Mina interiörrepor såg jag först när jag kom hem, så la ett serviceärende...det löser sig, bilen känns solid, inga panel gaps, inga yttre repor, inget skrammel. Bara slå till!snowman skrev:Ni som fått repiga bilar, har ni påpekat det vid leveransen eller har det varit så smått att ni inte bryr er?
Har fortfarande inte samlat mod till att beställa en M3 då jag fortfarande tvekar på just kvaliten och eventuella väntetider och policy's hos verkstäderna..
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
Re: Väntrum Model 3
Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.snowman skrev:Ni som fått repiga bilar, har ni påpekat det vid leveransen eller har det varit så smått att ni inte bryr er?Dexter86 skrev:Hade också lite smårepor på fronten, nere på vänster sida mot hjulet typNussfeldt skrev:Hämtade ut min M3a idag. 63% laddat, alla uppdateringar som Ryzen etc. Det regnade en del så inte optimalt läge att syna bilen. Utvändigt bra, tyvärr lite repor på dörrsidan och på båda stolarnas bakstycken. Det var ju inte heller helt rent på säten och sånt så ja, Tesla har lite att jobba på vad gäller leveranskontroll.
Grym bil!
Mitt simkort verkar inte kommit igång eller fungera, gjorde din det?
Har fortfarande inte samlat mod till att beställa en M3 då jag fortfarande tvekar på just kvaliten och eventuella väntetider och policy's hos verkstäderna..
Har ingen uppkoppling i bilen heller.
As for now hade jag aldrig rekommenderat Tesla
En bil för 700.000:- ska fungera med basic grejer
Börjar känna att det relativt höga förmånsvärdet som ska sänkas 1 juni är en dealbreaker…
Det är väl så att om man får den levererad nu innan 1 juni, så åker man ofrånkomligen på det förmånsvärde som sattes 1 juli 2021?
Det är väl så att om man får den levererad nu innan 1 juni, så åker man ofrånkomligen på det förmånsvärde som sattes 1 juli 2021?
Håller med om problemen inte borde finnas där, samtidigt är det ju så enkelt att det inte finns vettiga alternativ.Dexter86 skrev:Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.snowman skrev:Ni som fått repiga bilar, har ni påpekat det vid leveransen eller har det varit så smått att ni inte bryr er?Dexter86 skrev:Hade också lite smårepor på fronten, nere på vänster sida mot hjulet typNussfeldt skrev:Hämtade ut min M3a idag. 63% laddat, alla uppdateringar som Ryzen etc. Det regnade en del så inte optimalt läge att syna bilen. Utvändigt bra, tyvärr lite repor på dörrsidan och på båda stolarnas bakstycken. Det var ju inte heller helt rent på säten och sånt så ja, Tesla har lite att jobba på vad gäller leveranskontroll.
Grym bil!
Vill man ha något med bra räckvidd, förbrukning och teknik så finns det inga direkt konkurrenter. Allt annat skapligt likvärdigt blir direkt mycket dyrare, typ I4 osv..
Fast vad ska jag med teknik till när det uppenbarligen ständigt strular?snowman skrev:Håller med om problemen inte borde finnas där, samtidigt är det ju så enkelt att det inte finns vettiga alternativ.Dexter86 skrev:Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.snowman skrev:Ni som fått repiga bilar, har ni påpekat det vid leveransen eller har det varit så smått att ni inte bryr er?Dexter86 skrev:Hade också lite smårepor på fronten, nere på vänster sida mot hjulet typNussfeldt skrev:Hämtade ut min M3a idag. 63% laddat, alla uppdateringar som Ryzen etc. Det regnade en del så inte optimalt läge att syna bilen. Utvändigt bra, tyvärr lite repor på dörrsidan och på båda stolarnas bakstycken. Det var ju inte heller helt rent på säten och sånt så ja, Tesla har lite att jobba på vad gäller leveranskontroll.
Grym bil!
Vill man ha något med bra räckvidd, förbrukning och teknik så finns det inga direkt konkurrenter. Allt annat skapligt likvärdigt blir direkt mycket dyrare, typ I4 osv..
Att det kommer ut 176 uppdateringar i veckan är ju liksom Oftast inte Wow. Det är för man upptäcker massor med buggar o visst, en del förbättringar också.
Man ska inte behöva 1 uppdatering i veckan när någpt funkar klockrent.
Sen räckvidd o förbrukning är dom helt klart vassast på.
Men betalar jag 750.000:- vill jag att en bil ska funka liksom.
Jo, bra att dokumentera sådant direkt på plats. Då blir det inget tjafs att du orsakat felen senare. Gjorde lika dant med mina lackfel.Dexter86 skrev:Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.
Ångrar du redan köpet?
Kan man häva köpet inom 7 dagar som tidigare?

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Bättre med en uppdatering i veckan än som Ioniq 5 där man "glömt" bort förvärmning av batteriet och släpper det 1år (förhoppningsvis) efter första bilen levererats. Eller ID3 där man inte ens vågade börja sälja bilarna för att mjukvaran var så dålig, även där har man väl inte fått igång förvärmningen av batteriet?Dexter86 skrev:Fast vad ska jag med teknik till när det uppenbarligen ständigt strular?
Att det kommer ut 176 uppdateringar i veckan är ju liksom Oftast inte Wow. Det är för man upptäcker massor med buggar o visst, en del förbättringar också.
Min Zoe's infotainmentsystem är fullständigt värdelöst och inget Renault bemödar sig att uppdatera, det blir inte bättre helt enkelt.
Då tar jag hellre ett system som faktiskt är byggt för uppdateringar och som klarar av att göra uppdateringar utan att behöva besöka handlaren..
Håller tummarna för att du får hjälp med uppkopplingen så du kan njuta av nya bilen!
Ja både jag och hon tog bilder, så att så sett va det kanonmartinot skrev:Jo, bra att dokumentera sådant direkt på plats. Då blir det inget tjafs att du orsakat felen senare. Gjorde lika dant med mina lackfel.Dexter86 skrev:Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.
Ångrar du redan köpet?
Skulle nog säga att jag ångrar köpet och hade med facit i hand Inte gjort det igen tyvärr
Checka med Tesla om deras ångerrätt finns kvar.Dexter86 skrev:Ja både jag och hon tog bilder, så att så sett va det kanonmartinot skrev:Jo, bra att dokumentera sådant direkt på plats. Då blir det inget tjafs att du orsakat felen senare. Gjorde lika dant med mina lackfel.Dexter86 skrev:Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.
Ångrar du redan köpet?
Skulle nog säga att jag ångrar köpet och hade med facit i hand Inte gjort det igen tyvärr

NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Om du tänker på BMW i4 så är det väl precis samma prisklass egentligen. Dom flesta köper väl via ett företag som har ramavtal, så där kan man dra bort 10% direkt. Anledningen till att jag tog en M3 LR var att det var väldigt sjavigt med leveransdatumet på i4an.snowman skrev:Håller med om problemen inte borde finnas där, samtidigt är det ju så enkelt att det inte finns vettiga alternativ.Dexter86 skrev:Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.snowman skrev:Ni som fått repiga bilar, har ni påpekat det vid leveransen eller har det varit så smått att ni inte bryr er?Dexter86 skrev:Hade också lite smårepor på fronten, nere på vänster sida mot hjulet typNussfeldt skrev:Hämtade ut min M3a idag. 63% laddat, alla uppdateringar som Ryzen etc. Det regnade en del så inte optimalt läge att syna bilen. Utvändigt bra, tyvärr lite repor på dörrsidan och på båda stolarnas bakstycken. Det var ju inte heller helt rent på säten och sånt så ja, Tesla har lite att jobba på vad gäller leveranskontroll.
Grym bil!
Eller att man glömt att testa M3 och MY i minusgrader så du får åka med 10 grader inne i bilen. Frågan är om mjukvaruuppdateringen ens kan lösa huvudproblemet där, men troligen försöker man bara sminka grisen lite. Nu har jag en M3 på väg, men har varit väldigt negativ till hur man sköter allt från beställning till leverans. Kolla bara på hur man satt in billigare delare i Model S plaiden, plast, plast och mera plast under chassit. Tesla lever bara på att konkurrenterna är så långt efter med drivlinor och batterier, för rent ut sagt är det en sportbil i en colaburk man får(Model 3 och Y). Sen att ens SA inte svarat på mailet förra måndagen är ett annat dåligt tecken. När jag köpte min Audi jag hade tidigare var det uppdateringar från säljaren så fort det hände något. Skillnaden är att på andra företag jobbar det "riktiga" säljare, som kanske inte har bra koll, men ändå är säljare som bryr sig lite. På Tesla känns det som att du hittar 70% influencers på SA-sidan, dom flesta har inte en aning om någonting gällande bilar, som säljaren på Tesla inne i GBG, frågan är om han kunde stava till bil ens.snowman skrev:Bättre med en uppdatering i veckan än som Ioniq 5 där man "glömt" bort förvärmning av batteriet och släpper det 1år (förhoppningsvis) efter första bilen levererats. Eller ID3 där man inte ens vågade börja sälja bilarna för att mjukvaran var så dålig, även där har man väl inte fått igång förvärmningen av batteriet?Dexter86 skrev:Fast vad ska jag med teknik till när det uppenbarligen ständigt strular?
Min Zoe's infotainmentsystem är fullständigt värdelöst och inget Renault bemödar sig att uppdatera, det blir inte bättre helt enkelt.
Då tar jag hellre ett system som faktiskt är byggt för uppdateringar och som klarar av att göra uppdateringar utan att behöva besöka handlaren..
Håller tummarna för att du får hjälp med uppkopplingen så du kan njuta av nya bilen!
Hade det inte varit för att alla andra ligger en bra bit efter Tesla elbilsmässigt hade jag inte ens tittat åt det här hållet, helst beställt en som jag gjort nu, för det är verkligen bilmarknadens McDonalds vi snackar om, som just nu har den godaste hamburgaren på menyn, vissa får den varm, andra kall, den ena saknar salladen osv. Men dom flesta klagar inte, det finns med i kalkylen ,så istället för att SA som "jobbar arslet" av sig nu med att "fixa" våra bilar(vad dom nu gör), så kollar dom inte efter panelgaps och repor, den kostnaden tar man om folk klagar.
Långt rant nu, och allt var inte riktat mot citatet, men någon gräns måste vi dra för vad som är okej eller inte gällande Teslas hantering av ditten och datten.
Nu ska jag inte förstöra tråden totalt, men jag tycker I4 ligger ett skapligt snäpp över.BosseBil skrev:
Om du tänker på BMW i4 så är det väl precis samma prisklass egentligen. Dom flesta köper väl via ett företag som har ramavtal, så där kan man dra bort 10% direkt. Anledningen till att jag tog en M3 LR var att det var väldigt sjavigt med leveransdatumet på i4an.
Köper jag så kommer jag göra det privat då jag inte har möjlighet att ta via företag.
Kollar man på en vanlig M3 med metallic så pratar vi ca 590k, en I4 med motsvarande utrustning får jag till att landa på runt 712k för att få rattvärme, skapligt ljudsystem i bilen och metallic..
Kan bara hålla med och förstår din frustration, men tills det faktiskt släpps ordentliga elbilar från tillverkare som vet hur man tar hand om kunderna efter leverans så kommer det nog fortsätta..BosseBil skrev:
Eller att man glömt att testa M3 och MY i minusgrader så du får åka med 10 grader inne i bilen. Frågan är om mjukvaruuppdateringen ens kan lösa huvudproblemet där, men troligen försöker man bara sminka grisen lite. Nu har jag en M3 på väg, men har varit väldigt negativ till hur man sköter allt från beställning till leverans. Kolla bara på hur man satt in billigare delare i Model S plaiden, plast, plast och mera plast under chassit. Tesla lever bara på att konkurrenterna är så långt efter med drivlinor och batterier, för rent ut sagt är det en sportbil i en colaburk man får(Model 3 och Y). Sen att ens SA inte svarat på mailet förra måndagen är ett annat dåligt tecken. När jag köpte min Audi jag hade tidigare var det uppdateringar från säljaren så fort det hände något. Skillnaden är att på andra företag jobbar det "riktiga" säljare, som kanske inte har bra koll, men ändå är säljare som bryr sig lite. På Tesla känns det som att du hittar 70% influencers på SA-sidan, dom flesta har inte en aning om någonting gällande bilar, som säljaren på Tesla inne i GBG, frågan är om han kunde stava till bil ens.
Hade det inte varit för att alla andra ligger en bra bit efter Tesla elbilsmässigt hade jag inte ens tittat åt det här hållet, helst beställt en som jag gjort nu, för det är verkligen bilmarknadens McDonalds vi snackar om, som just nu har den godaste hamburgaren på menyn, vissa får den varm, andra kall, den ena saknar salladen osv. Men dom flesta klagar inte, det finns med i kalkylen ,så istället för att SA som "jobbar arslet" av sig nu med att "fixa" våra bilar(vad dom nu gör), så kollar dom inte efter panelgaps och repor, den kostnaden tar man om folk klagar.
Långt rant nu, och allt var inte riktat mot citatet, men någon gräns måste vi dra för vad som är okej eller inte gällande Teslas hantering av ditten och datten.
Dessutom är många, som du skriver, medvetna om detta och ändå väljer man att köpa en bil från dem, just för att övriga tillverkare fortfarande ligger så långt efter..
Angående värmen så hade det inte rört mig så mycket.. Värmen i Zoen är nämligen obefintlig ändå och har alltid varit.. Blir inte bättre än såhär, verkstadens tips är att de skulle blockera ventilationen till passagerarsidan så all varm luft kom till förarsidan, då har jag en 2020..

Utan rabatten för företag blir det givetvis en annan sak, plus att man fortfarande håller på med "väljer du utrustning x behöver du lägga till y-paketet för 25000". Både Merca och BMW har ju tyvärr prissatt sina i4 och EQC-historier med fossilbilspriset+elutförande+70000 för miljöbonusen, så det är inga roliga siffror att titta på egentligen.snowman skrev:Nu ska jag inte förstöra tråden totalt, men jag tycker I4 ligger ett skapligt snäpp över.BosseBil skrev:
Om du tänker på BMW i4 så är det väl precis samma prisklass egentligen. Dom flesta köper väl via ett företag som har ramavtal, så där kan man dra bort 10% direkt. Anledningen till att jag tog en M3 LR var att det var väldigt sjavigt med leveransdatumet på i4an.
Köper jag så kommer jag göra det privat då jag inte har möjlighet att ta via företag.
Kollar man på en vanlig M3 med metallic så pratar vi ca 590k, en I4 med motsvarande utrustning får jag till att landa på runt 712k för att få rattvärme, skapligt ljudsystem i bilen och metallic..
Nya EQE AMG lär börja på 750k här i Sverige för 43an, som gör 0-100 på 4.5 om jag inte minns fel, och 53an lär väl börja på miljonen Även om det är en större bil än M3 så blir det motståndaren tills C-klassen kommer med sin version. Här kan jag hålla med om tyskarnas premium tar ut ett på tok för högt pris, när tesla redan ligger rätt högt för gemene man, men ändå inte så högt, men om du vill ha din E-klass i elutförande kostar det flera hundra tusen mer för att dom vill ha igen sin R&D. BMW har väl ingen ren BVE-platform på G innan 2025 heller, man kommer fortsätta mjölka modifierade CLAR-platformen. Så vi kommer nog få leva med Teslas McDonaldsgrej rätt länge till innan tyskarna kommer ikapp. Dock lär kineserna och koreanerna stjäla en väldigt stor del av den lägre prisklassen framöver.
Det roliga är ju inse hur fel jag hade när jag satt 2019 och sa att Tesla inte skulle hålla, man skulle leasa ut sin batteriteknik osv, och att tyskarna skulle slå stort inom kort bara blev pannkaka. Ingen var redo för elbilar, som Volvo 2014 "Rena elbilar är inget vi tror på". Inte så konstigt att det kommer ta år och dagar innan någon är ifatt en Model 3 på den vanliga marknaden. Problemet med det är att alla andra tillverkare kommer gå över till gigafactorys, opersonlig service osv, så innan allt är färdigt sitter vi här och har samma kundupplevelse på en M3 2026 som en Audi A5 e-tron.snowman skrev:Kan bara hålla med och förstår din frustration, men tills det faktiskt släpps ordentliga elbilar från tillverkare som vet hur man tar hand om kunderna efter leverans så kommer det nog fortsätta..
Dessutom är många, som du skriver, medvetna om detta och ändå väljer man att köpa en bil från dem, just för att övriga tillverkare fortfarande ligger så långt efter..
Angående värmen så hade det inte rört mig så mycket.. Värmen i Zoen är nämligen obefintlig ändå och har alltid varit.. Blir inte bättre än såhär, verkstadens tips är att de skulle blockera ventilationen till passagerarsidan så all varm luft kom till förarsidan, då har jag en 2020..
Skönt att få ur sig lite rant, nu kanske jag kan se fram emot min M3 framåt försommaren ändå

Tesla-uppdatering: Den sista transportsträckan planeras för din bil och vi ber dig därför bekräfta upphämtningstiden du blivit tilldelad den 04/03/2022 kl. 16:00. Svara "JA" för att bekräfta eller "NEJ" för att ändra tid.
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Gäller order: RNxxxxxxxxxxxx
Det låter gött ”sista transportsträckan”!!!!
För att avregistrera från SMS, svara STOP.
Gäller order: RNxxxxxxxxxxxx
Det låter gött ”sista transportsträckan”!!!!
Måste ge en annan bild av min kundupplevelse. Fick från början en kanonfin service med möjlighet att låna hem en Y och sen en 3P över natten för provkörning. Såld på 3P (motsvarande BME i4 kostar 850 000) så jag la beställningen direkt den 29/1 med beräknad lev i Maj.BosseBil skrev:Det roliga är ju inse hur fel jag hade när jag satt 2019 och sa att Tesla inte skulle hålla, man skulle leasa ut sin batteriteknik osv, och att tyskarna skulle slå stort inom kort bara blev pannkaka. Ingen var redo för elbilar, som Volvo 2014 "Rena elbilar är inget vi tror på". Inte så konstigt att det kommer ta år och dagar innan någon är ifatt en Model 3 på den vanliga marknaden. Problemet med det är att alla andra tillverkare kommer gå över till gigafactorys, opersonlig service osv, så innan allt är färdigt sitter vi här och har samma kundupplevelse på en M3 2026 som en Audi A5 e-tron.snowman skrev:Kan bara hålla med och förstår din frustration, men tills det faktiskt släpps ordentliga elbilar från tillverkare som vet hur man tar hand om kunderna efter leverans så kommer det nog fortsätta..
Skönt att få ur sig lite rant, nu kanske jag kan se fram emot min M3 framåt försommaren ändå
Fick uppdaterat leveransdatum till feb/mars med efterföljande kommunikation med min säljare. Har fått adekvata svar av en engagerad och kunnig ung tjej mer eller mindre direkt. Har även blivit uppringd och fått uppdaterad info. En kundresa som jag inte upplevt varken när jag köpte min gamla BMW 335 eller Mercedes C-63 amg. Istället möts av trötta gamla säljare som inte ens orkar komma fram och fråga vad man letar efter.
Nu kommer bilen om några veckor så det återstår att se hur kvalitet/skick är på kärran men än så länge väldigt positivt och rapp upplevelse med genomgående plus i kanten.
Och vore det inte konstigt om Tesla inte hinner trimma in sina hamburgare så de både är varma och har rätt tillbehör långt innan konkurenterna är ikapp. Det verkar vara det som är strategins under året då man valt att pausa alla nya modeller. Prismässigt så ser jag inga vettiga allternativ till den prestanda 3P levererar och Tesla kommer klara av att sänka sina priser med redan tagna investeringar och teknikförsprång. Kommer ihåg när det kostade 12 000 för att uppdatera GPS kartan för Europa i Mercedesen

Då kan du gå in och läsa på EV6, Ioniq5, Polestarforumen om du tror att Tesla är sämst.Dexter86 skrev:Ja både jag och hon tog bilder, så att så sett va det kanonmartinot skrev:Jo, bra att dokumentera sådant direkt på plats. Då blir det inget tjafs att du orsakat felen senare. Gjorde lika dant med mina lackfel.Dexter86 skrev:Påpekade o hon tog bilder o skickade ärende osv. Skickade ärende jag också.
Ångrar du redan köpet?
Det finns idag ingen elbil som ens är nära Tesla.
Det gäller även fossilbilar, polarens V90 är ju fan katastrof. Bara problem.
När det gäller uppdateringarna så är det ju långt ifrån bara ”buggfix”. Det är ständigt nya saker som kommer till. Man får en ny bil varje gång.
Uppdateringar på övriga är däremot ett skämt många ggr.
Det som däremot är uselt med Tesla är deras j*vla system med att matcha bilar man har på beställning.
Innan-köp-upplevelsen är helt annorlunda med Tesla än vanliga bilmärken. Var in på VW tidigare och ville kika och provköra en ID4, fick stå och köa/vänta på att en trött säljare skulle ha tid att plocka fram en nyckel och efter provkörningen hörde jag inget mer.PatCat skrev:
Måste ge en annan bild av min kundupplevelse. Fick från början en kanonfin service med möjlighet att låna hem en Y och sen en 3P över natten för provkörning. Såld på 3P (motsvarande BME i4 kostar 850 000) så jag la beställningen direkt den 29/1 med beräknad lev i Maj.
Fick uppdaterat leveransdatum till feb/mars med efterföljande kommunikation med min säljare. Har fått adekvata svar av en engagerad och kunnig ung tjej mer eller mindre direkt. Har även blivit uppringd och fått uppdaterad info. En kundresa som jag inte upplevt varken när jag köpte min gamla BMW 335 eller Mercedes C-63 amg. Istället möts av trötta gamla säljare som inte ens orkar komma fram och fråga vad man letar efter.
Nu kommer bilen om några veckor så det återstår att se hur kvalitet/skick är på kärran men än så länge väldigt positivt och rapp upplevelse med genomgående plus i kanten.
Och vore det inte konstigt om Tesla inte hinner trimma in sina hamburgare så de både är varma och har rätt tillbehör långt innan konkurenterna är ikapp. Det verkar vara det som är strategins under året då man valt att pausa alla nya modeller. Prismässigt så ser jag inga vettiga allternativ till den prestanda 3P levererar och Tesla kommer klara av att sänka sina priser med redan tagna investeringar och teknikförsprång. Kommer ihåg när det kostade 12 000 för att uppdatera GPS kartan för Europa i Mercedesen![]()
![]()
Tesla'n bokade jag provkörning via nätet, när jag kom dit fick jag en genomgång av bilen där säljaren visade de viktigaste funktionerna. Efter provkörningen både mailade och ringde en säljare upp och ville återkoppla och se om man undrade över något, blev också erbjuden att ha bilen en natt/kväll. Så upplevelsen innan köp har absolut varit bäst hos Tesla jämfört med samtliga andra märken jag haft med och göra.
Det verkar doxk vara väldigt svårt att få tag på Tesla efter att man tecknat sig för köp. Slutar direkt att svara på sms och mail...snowman skrev:Innan-köp-upplevelsen är helt annorlunda med Tesla än vanliga bilmärken. Var in på VW tidigare och ville kika och provköra en ID4, fick stå och köa/vänta på att en trött säljare skulle ha tid att plocka fram en nyckel och efter provkörningen hörde jag inget mer.PatCat skrev:
Måste ge en annan bild av min kundupplevelse. Fick från början en kanonfin service med möjlighet att låna hem en Y och sen en 3P över natten för provkörning. Såld på 3P (motsvarande BME i4 kostar 850 000) så jag la beställningen direkt den 29/1 med beräknad lev i Maj.
Och vore det inte konstigt om Tesla inte hinner trimma in sina hamburgare så de både är varma och har rätt tillbehör långt innan konkurenterna är ikapp. Det verkar vara det som är strategins under året då man valt att pausa alla nya modeller. Prismässigt så ser jag inga vettiga allternativ till den prestanda 3P levererar och Tesla kommer klara av att sänka sina priser med redan tagna investeringar och teknikförsprång. Kommer ihåg när det kostade 12 000 för att uppdatera GPS kartan för Europa i Mercedesen![]()
![]()
Tesla'n bokade jag provkörning via nätet, när jag kom dit fick jag en genomgång av bilen där säljaren visade de viktigaste funktionerna. Efter provkörningen både mailade och ringde en säljare upp och ville återkoppla och se om man undrade över något, blev också erbjuden att ha bilen en natt/kväll. Så upplevelsen innan köp har absolut varit bäst hos Tesla jämfört med samtliga andra märken jag haft med och göra.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)

Maw skrev:Det verkar doxk vara väldigt svårt att få tag på Tesla efter att man tecknat sig för köp. Slutar direkt att svara på sms och mail...snowman skrev:Innan-köp-upplevelsen är helt annorlunda med Tesla än vanliga bilmärken. Var in på VW tidigare och ville kika och provköra en ID4, fick stå och köa/vänta på att en trött säljare skulle ha tid att plocka fram en nyckel och efter provkörningen hörde jag inget mer.PatCat skrev:
![]()
Har haft bra kommunikation även efter beställningen

- kenjon
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/kent 76750
Jag har bra kommunikation med dem även efter leverans (2 år nu). Mycket bättre än någon annat bilföretag jag har haft tidigare!
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Inget att vara rädd för – andra bilmärken har minst lika många "problem" med både bil och kundsupport. Skillnaden är att Tesla har ett enormt community där dessa saker lyfts upp stup i kvarten – till skillnad från andra aktörers communities som är betydligt mindre.Blipblop skrev:Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
Hyperawareness

Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Det handlar mycket om vilka förväntningar man har, och en försvarlig del nya köpare verkar tro att för att det handlar om mycket pengar i kronor och ören så ska upplevelsen vara gammaldags-premium när priset i själva verket är lågt för att just lulllullet skalats bort. Man får göra som i Japan där förstagångsbesökare till Paris kan boka in sig på klinik efter hemresan för att komma över sin kognitiva dissonans och ta sig igenom en framtid med krossade illusioner.Blipblop skrev:Som intresserad av en model 3 är den här tråden ganska skrämmande. Katastrof att nya bilar ska vara på detta viset. För att hålla med andra här så lever nog tesla på sitt försprång teknologiskt sett.
M3 P -24 svart/svart
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld
M3 LR -22 svart/svart
M3 LR -20 svart/svart - såld