Sida 1 av 1
Hesla
Postat: 06 nov 2017 17:44
av vigge50
En Nederlänskt mackkedja har nu tagit fram ett konverteringskitt så att ni kan konvertera era Teslor till vätgasbilar
Enligt företaget ska detta mer än fördubbla räckvidden och de ska erbjuda det är 50 000 euro, när är oklart.
https://electrek.co/2017/11/06/tesla-co ... uel-cells/
Re: Hesla
Postat: 06 nov 2017 17:48
av Bjelke

fy fan va sugen man blir!
Re: Hesla
Postat: 06 nov 2017 17:49
av bylund
Äntligen!
Re: Hesla
Postat: 06 nov 2017 18:15
av Jerker
Undrens tid är inte förbi!
Re: Hesla
Postat: 06 nov 2017 21:11
av pegs
Äntligen händer det. Kan man lägga en reservation?
Re: Hesla
Postat: 06 nov 2017 21:42
av bonath
Toppen!
Bor i Halmstad och kan tanka i... Mariestad????????

Re: Hesla
Postat: 07 nov 2017 06:56
av Gustafsson
Som att sätta en ångmaskin i en XC 90.
Re: Hesla
Postat: 07 nov 2017 07:40
av Surfaren
bonath skrev:Toppen!
Bor i Halmstad och kan tanka i... Mariestad????????

Ja det är därför man behöver så mycket räckvidd med vätgasbil -- det är långt till macken.
Re: Hesla
Postat: 07 nov 2017 10:37
av rmokvist
Gud, stackars jävlar som kläckte den här idén under en dunderfylla och stackars de jävlar som faktiskt backar upp dessa jävlar med pengar (vet inte om jag fick in nog med "jävlar" men okej).
För att citera Gustafsson, "som att sätta in en ångmaskin i en XC90".
Finner inte ord för hur dumt detta är helt enkelt.

Re: Hesla
Postat: 07 nov 2017 12:39
av Kraftverksdoktorn
Det är nog ett lite konstigt skämt detta. Enligt artikeln så har dom dessutom tagit bort batteriet. Hur ska man ta sig till macken om man inte kan utnyttja SuC-nätverket?
Re: Hesla
Postat: 07 nov 2017 15:03
av Svenssons
Kraftverksdoktorn skrev:Det är nog ett lite konstigt skämt detta. Enligt artikeln så har dom dessutom tagit bort batteriet. Hur ska man ta sig till macken om man inte kan utnyttja SuC-nätverket?
Märkligt att ta bort batteriet, det tar inte någon plats som kan användas av vätgastankar eller ens bränsleceller misstänker jag. Dessutom krävs batterier i en vätgasbil om man vill ha den lite snabbare än en traktor. Känns än mer som en rip off om man skall betala 50 000 euro för att någon skall ta ens batteripack och göra bilen obrukbar i princip överallt...
Re: Hesla
Postat: 08 nov 2017 11:06
av vigge50
Enligt andra artiklar om det så ska de inte ta bort batteriet utan endast lägga till ytterligera en energikälla. Det blir alltså som Mercedes kommande vätgasbil som du kan både tanka med vätga# och ladda.
Re: Hesla
Postat: 08 nov 2017 11:12
av Svenssons
vigge50 skrev:Enligt andra artiklar om det så ska de inte ta bort batteriet utan endast lägga till ytterligera en energikälla. Det blir alltså som Mercedes kommande vätgasbil som du kan både tanka med vätga# och ladda.
Lite mer rimligt men fortfarande orimligt. De kommer alltså ta bort större delen av Teslans lastutrymme för att få ytterligare ca 500 km räckvidd förutsatt att du kör till vätgasstationen och tankar vilket är en omväg på mer än 500 km ToR för de flesta...
Re: Hesla
Postat: 08 nov 2017 11:12
av Verdi
vigge50 skrev:Enligt andra artiklar om det så ska de inte ta bort batteriet utan endast lägga till ytterligera en energikälla. Det blir alltså som Mercedes kommande vätgasbil som du kan både tanka med vätga# och ladda.
Jag fattar ändå inte poängen. Onödigt komplext och onödigt dyrt.
Re: Hesla
Postat: 08 nov 2017 11:53
av 12man
De är ju poängen, dyrt och komplext ger mer EU pengar, sen kan den bli en vanlig Tesla igen, men vad ska man göra med övergivna vätgasstationer...
http://hydrogeneurope.eu