Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Tror många förväntat sig förbättringar gällande batteri och laddning. Kanske motorer också.
Jo det hade jag sett framför mej, större batteri. Men visst, det är skillnad mellan gamla och nya M3.
Det pratas om en anings förändrad bakmotor, med bland annat annan utväxling, som sänker topphastigheten och förbättrar effektiviteten en aning.
Är inte övertygad om att byta till den. För små uppdateringar enl mej.
Då har du uppenbarligen inte testat nya och gamla Model 3, samma upplevelse förmodar jag väntar förare av nya och gamla Model Y, det vill säga MYCKET stora förbättringar när det gäller ljudnivå och fjädringskomfort.
Tror många förväntat sig förbättringar gällande batteri och laddning. Kanske motorer också.
Jo det hade jag sett framför mej, större batteri. Men visst, det är skillnad mellan gamla och nya M3.
Det pratas om en anings förändrad bakmotor, med bland annat annan utväxling, som sänker topphastigheten och förbättrar effektiviteten en aning.
Ja nu blir man säkert nöjd ändå. Men som sagt, hade varit trevligt med mer ny hårdvara.
Re: Model Y Juniper
Postat: 02 feb 2025 16:28
av Electron
Nu var jag och kollade på flagship store Stockholm. Model Y Juniper är bra fin. Känns lyxig. När jag stängde dörren så var det ett dovt ”thump”. Blev sugen direkt.
Nu var jag och kollade på flagship store Stockholm. Model Y Juniper är bra fin. Känns lyxig. När jag stängde dörren så var det ett dovt ”thump”. Blev sugen direkt.
Nu var jag och kollade på flagship store Stockholm. Model Y Juniper är bra fin. Känns lyxig. När jag stängde dörren så var det ett dovt ”thump”. Blev sugen direkt.
Oj coolt är den redan där alltså.
Jepp inga problem alls att se den. Bara att registrera sej vid entrén.
Nu var jag och kollade på flagship store Stockholm. Model Y Juniper är bra fin. Känns lyxig. När jag stängde dörren så var det ett dovt ”thump”. Blev sugen direkt.
Bra dörrljud är faktiskt nåt jag saknat. Mycket bättre på Highland än på min MY. Ska bli intressant att se vad provkörningar säger om nya fjädringen och generellt kupéljud (även om det inte blir nån Tesla mer för min del...).
Ganska intressant kring varför man gjort olika val o.s.v.
Det är med ingenjörer från Tesla så ingen ren pump.
Va? Finn’s det ingen pump längre?
Han kanske särskrivde slump
Re: Model Y Juniper
Postat: 06 feb 2025 09:14
av mikebike
Förutom att det är fult med en stor tom yta på bakluckan så har flytten av registreringsskylten inneburit att även luckan för dragkroken flyttats ned. Nu är den undertill, ungefär som på Model 3. Man behöver fortfarande verktyg för att öppna luckan, fast andra verktyg än till gamla modellen.
Förutom att det är fult med en stor tom yta på bakluckan så har flytten av registreringsskylten inneburit att även luckan för dragkroken flyttats ned. Nu är den undertill, ungefär som på Model 3. Man behöver fortfarande verktyg för att öppna luckan, fast andra verktyg än till gamla modellen.
Men den skjuts väl fortfarande rakt in horisontelltsom på gamla Model Y och inte underifrån som på Model 3?
Förutom att det är fult med en stor tom yta på bakluckan så har flytten av registreringsskylten inneburit att även luckan för dragkroken flyttats ned. Nu är den undertill, ungefär som på Model 3. Man behöver fortfarande verktyg för att öppna luckan, fast andra verktyg än till gamla modellen.
Men den skjuts väl fortfarande rakt in horisontelltsom på gamla Model Y och inte underifrån som på Model 3?
Möjligt, men man ser inte vad man gör utan att nästan lägga sig på marken.
Förutom att det är fult med en stor tom yta på bakluckan så har flytten av registreringsskylten inneburit att även luckan för dragkroken flyttats ned. Nu är den undertill, ungefär som på Model 3. Man behöver fortfarande verktyg för att öppna luckan, fast andra verktyg än till gamla modellen.
Men den skjuts väl fortfarande rakt in horisontelltsom på gamla Model Y och inte underifrån som på Model 3?
Förutom att det är fult med en stor tom yta på bakluckan så har flytten av registreringsskylten inneburit att även luckan för dragkroken flyttats ned. Nu är den undertill, ungefär som på Model 3. Man behöver fortfarande verktyg för att öppna luckan, fast andra verktyg än till gamla modellen.
Men den skjuts väl fortfarande rakt in horisontelltsom på gamla Model Y och inte underifrån som på Model 3?
En anledning till att flytta ner reg.plåten till det svarta plastsjoket är väl att reducera en källa till rostangrepp. Skulle inte bli förvånad ifall X antal Y fått rostangrepp kring just reg.plåten. Fast i och för sig så har det väl inte skrivits om det på det här forumet vad jag kan minnas.
En anledning till att flytta ner reg.plåten till det svarta plastsjoket är väl att reducera en källa till rostangrepp. Skulle inte bli förvånad ifall X antal Y fått rostangrepp kring just reg.plåten. Fast i och för sig så har det väl inte skrivits om det på det här forumet vad jag kan minnas.
En anledning till att flytta ner reg.plåten till det svarta plastsjoket är väl att reducera en källa till rostangrepp. Skulle inte bli förvånad ifall X antal Y fått rostangrepp kring just reg.plåten. Fast i och för sig så har det väl inte skrivits om det på det här forumet vad jag kan minnas.
Så var har man skrivit om det?
Om det nu är ett så stort problem att de omdesignar bakluckan av den anledningen så måste det ha skrivit ganska mycket om problemet kan man tycka.