:Toyota Avalon, vad är det för en missfoster?
Man kan ju vända på ditt resonemang också - Att Tesla, som byggt en helt ny modell för massproducering där det råder enorm konkurrens, Ändå kan matcha etablerade varumärken och slå dem på fingrarna i kundnöjdhet. Trots att de nya ägarna har blivit bombarderade av en hype med riktigt höga krav, där millimeterprecision på plåten sätter ribban.Jeppe_E skrev:Vad jag menar är att det är förmodligen många Model 3 ägare som köpte den som sin första elbil och det är ju något annorlunda. Dessutom har bilen bara funnits ute i 1,5 år. De allra flesta bilar är bra de första åren.Svenssons skrev:Model 3 är väl den billigaste bilen av de i Top 5 men ligger ändå i topp.Jeppe_E skrev:Vadå conscious bias?![]()
![]()
![]()
Inga billiga bilar top 5 och lägger man mycket pengar på något så tenderar man att vara mer nöjd för att rättfärdiga köpet
Sen tror jag ju att Model 3 ändå legat högt.
Men det är ju väldigt positivt att ägarna upplever elbilar (och tesla) som väldigt bra bilar. Att 911 kommer på andra plats visar ju effekterna av en undersökning som denna. Den är en dyr och kul bil. Det är entusiaster som köper dem. Inte konstigt att den hamnar högt upp.
Vilken konkurrens? Premium segment elbilar? Var är konkurrensen? Hävdar fortfarande att elbilen är så pass stor skillnad mot det man är van vid, att nyhetens behag gör att man är mer nöjd eftersom man jämför med sina gamla bilar. Eftersom det inte går att analysera den underliggande datan, så tror jag att detta resultat kan komma att svänga lite. Alla som inte har några problem med sina bilar är förstås fortsatt nöjda. Men det börjar ju gruffas lite på Teslas serviceorganisation. Lika viktigt som det är för Tesla att sälja bilar, lika viktigt är de att de hänger med, rent servicemässigt. Annars kan en glad ägare lätt förvandlas till en sur. Vi har ju redan hört om orimliga väntetider på relativt enkla reparationer.Martey skrev:Man kan ju vända på ditt resonemang också - Att Tesla, som byggt en helt ny modell för massproducering där det råder enorm konkurrens, Ändå kan matcha etablerade varumärken och slå dem på fingrarna i kundnöjdhet. Trots att de nya ägarna har blivit bombarderade av en hype med riktigt höga krav, där millimeterprecision på plåten sätter ribban.Jeppe_E skrev:Vad jag menar är att det är förmodligen många Model 3 ägare som köpte den som sin första elbil och det är ju något annorlunda. Dessutom har bilen bara funnits ute i 1,5 år. De allra flesta bilar är bra de första åren.Svenssons skrev:Model 3 är väl den billigaste bilen av de i Top 5 men ligger ändå i topp.Jeppe_E skrev:Vadå conscious bias?![]()
![]()
![]()
Inga billiga bilar top 5 och lägger man mycket pengar på något så tenderar man att vara mer nöjd för att rättfärdiga köpet
Sen tror jag ju att Model 3 ändå legat högt.
Men det är ju väldigt positivt att ägarna upplever elbilar (och tesla) som väldigt bra bilar. Att 911 kommer på andra plats visar ju effekterna av en undersökning som denna. Den är en dyr och kul bil. Det är entusiaster som köper dem. Inte konstigt att den hamnar högt upp.
Ett exempel
Model S har legat i topp i alla år... Teslas produkter är så överlägsna att de allra flesta har överseende med att organisationen ofta är omogenJeppe_E skrev:Vilken konkurrens? Premium segment elbilar? Var är konkurrensen? Hävdar fortfarande att elbilen är så pass stor skillnad mot det man är van vid, att nyhetens behag gör att man är mer nöjd eftersom man jämför med sina gamla bilar. Eftersom det inte går att analysera den underliggande datan, så tror jag att detta resultat kan komma att svänga lite. Alla som inte har några problem med sina bilar är förstås fortsatt nöjda. Men det börjar ju gruffas lite på Teslas serviceorganisation. Lika viktigt som det är för Tesla att sälja bilar, lika viktigt är de att de hänger med, rent servicemässigt. Annars kan en glad ägare lätt förvandlas till en sur. Vi har ju redan hört om orimliga väntetider på relativt enkla reparationer.Martey skrev:Man kan ju vända på ditt resonemang också - Att Tesla, som byggt en helt ny modell för massproducering där det råder enorm konkurrens, Ändå kan matcha etablerade varumärken och slå dem på fingrarna i kundnöjdhet. Trots att de nya ägarna har blivit bombarderade av en hype med riktigt höga krav, där millimeterprecision på plåten sätter ribban.Jeppe_E skrev:Vad jag menar är att det är förmodligen många Model 3 ägare som köpte den som sin första elbil och det är ju något annorlunda. Dessutom har bilen bara funnits ute i 1,5 år. De allra flesta bilar är bra de första åren.Svenssons skrev:Model 3 är väl den billigaste bilen av de i Top 5 men ligger ändå i topp.Jeppe_E skrev:Vadå conscious bias?![]()
![]()
![]()
Inga billiga bilar top 5 och lägger man mycket pengar på något så tenderar man att vara mer nöjd för att rättfärdiga köpet
Sen tror jag ju att Model 3 ändå legat högt.
Men det är ju väldigt positivt att ägarna upplever elbilar (och tesla) som väldigt bra bilar. Att 911 kommer på andra plats visar ju effekterna av en undersökning som denna. Den är en dyr och kul bil. Det är entusiaster som köper dem. Inte konstigt att den hamnar högt upp.
Ett exempel