Sida 1 av 1

Lackskador vid leverans

Postat: 13 apr 2015 18:14
av OlofR
Lämnade min bil på Ditec-behandling idag. Jag fick betala 1500 kr extra för att ta bort reporna i lacken som fanns vid leverans.
Jag har meddelat Tesla detta och hoppas att de tar den extra kostnaden samt att de gör något för att undvika det i framtida leveranser.

Min är svart och tydligen något mjukare och känsligare än ljusare färger. Hur såg lacken ut på din bil vid leverans?

Re: Lackskador vid leverans

Postat: 13 apr 2015 18:19
av hybris
Inga synliga skador. Däremot är förardörren lite trög att stänga och vänster passagerardörr är inte perfekt inpassad. De skall fixa det men meckigt att jag själv skall behöva jag tid.

Re: Lackskador vid leverans

Postat: 13 apr 2015 18:26
av krabbe
Jag hade en lilla men djup repa i lacken (front bumper) + lite repor på huven, och en bubla i lacken bak på bilen, Tesla i Stockholm sa at jag kunna kontakta Tesla i Danmark ( bor när Malmö) och var idag forbi Dom, har booket ind bilen til fix d. 28 maj, om inte jag blir nöjd med fixet (lackstift och polering) då blir delena omlackerat, (han som jag prattede med i Danmark) berettede att dom tvär ser mycket lackskador på bilarna når dom kommer från Holland.

Re: Lackskador vid leverans

Postat: 13 apr 2015 19:18
av mahulkp
Min var smårepig efter slarvig leveranstvätt vilket polerades bort i samband med lackbehandling. I övrigt felfri i lacken.

Re: Lackskador vid leverans

Postat: 13 apr 2015 22:49
av Jojo
Vid kanten av frunklocket fanns det en liten ojämnhet, som jag själv aldrig upptäckte, bara killen som gjorde konserveringsbehandlingen. Det går att polera bort, enligt honom. Annars var lacken klanderfritt på min bil.