Gräns 6 meter som idag? Super-användbart i så fall...
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 21 nov 2024 21:21
av frippan
Spontant känns det som avståndet har ökat, brukar behöva klappa backspegeln om jag skall köra summon.
Läste att det skulle vara 15m, men inte sett några officiella siffror eller testat själv.
Spontant känns det som avståndet har ökat, brukar behöva klappa backspegeln om jag skall köra summon.
Läste att det skulle vara 15m, men inte sett några officiella siffror eller testat själv.
Det verkar ju se ut som idag ungefär Varför vill man springa efter bilen istället för att köra själv liksom? Det tar längre tid att få upp telefonen, väcka bilen och få igång smart summon än att gå 6-8 meter (reglerat i R79). Tyvärr helt oanvändbar utanför Nordamerika.
Det som tidigare faktiskt var användbart var att köra in/ut bilen i en mycket tight parkeringsplats, men det känns ju inte tillförlitligt med TV.
Har testkört dumb summon med nya versionen, och fungerar som med min tidigare Model 3 med sensorer. Just detta är jag inte ett dugg orolig för att använda, där står man ju precis bredvid, den går rakt fram eller rakt bak och kan avbryta direkt. Där är du ju själv ögonen, och kollar ju självklart läget innan du startar.
Vad som möjligen kan vara sämre är att den inte vill starta alls för att Tesla Vision tycker sig se något hinder. Vidare tester får visa det.
Testade också ASS, stod 40-50 meter ifrån, det började koppla upp sig och göra saker, men fick ett meddelande typ "Sänker hastigheten på grund av dåliga förhållanden". Hastigheten sänktes till 0, inget hände. Om det beror på att parkeringen var kritvit av snö eller att avståndet var för långt får senare tester visa.
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 24 nov 2024 13:00
av wannabee
Har fått hem version 44 och installerat, den heter 2024.44.3.1
Gräns 6 meter som idag? Super-användbart i så fall...
Testat. Japp, 6 meter
Worthless Ass...
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 24 nov 2024 19:28
av Joho
Visualiseringen av andra bilar o ting är förbättrad i .44. Dom hackar inte fram på samma sätt utan rör sig mjukt. Bara kvar att fixa så att egna bilen inte hackar sig fram nu då (farthållaren..)
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 25 nov 2024 10:39
av Daniel R
Verkar som senaste FSD-stacken ligger i .44, Blir spännande att se om det kommer att märkas.
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 25 nov 2024 11:34
av Littlefeat
Nån som uppgraderat till 2024.44 och har tredjeparts TPMS-sensorer? Fortfarande problem?
Verkar som senaste FSD-stacken ligger i .44, Blir spännande att se om det kommer att märkas.
Efter 150 mil med .44 kan jag klart och tydligt svara nej på den frågan. Så om nya stacken även är implementerad för oss i EU har de lärt upp den med gammal data.
Verkar som senaste FSD-stacken ligger i .44, Blir spännande att se om det kommer att märkas.
Efter 150 mil med .44 kan jag klart och tydligt svara nej på den frågan. Så om nya stacken även är implementerad för oss i EU har de lärt upp den med gammal data.
FSD stacken används väl bara i shadow mode här. Den FSD vi kör är väl något annat och vete fasen om det uppdaterats på ett par år.
Verkar som senaste FSD-stacken ligger i .44, Blir spännande att se om det kommer att märkas.
Efter 150 mil med .44 kan jag klart och tydligt svara nej på den frågan. Så om nya stacken även är implementerad för oss i EU har de lärt upp den med gammal data.
FSD stacken används väl bara i shadow mode här. Den FSD vi kör är väl något annat och vete fasen om det uppdaterats på ett par år.
"Shadow mode" är marketing. Man kan inte köra "FSD stacken" samtidigt som man kör "legacystacken". Jag tror inte ens det finns minne och kapacitet till att ha all neurala nät igång samtidigt i en stack.
Verkar som senaste FSD-stacken ligger i .44, Blir spännande att se om det kommer att märkas.
Efter 150 mil med .44 kan jag klart och tydligt svara nej på den frågan. Så om nya stacken även är implementerad för oss i EU har de lärt upp den med gammal data.
FSD stacken används väl bara i shadow mode här. Den FSD vi kör är väl något annat och vete fasen om det uppdaterats på ett par år.
"Shadow mode" är marketing. Man kan inte köra "FSD stacken" samtidigt som man kör "legacystacken". Jag tror inte ens det finns minne och kapacitet till att ha all neurala nät igång samtidigt i en stack.
Säger inte emot men lägger till att den europeiska ”highway-stacken” väl till större del är C++-kod och inte så mycket neurala nät osv som FSD vilket gör att det kan gå att köra båda. Besluten behöver ju inte heller göras av FSD-stacken. Troligtvis körs visualiseringen på någon del av FSD-stacken och nu med .44 verkar det som (FSD)fixen som gör visualisering mjukare och mindre ryckig kom med.
Verkar som senaste FSD-stacken ligger i .44, Blir spännande att se om det kommer att märkas.
Efter 150 mil med .44 kan jag klart och tydligt svara nej på den frågan. Så om nya stacken även är implementerad för oss i EU har de lärt upp den med gammal data.
FSD stacken används väl bara i shadow mode här. Den FSD vi kör är väl något annat och vete fasen om det uppdaterats på ett par år.
"Shadow mode" är marketing. Man kan inte köra "FSD stacken" samtidigt som man kör "legacystacken". Jag tror inte ens det finns minne och kapacitet till att ha all neurala nät igång samtidigt i en stack.
Säger inte emot men lägger till att den europeiska ”highway-stacken” väl till större del är C++-kod och inte så mycket neurala nät osv som FSD vilket gör att det kan gå att köra båda. Besluten behöver ju inte heller göras av FSD-stacken. Troligtvis körs visualiseringen på någon del av FSD-stacken och nu med .44 verkar det som (FSD)fixen som gör visualisering mjukare och mindre ryckig kom med.
Jag tror inte visualiseringskoden har något att göra med var som styr bilen. Det var dessutom en bugg i den som gjorde att den laggade innan. det är väl den som Tesla fixat.
Efter 150 mil med .44 kan jag klart och tydligt svara nej på den frågan. Så om nya stacken även är implementerad för oss i EU har de lärt upp den med gammal data.
FSD stacken används väl bara i shadow mode här. Den FSD vi kör är väl något annat och vete fasen om det uppdaterats på ett par år.
"Shadow mode" är marketing. Man kan inte köra "FSD stacken" samtidigt som man kör "legacystacken". Jag tror inte ens det finns minne och kapacitet till att ha all neurala nät igång samtidigt i en stack.
Säger inte emot men lägger till att den europeiska ”highway-stacken” väl till större del är C++-kod och inte så mycket neurala nät osv som FSD vilket gör att det kan gå att köra båda. Besluten behöver ju inte heller göras av FSD-stacken. Troligtvis körs visualiseringen på någon del av FSD-stacken och nu med .44 verkar det som (FSD)fixen som gör visualisering mjukare och mindre ryckig kom med.
Jag tror inte visualiseringskoden har något att göra med var som styr bilen. Det var dessutom en bugg i den som gjorde att den laggade innan. det är väl den som Tesla fixat.
Tror inte heller den har med styrning att göra. Min poäng var att det kräver mindre kapacitet för att bara köra FSD-delen för visualisering och därmed kanske den köra samtidigt som legacy-stacken. ”Shadow mode” i marketing speak som du var inne på.
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 26 nov 2024 16:28
av Lootskin
Fick 2024.44.3.1 tillgängligt för nedladdning nu. Har varken EAP eller FSD så inte mycket nytt i denna uppdatering.
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 26 nov 2024 20:23
av Kalabalika
Lootskin skrev:
Fick 2024.44.3.1 tillgängligt för nedladdning nu. Har varken EAP eller FSD så inte mycket nytt i denna uppdatering.
Får se hur det blir
Har EAP
Sent from my SM-S916B using Tapatalk
Re: Senaste version 2024.44
Postat: 27 nov 2024 14:57
av nx00
Fick 44.3.1 för ett par dagar sedan, provkörde precis lite. Visualiseringen flyter på som smör och det känns som att den spårar omgivningen spot-on. Även om det är en "oviktig" grej, så är den inte mindre trevlig för det!