Sida 383 av 420

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 12 sep 2024 11:38
av mikebike
I manualen står det att man kan ställa regen i två nivåer.
Är det något som kommit i senaste uppdateringarna, eller länkar min app till fel manual?
Screenshot_20240911_174431_Samsung Internet.jpg

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 12 sep 2024 11:42
av jonasl
Så funkade det på vår Model 3 från 2020. Antingen så är det fel manual eller så är det något som återinförts.

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 12 sep 2024 15:45
av holden
Går det att få fartkameravarning utan att ha navigationen igång?

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 12 sep 2024 16:26
av mikebike
holden skrev: 12 sep 2024 15:45
Går det att få fartkameravarning utan att ha navigationen igång?
Nej, inte på min version i alla fall.

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 12 sep 2024 18:04
av jpetters
Jag har nu kört lite mer med 32.3 och tycker den fungerar bättre med blinkars i rondeller. Tidigare stängde den i princip aldrig av blinkersen när man svängt ur rondellen men nu fungerar det till >95%.

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 12 sep 2024 22:31
av zsh
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:38
I manualen står det att man kan ställa regen i två nivåer.
Är det något som kommit i senaste uppdateringarna, eller länkar min app till fel manual?
Screenshot_20240911_174431_Samsung Internet.jpg
Står dock en anmärkning på sidan
Anm
Inställningen Regenerativ bromsning är inte tillgänglig för bilar tillverkade från ungefär januari 2024.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 06365.html

edit: Detta är för model y då. Vilket är iofs konstigt, min är tillverkad i augusti lr om det var september 2023, men jag har inte haft den inställningen någonsin

edit igen: kollar man på wayback machine och samma sida (enda snapshoten är från 2021) så nämndes inte regen inställningar alls. Sidan ovan är senast uppdaterad Sat, 07 Sep 2024 02:44:19 GMT. Man kan hoppas att det är förberedelse för att möjligheten att ändra det kommer :)

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 12 sep 2024 23:19
av repulsiv
Idag fick jag f.ö 2024.26.8 oväntat ?

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 12 sep 2024 23:26
av martinot
repulsiv skrev: 12 sep 2024 23:19
Idag fick jag f.ö 2024.26.8 oväntat ?
Du har glömt frunken.

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 13 sep 2024 06:03
av mikebike
zsh skrev: 12 sep 2024 22:31
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:38
I manualen står det att man kan ställa regen i två nivåer.
Är det något som kommit i senaste uppdateringarna, eller länkar min app till fel manual?
Screenshot_20240911_174431_Samsung Internet.jpg
Står dock en anmärkning på sidan
Anm
Inställningen Regenerativ bromsning är inte tillgänglig för bilar tillverkade från ungefär januari 2024.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 06365.html

edit: Detta är för model y då. Vilket är iofs konstigt, min är tillverkad i augusti lr om det var september 2023, men jag har inte haft den inställningen någonsin

edit igen: kollar man på wayback machine och samma sida (enda snapshoten är från 2021) så nämndes inte regen inställningar alls. Sidan ovan är senast uppdaterad Sat, 07 Sep 2024 02:44:19 GMT. Man kan hoppas att det är förberedelse för att möjligheten att ändra det kommer :)
Jo, jag såg det om 2024, samma anmärkning finns om frirull/krypa/stoppa, men jag har ju ingen 2024 och den senare inställningen har jag.

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 14 sep 2024 00:26
av Oryd
2024.26.8 uppdatering med förbättrad automatisk nödbromsning verkar funka. Efter två dagars körning märker jag skillnad. Ngn annan som gör det?

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 14 sep 2024 00:52
av repulsiv
Normalt kör man ju inte så att nödbromsningen brukar gripa in ?

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 14 sep 2024 09:01
av spacecoin
Oryd skrev: 14 sep 2024 00:26
2024.26.8 uppdatering med förbättrad automatisk nödbromsning verkar funka. Efter två dagars körning märker jag skillnad. Ngn annan som gör det?
Jag tror inte spökinbromsningsproblemet är relaterat till AEB.

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 19 sep 2024 06:06
av Letalis
Då trillade 2024.32.3 in
Förbättrad sökning..
Däck varning
Och lite annat säkerhetsmässigt

Återstår att se om det blir bättre

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 19 sep 2024 07:19
av TeslaLeo
Letalis skrev: 19 sep 2024 06:06
Då trillade 2024.32.3 in
Förbättrad sökning..
Däck varning
Och lite annat säkerhetsmässigt

Återstår att se om det blir bättre
Samma här. Installerade 2024.32.3 inatt. Hoppas fortfarande på bättre AP som ny Teslaägare kommande från en Skoda med bättre Travel Assist 😅

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 19 sep 2024 07:47
av themax
Letalis skrev: 19 sep 2024 06:06
Återstår att se om det blir bättre
Jag har givit upp förhoppningen att förarstödet skulle bli bättre. Det mesta är likadant eller sämre än 2019 när jag skaffade min första Tesla. Men snart får du säkert ett nytt spel ska du se.

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 19 sep 2024 08:13
av evert11
Visst är det så att ljud som härstammar från skärmen, såsom navigering och om man tex spelar nåt på svt, numera upplevs som mer centrerat än det var tidigare? Reagerade nu senast när jag fick navigeringshjälp och samtidigt lyssnade på radio. Musiken kom från hela bilen medans röstens ljud kändes väldigt centrerat. Känns som att bilen öppnade upp en ny högtalare där i mitten. Eller så var det så ända från start =)

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 19 sep 2024 09:49
av Jaegaern
themax skrev: 19 sep 2024 07:47
Letalis skrev: 19 sep 2024 06:06
Återstår att se om det blir bättre
Jag har givit upp förhoppningen att förarstödet skulle bli bättre. Det mesta är likadant eller sämre än 2019 när jag skaffade min första Tesla. Men snart får du säkert ett nytt spel ska du se.
Vi sitter mellan två programvaror. När FSDS släpps borde även AP bygga på den stacken. Då ska vi se att det blir bättre.

Re: Senaste version 2024.26

Postat: 19 sep 2024 10:21
av Arctic Drifter
mikebike skrev: 13 sep 2024 06:03
zsh skrev: 12 sep 2024 22:31
mikebike skrev: 12 sep 2024 11:38
I manualen står det att man kan ställa regen i två nivåer.
Är det något som kommit i senaste uppdateringarna, eller länkar min app till fel manual?
Screenshot_20240911_174431_Samsung Internet.jpg
Står dock en anmärkning på sidan
Anm
Inställningen Regenerativ bromsning är inte tillgänglig för bilar tillverkade från ungefär januari 2024.
https://www.tesla.com/ownersmanual/mode ... 06365.html

edit: Detta är för model y då. Vilket är iofs konstigt, min är tillverkad i augusti lr om det var september 2023, men jag har inte haft den inställningen någonsin

edit igen: kollar man på wayback machine och samma sida (enda snapshoten är från 2021) så nämndes inte regen inställningar alls. Sidan ovan är senast uppdaterad Sat, 07 Sep 2024 02:44:19 GMT. Man kan hoppas att det är förberedelse för att möjligheten att ändra det kommer :)
Jo, jag såg det om 2024, samma anmärkning finns om frirull/krypa/stoppa, men jag har ju ingen 2024 och den senare inställningen har jag.
Vi får hoppas att detta är en förberedelse, har ju ryktats om detta tidigare och som jag ser det skulle det förbättra vinteregenskaperna om det gick att ställa ner regen-nivån.

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 19 sep 2024 20:56
av Letalis
Nja, den blev ju inte bättre.
Men man kan ju inte få allt för ca 640000kr.

Dock så verkar det som att sökning efter låtar blivit långsammare. Men det kanske mer hänger ihop med att jag har Spotify & YTM.

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 20 sep 2024 16:24
av MNA
Någon fler som tycker att NAGen inte är lika känslig nu med 2024.32.3? Fick inte en enda blinkande blå skärm på 14 mil. Väldigt ovanligt 😅

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 20 sep 2024 16:56
av tnjo
MNA skrev: 20 sep 2024 16:24
Någon fler som tycker att NAGen inte är lika känslig nu med 2024.32.3? Fick inte en enda blinkande blå skärm på 14 mil. Väldigt ovanligt 😅
Noterade samma när det var ljust, när det blev mörkt frågade den lite oftare

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 02 okt 2024 08:40
av Jist
Jaegaern skrev: 19 sep 2024 09:49
themax skrev: 19 sep 2024 07:47
Letalis skrev: 19 sep 2024 06:06
Återstår att se om det blir bättre
Jag har givit upp förhoppningen att förarstödet skulle bli bättre. Det mesta är likadant eller sämre än 2019 när jag skaffade min första Tesla. Men snart får du säkert ett nytt spel ska du se.
Vi sitter mellan två programvaror. När FSDS släpps borde även AP bygga på den stacken. Då ska vi se att det blir bättre.
Har du lust att utveckla det där lite? Sitter och väntar på min första Tesla och det här med spökbromsningar där jag fruktar mest med nya bilen.

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 02 okt 2024 08:47
av spacecoin
Jist skrev: 02 okt 2024 08:40
Jaegaern skrev: 19 sep 2024 09:49
themax skrev: 19 sep 2024 07:47
Letalis skrev: 19 sep 2024 06:06
Återstår att se om det blir bättre
Jag har givit upp förhoppningen att förarstödet skulle bli bättre. Det mesta är likadant eller sämre än 2019 när jag skaffade min första Tesla. Men snart får du säkert ett nytt spel ska du se.
Vi sitter mellan två programvaror. När FSDS släpps borde även AP bygga på den stacken. Då ska vi se att det blir bättre.
Har du lust att utveckla det där lite? Sitter och väntar på min första Tesla och det här med spökbromsningar där jag fruktar mest med nya bilen.
Tesla har teknisk skuld i AP-systemet. Man har sedan 2018 migrerat mer och mer av kodbasen till maskininlärning från procedurell regelbaserad kod för den delen av koden som styr bilen.

Kodbasen som är FSD på stadsgator används inte ännu för motorväg, och när man går över till den kanske det blir bättre, eller inte.

Jag tror han gör antagandet att den gamla är mindre kompetent än den nya. Jag kan tänka att den gamla å andra sidan är beprövad.

Fördelen med att Tesla får en stack att underhålla istället för två för hw3+ är ju positiv, men vi ser redan nu att det blir segare och segare för dem.

Actual smart summon finns inte för legacy S/X och funktioner saknas fortfarande för CT. En ny modell kommer att göra det värre, samt de faktum att de måste underhålla fler olika hårdvaror av AP-datorn ju längre tiden går om de inte kastar gamla FSD-köpare under bussen.

Det är oundvikligt att även Tesla blir en legacytillverkare istället för en snabbfotad ny business utan teknisk skuld och utan en ryggsäck med gamla modeller som måste underhållas med programvara.

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 02 okt 2024 09:12
av Jist
spacecoin skrev: 02 okt 2024 08:47
Jist skrev: 02 okt 2024 08:40
Jaegaern skrev: 19 sep 2024 09:49
themax skrev: 19 sep 2024 07:47
Letalis skrev: 19 sep 2024 06:06
Återstår att se om det blir bättre
Jag har givit upp förhoppningen att förarstödet skulle bli bättre. Det mesta är likadant eller sämre än 2019 när jag skaffade min första Tesla. Men snart får du säkert ett nytt spel ska du se.
Vi sitter mellan två programvaror. När FSDS släpps borde även AP bygga på den stacken. Då ska vi se att det blir bättre.
Har du lust att utveckla det där lite? Sitter och väntar på min första Tesla och det här med spökbromsningar där jag fruktar mest med nya bilen.
Tesla har teknisk skuld i AP-systemet. Man har sedan 2018 migrerat mer och mer av kodbasen till maskininlärning från procedurell regelbaserad kod för den delen av koden som styr bilen.

Kodbasen som är FSD på stadsgator används inte ännu för motorväg, och när man går över till den kanske det blir bättre, eller inte.

Jag tror han gör antagandet att den gamla är mindre kompetent än den nya. Jag kan tänka att den gamla å andra sidan är beprövad.

Fördelen med att Tesla får en stack att underhålla istället för två för hw3+ är ju positiv, men vi ser redan nu att det blir segare och segare för dem.

Actual smart summon finns inte för legacy S/X och funktioner saknas fortfarande för CT. En ny modell kommer att göra det värre, samt de faktum att de måste underhålla fler olika hårdvaror av AP-datorn ju längre tiden går om de inte kastar gamla FSD-köpare under bussen.

Det är oundvikligt att även Tesla blir en legacytillverkare istället för en snabbfotad ny business utan teknisk skuld och utan en ryggsäck med gamla modeller som måste underhållas med programvara.
Tack för förklaringen!
Så tanken/förhoppningen är att när vi i Europa får FSD-stacken så ska det afunegra bättre. Jag läser tex att de som har FSD inte verka lida av spökbromnisngar. Och den stacken används även om jag inte väljer att köpa till FSD, koden och hanteringen i trafik är densamma?

Re: Senaste version 2024.32

Postat: 02 okt 2024 09:16
av Jaegaern
spacecoin skrev: 02 okt 2024 08:47
Jist skrev: 02 okt 2024 08:40
Jaegaern skrev: 19 sep 2024 09:49
themax skrev: 19 sep 2024 07:47
Letalis skrev: 19 sep 2024 06:06
Återstår att se om det blir bättre
Jag har givit upp förhoppningen att förarstödet skulle bli bättre. Det mesta är likadant eller sämre än 2019 när jag skaffade min första Tesla. Men snart får du säkert ett nytt spel ska du se.
Vi sitter mellan två programvaror. När FSDS släpps borde även AP bygga på den stacken. Då ska vi se att det blir bättre.
Har du lust att utveckla det där lite? Sitter och väntar på min första Tesla och det här med spökbromsningar där jag fruktar mest med nya bilen.
Tesla har teknisk skuld i AP-systemet. Man har sedan 2018 migrerat mer och mer av kodbasen till maskininlärning från procedurell regelbaserad kod för den delen av koden som styr bilen.

Kodbasen som är FSD på stadsgator används inte ännu för motorväg, och när man går över till den kanske det blir bättre, eller inte.

Jag tror han gör antagandet att den gamla är mindre kompetent än den nya. Jag kan tänka att den gamla å andra sidan är beprövad.

Fördelen med att Tesla får en stack att underhålla istället för två för hw3+ är ju positiv, men vi ser redan nu att det blir segare och segare för dem.

Actual smart summon finns inte för legacy S/X och funktioner saknas fortfarande för CT. En ny modell kommer att göra det värre, samt de faktum att de måste underhålla fler olika hårdvaror av AP-datorn ju längre tiden går om de inte kastar gamla FSD-köpare under bussen.

Det är oundvikligt att även Tesla blir en legacytillverkare istället för en snabbfotad ny business utan teknisk skuld och utan en ryggsäck med gamla modeller som måste underhållas med programvara.
Japp typ så.