Sida 1 av 1
Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 06 nov 2017 15:30
av Peter Habram
Blir inte klok på auto raise funktionen. Jag kommer till garaget och bilen höjs automatiskt (har en ramp jag behöver komma över). Varje gång jag sen kör hemifrån så måste jag manuellt sänka till standard från high eller missar jag något?
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 06 nov 2017 19:24
av Simon
Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Den sänker från högsta till mellanläget när bilen går fortare än 30 km/h, och från mellanläget till normal när bilen går fortare än 55.
Vill du sänka höjden när du kör långsammare än det får du göra det manuellt.
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 07 nov 2017 08:26
av Peter Habram
Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Den sänker från högsta till mellanläget när bilen går fortare än 30 km/h, och från mellanläget till normal när bilen går fortare än 55.
Vill du sänka höjden när du kör långsammare än det får du göra det manuellt.
Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 07 nov 2017 08:53
av oscfor
Peter Habram skrev:Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Den sänker från högsta till mellanläget när bilen går fortare än 30 km/h, och från mellanläget till normal när bilen går fortare än 55.
Vill du sänka höjden när du kör långsammare än det får du göra det manuellt.
Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)
Va? Gäller 40-skyltarna även för Teslaförare?

Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 07 nov 2017 09:18
av e5m1r
oscfor skrev:Peter Habram skrev:Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Den sänker från högsta till mellanläget när bilen går fortare än 30 km/h, och från mellanläget till normal när bilen går fortare än 55.
Vill du sänka höjden när du kör långsammare än det får du göra det manuellt.
Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)
Va? Gäller 40-skyltarna även för Teslaförare?

Jepp bara BMW och på senare tid Audi struntar i de där
Är man fd BMW förare så går det undan med tesla också i alla fall under en övergångsperiod
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 07 nov 2017 09:23
av Foluke
oscfor skrev:Peter Habram skrev:Simon skrev:Bilen sänker automatiskt när farten ökar.
Den sänker från högsta till mellanläget när bilen går fortare än 30 km/h, och från mellanläget till normal när bilen går fortare än 55.
Vill du sänka höjden när du kör långsammare än det får du göra det manuellt.
Ah, tack för svaret. Det är 40 i innerstan där jag bor vilket förklarar varför den inte sänktes på ett tag:)
Va? Gäller 40-skyltarna även för Teslaförare?

Alltid två skyltar. 40+40=80! Gäller dock inte Tesla. En och annan frilansare tolkar det så.
Tack för upplysningen om vad som reglerar höjden. Jag har ställt "low" +80. Det andra visste jag inte.
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 07 nov 2017 09:25
av Widolf
Jag är rätt säker på att det är moms på hastighetsbegränsningar...
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 07 nov 2017 09:30
av e5m1r
Re: Luftfjädring - hur funkar den egentligen?
Postat: 07 nov 2017 10:04
av Smutt
Walker skrev:Widolf skrev:Jag är rätt säker på att det är moms på hastighetsbegränsningar...
MYCKET moms dessutom.
Jobbigt bara när staten kräver in den i form av böter
