Re: Aktien TSLA
Postat: 15 aug 2022 22:04
927,96 USD
+27,87 (3,10 %)i dag
Upp i dag igen.
Når den 1.000 dollar innan spliten?
+27,87 (3,10 %)i dag
Upp i dag igen.
Når den 1.000 dollar innan spliten?
~30% kvar till ATH. Tycker vi firar ordentligt när den når $420.69 efter splitZalman3 skrev:927,96 USD
+27,87 (3,10 %)i dag
Upp i dag igen.
Når den 1.000 dollar innan spliten?
For sure!!!Sabbe skrev:~30% kvar till ATH. Tycker vi firar ordentligt när den når $420.69 efter splitZalman3 skrev:927,96 USD
+27,87 (3,10 %)i dag
Upp i dag igen.
Når den 1.000 dollar innan spliten?
Kul att läsa inläggen från oktober-november 2021Larofo skrev:For sure!!!Sabbe skrev:~30% kvar till ATH. Tycker vi firar ordentligt när den når $420.69 efter splitZalman3 skrev:927,96 USD
+27,87 (3,10 %)i dag
Upp i dag igen.
Når den 1.000 dollar innan spliten?
Du vill alltså att vi ska göra jobbet för att ta reda på huruvida din gissning är korrekt?spacecoin skrev:Fjärde GC på under tre år? Måste vara något slags rekord?
Argumentationsteknik? Lite sur idag? Jag vet att det är fjärde sedan december 2019 om han nu är en "goner", vilket verkar troligt om Bloomberg har det på tre källor. Det är inte direkt Aftonbladet.TomParkering skrev:Du vill alltså att vi ska göra jobbet för att ta reda på huruvida din gissning är korrekt?spacecoin skrev:Fjärde GC på under tre år? Måste vara något slags rekord?
Det är väldigt dålig argumentationsteknik när man förklär sina påståenden som frågor för att i efterhand alltid kunna förneka att man hade fel.
Svårt att säga emot. Ingenting är ju omöjligt förutom möjligtvis att åka fortare än ljuset och tidsresor... Om det är troligt är en annan femma.Sabbe skrev:Inte omöjligt att de kan utvecklas minst lika snabbt som Shanghai gjort.
Blir du imponerad om Berlin och Texas utvecklas ungefär lika snabbt som Shanghai?spacecoin skrev:Svårt att säga emot. Ingenting är ju omöjligt förutom möjligtvis att åka fortare än ljuset och tidsresor... Om det är troligt är en annan femma.Sabbe skrev:Inte omöjligt att de kan utvecklas minst lika snabbt som Shanghai gjort.
Jag blir sjukt imponerad om det händer! Blir du förvånad om det INTE händer?Sabbe skrev:Blir du imponerad om Berlin och Texas utvecklas ungefär lika snabbt som Shanghai?spacecoin skrev:Svårt att säga emot. Ingenting är ju omöjligt förutom möjligtvis att åka fortare än ljuset och tidsresor... Om det är troligt är en annan femma.Sabbe skrev:Inte omöjligt att de kan utvecklas minst lika snabbt som Shanghai gjort.
Kommer bli väldigt förvånad om det INTE händerspacecoin skrev:Jag blir sjukt imponerad om det händer! Blir du förvånad om det INTE händer?Sabbe skrev:Blir du imponerad om Berlin och Texas utvecklas ungefär lika snabbt som Shanghai?spacecoin skrev:Svårt att säga emot. Ingenting är ju omöjligt förutom möjligtvis att åka fortare än ljuset och tidsresor... Om det är troligt är en annan femma.Sabbe skrev:Inte omöjligt att de kan utvecklas minst lika snabbt som Shanghai gjort.
Spelar ingen roll om du köpte innan 17:e eller om du köper idag, oavsett så deltar du i splitten.Pontus skrev:Ber om ursäkt om frågan redan har svarats på.
Men om jag förstod det rätt så kommer alla som ägde aktier 17-aug få vara med på splitten. Men vad händer om jag köper en aktie idag då den nya 3:1 kursen börjar användas först 24-aug?
Tesla ligger ca 20.Z-score formula for predicting bankruptcy
Model Y dominerar och är dessutom helt ensam elbil om man tittar på topp 10 sålda.Zalman3 skrev:Tesla har sålt bra H1 2022 i Europa.
Sabbe skrev:Model Y dominerar och är dessutom helt ensam elbil om man tittar på topp 10 sålda.Zalman3 skrev:Tesla har sålt bra H1 2022 i Europa.
Elbilar konkurrerar med fossilbilar. Som det ser ut nu så är det Tesla och Kinesiska tillverkare som kommer dominera den Europeiska marknaden såvida EU inte inför strafftullar för Kinesiska bilar.spacecoin skrev:Blir sydkoreanerna Teslas huvudkonkurrent? Kineserna? VW? Det hettar till därute de kommande åren:
"Hyundai is catching up with Tesla in the global EV race" (FT)
https://www.ft.com/content/78e1e150-02b ... 80279ec4b1
Det är klart det finns plats för Tesla, men för att bli en riktig spelare lär man behöva billigare bilar och fler modeller. Om 4-5 år ser vi nog tydligare svar.Sabbe skrev:Elbilar konkurrerar med fossilbilar. Som det ser ut nu så är det Tesla och Kinesiska tillverkare som kommer dominera den Europeiska marknaden såvida EU inte inför strafftullar för Kinesiska bilar.spacecoin skrev:Blir sydkoreanerna Teslas huvudkonkurrent? Kineserna? VW? Det hettar till därute de kommande åren:
"Hyundai is catching up with Tesla in the global EV race" (FT)
https://www.ft.com/content/78e1e150-02b ... 80279ec4b1
Är det tillräckligt tydligt om Tesla om 4-5 år är världens största biltillverkare sett till antal fordon tillverkade per år? Jag är rätt säker på att de är störst då, eller i värsta fall plats 2 eller 3.spacecoin skrev:Det är klart det finns plats för Tesla, men för att bli en riktig spelare lär man behöva billigare bilar och fler modeller. Om 4-5 år ser vi nog tydligare svar.Sabbe skrev:Elbilar konkurrerar med fossilbilar. Som det ser ut nu så är det Tesla och Kinesiska tillverkare som kommer dominera den Europeiska marknaden såvida EU inte inför strafftullar för Kinesiska bilar.spacecoin skrev:Blir sydkoreanerna Teslas huvudkonkurrent? Kineserna? VW? Det hettar till därute de kommande åren:
"Hyundai is catching up with Tesla in the global EV race" (FT)
https://www.ft.com/content/78e1e150-02b ... 80279ec4b1