Tack

Moderator: Redaktion
Teslicious skrev:Någon som hae VIN-nummer eller regnummer jag kan låna för att se eventuell försäkringskostnad? Gäller en MYP isåfall. Verkar inte gå att få fram en kalkyl utan något av dessa numrena.
Tack
Enbart Performance versionen kommer byggas i Berlin tillsvidare sen ändras det säkert i framtidenDavidSLArg skrev:Hej allihopa, beställde en vit LR i söndags (03/04). Hoppas den är byggd i Tyskland, men det jag hoppas mest av allt är att den kommer i maj 2022, som det står som uppskattad leverans.
Vad tycker ni? Kommer den komma nu i maj eller blir det troligtvis juni?
Beställde såhär ”sent” för att jag hade beställt en EV6 i november-2021, och fick höra av åf först att den skulle levereras i november, och så fort jag började prata om att häva köpet så fick jag en produktionsplats och leverans i juli
Halloj!DavidSLArg skrev:Hej allihopa, beställde en vit LR i söndags (03/04). Hoppas den är byggd i Tyskland, men det jag hoppas mest av allt är att den kommer i maj 2022, som det står som uppskattad leverans.
Vad tycker ni? Kommer den komma nu i maj eller blir det troligtvis juni?
Beställde såhär ”sent” för att jag hade beställt en EV6 i november-2021, och fick höra av åf först att den skulle levereras i november, och så fort jag började prata om att häva köpet så fick jag en produktionsplats och leverans i juli
Skönt att den inte har svart innertak.. man vill ju skapa en känsla av ”rymd”Honkan skrev:Har beställt en MYP och det gjorde jag innan jag sett eller kört den, men idag var jag förbi Tesla och provkörde en MY LR , jag kommer från en Audi A6 Allroad med årsmodell 2015.
Det är för mig tydligt att Tesla har skapat en bil med mycket körglädje och goda utrymmen i framkant, jag tyckte inte alls den var stötig utan snarare sportig och ljudet stereon var grymt.
Det finns egentligen bara en sak jag önskade och det är ett svart innertak, men annars känns bilen mycket mer rymlig än min Allroad. Har
Det är ju det man får av svart innertak. Det blir som en svart himmel.Bluesky skrev:Skönt att den inte har svart innertak.. man vill ju skapa en känsla av ”rymd”Honkan skrev:Har beställt en MYP och det gjorde jag innan jag sett eller kört den, men idag var jag förbi Tesla och provkörde en MY LR , jag kommer från en Audi A6 Allroad med årsmodell 2015.
Det är för mig tydligt att Tesla har skapat en bil med mycket körglädje och goda utrymmen i framkant, jag tyckte inte alls den var stötig utan snarare sportig och ljudet stereon var grymt.
Det finns egentligen bara en sak jag önskade och det är ett svart innertak, men annars känns bilen mycket mer rymlig än min Allroad. Har
Jag skulle vilja ha ett (ljud-) isolerat tak.Honkan skrev:Har beställt en MYP och det gjorde jag innan jag sett eller kört den, men idag var jag förbi Tesla och provkörde en MY LR , jag kommer från en Audi A6 Allroad med årsmodell 2015.
Rullar ju knappt in några svarta så det känns mörkt för vita i nuläget skulle jag sägaWallingstam skrev:Något nytt om vita MYP från Berlin? Tänker om någon spanare sett om det börjat rulla tradare med vita till Sverige
Precis. Det har ännu inte kommit några svarta bilar som ska levereras till kunder i Sverige. De första ska komma nästa vecka.rolundb skrev:Rullar ju knappt in några svarta så det känns mörkt för vita i nuläget skulle jag sägaWallingstam skrev:Något nytt om vita MYP från Berlin? Tänker om någon spanare sett om det börjat rulla tradare med vita till Sverige
räcker det inte med att typ hela taket är av glas? De små kanterna runt kan ju knappast skada rymdkänslan bara för att de är i svart?Bluesky skrev:Skönt att den inte har svart innertak.. man vill ju skapa en känsla av ”rymd”Honkan skrev:Har beställt en MYP och det gjorde jag innan jag sett eller kört den, men idag var jag förbi Tesla och provkörde en MY LR , jag kommer från en Audi A6 Allroad med årsmodell 2015.
Vart ifrån kommer infon om maj för vita? April stod det när jag beställde.Nicke Nyfiken skrev:Precis. Det har ännu inte kommit några svarta bilar som ska levereras till kunder i Sverige. De första ska komma nästa vecka.rolundb skrev:Rullar ju knappt in några svarta så det känns mörkt för vita i nuläget skulle jag sägaWallingstam skrev:Något nytt om vita MYP från Berlin? Tänker om någon spanare sett om det börjat rulla tradare med vita till Sverige
Vita beräknas inte komma till Sverige förrän mitten på maj. Så det är lite tidigt att ställa sig längs vägkanten och spana efter tradare med vita MYP.
Du menar att det stod april? Eller stod det maj för er? Jag beställde dagen efter Berlin-öppningen. Då stod det april för vit.aftersun skrev:Samma här, maj stod det för vit när jag beställde och dessutom fortfarande i inloggat läge.
Det står fortfarande april för min vita bil, men jag pratade med Teslas ”leverans avdelning” igår och fick då veta det jag skrev ovan.markuswesterberg skrev:Vart ifrån kommer infon om maj för vita? April stod det när jag beställde.Nicke Nyfiken skrev:Precis. Det har ännu inte kommit några svarta bilar som ska levereras till kunder i Sverige. De första ska komma nästa vecka.rolundb skrev:Rullar ju knappt in några svarta så det känns mörkt för vita i nuläget skulle jag sägaWallingstam skrev:Något nytt om vita MYP från Berlin? Tänker om någon spanare sett om det börjat rulla tradare med vita till Sverige
Vita beräknas inte komma till Sverige förrän mitten på maj. Så det är lite tidigt att ställa sig längs vägkanten och spana efter tradare med vita MYP.
Den kommer jag att wrappa samma dag som jag hämtar bilen.Dansson skrev:Jag är inte jätte impad av träpanelen, där försöker jag hitta något svart istället
Tror iofs inte att Tesla själv ska ha 8st MYP som demobilar. För det var ju så många som stod i Trosta.Nicke Nyfiken skrev:Precis. Det har ännu inte kommit några svarta bilar som ska levereras till kunder i Sverige. De första ska komma nästa vecka.rolundb skrev:Rullar ju knappt in några svarta så det känns mörkt för vita i nuläget skulle jag sägaWallingstam skrev:Något nytt om vita MYP från Berlin? Tänker om någon spanare sett om det börjat rulla tradare med vita till Sverige