nek0 skrev:Larofo skrev:spacecoin skrev:Larofo skrev:spacecoin skrev:
Skillnaden mellan dig och mig här är att jag läser mycket om just detta, följer med i forskningen, lyssnar på en mängd poddar och YT-kanaler som bara handlar om autonomi, AI och robotar.
Du verkar gå på magkänsla. Jag måste säga att optimismen trots bristen på resultat från Tesla på över 8 år påminner lite som att tro på en religion
ps. Cruise gick live med betalande kunder i San Francisco i går.
https://www.reuters.com/business/autos- ... 022-06-02/
Oj, det där var ett väldigt nedvärderande och överlägset inlägg.
Det var väl en korrekt beskrivning av läget? Dina resonemang kring FSD är känslomässiga och inte datadrivna och nu kommer du med någon what-about-ism om att Elon minsann har byggt bilar och skjutit upp raketer (vilket jag också tycker är bra jobbat). Vad har det med AI eller FSD att göra?
Lustigt nog började både Tesla och Cruise ungefär samtidigt med autonomi. Skillnaden mellan bolagen kan man inte ens börja jämföra i säkerhetskultur, vision och ledarskap. Resultaten inom autonomi talar för sig själva. Tesla är så kassa att man inte ens kan söka om ett tillstånd för testning (och därmed måste rapportera statistik) utan att bli utskrattade. Cruise går live med betalande kunder.
Det har med Elons track record att göra. Det har med sannolikheten för att han ska
lyckas med fler saker med hög svårighetsgrad att göra. Det borde du som är så
datadriven begripa. Sluta bara gå på känsla när det gäller Elon bara för att du känner
dig lurad för att din beställda FSD inte fungerar än.
Själv har jag avvaktat med att beställa FSD för jag inte trodde att tiden var riktigt
mogen än,
men det kan ju ha att göra med hur påläst och intelligent man är. 
Hmm jag skrev till Svenssons att han ska sluta larva sig och blev avstängd från forumet i en vecka för det.
Att kalla ca 25% av Tesla köpare ointelligenta är roligt?
Bästa nek0, mitt inlägg om påläst och intelligent var riktat till spacecoin som ett
direkt svar på hans inlägg om att han är påläst i ämnet och följer mängder av bloggar,
forskning, YT-kanaler osv medans jag tydligen bara går på känslor trots att jag
följt Tesla och autonomi mm i åratal. Det var skrivet med glimten i ögat, jag la till
en smiley. Det var skrivet i samma "anda" som ibland kan uppstå från både mig och
spacecoin vill jag påstå, när vi "diskuterar" med varandra.
Nu väljer du medvetet att göra sämsta tänkbara tolkning av det jag skrev och det
får du givetvis göra om du vill.
Jag tror inte för ett ögonblick att spacecoin är vare sig dåligt påläst eller
ointelligent. Jag tror inte heller att han tar illa vid sig eller bryr sig
speciellt mycket om nått av det jag skriver.
Tvärtom, enligt egen utsago har jag ju bjudit på skratt som förlängt hans liv
med en vecka och jag är nöjd och glad att jag kan stå till tjänst med det.

När jag köpte min första Tesla 2014 fanns det inte AP eller FSD, när jag köpte
min andra Tesla var det med vetskapen att jag inom rätt snar framtid kommer att
byta den till min tredje Tesla. Annars hade kanske jag också beställt FSD.
Det är nämligen nära nu, eller hur spacecoin.
nek0, jag har missat din diskussion med Svenssons som du blev avstängd för så jag vet
inte vad det handlade om, men om du bara skrivit till en annan forummedlem att
denna skulle sluta larva sig är det inget jag skulle stänga av dig för.
Nu har jag viss förståelse för Tibor som ska försöka hålla koll på ett gäng
halvgalningar här. Tolka inte det här fel nu, jag räknar mig själv som halvgalning
och menar inte att någon annan här är galen.

Jag menar mer som att Tibor har en hel klass och vissa bångstyriga elever att hålla koll på, det är kanske inte så lätt alla gånger. Hade jag haft hans roll kanske jag hade varit mer korrekt och känslig för hur folk uttrycker sig.
Jag ser mer på hur det ser ut i övrigt på planeten. Vi behöver inte lyfta blicken
ända till Ukraina eller Yemen eller nån av alla andra platser i världen som är
som dom är. Det räcker med att öppna tidningen varje dag så ser man all ondska
som människor utsätter andra människor för. I jämförelse med det så är detta forum
rena söndagsskolan. "Tonen" är fantastiskt gemytlig.
Många här verkar väldigt känsliga så fort man ens kan ana lite gnabb mellan oss.
Okej, jag kan ha viss förståelse för det. Vi är alla olika och självklart ska vi
försöka uppträda någorlunda korrekt mot varandra här.
Och till sist, om det kan vara till någon tröst nek0 så har jag nu fått en varning
för mitt uppträdande här. Det är möjligt att jag förtjänade det. NOT

Vet inte om jag kan ändra på mig speciellt mycket. Jag får väl helt enkelt sluta
skriva så mycket och framförallt inte debattera med vår vän spacecoin.
Det enda jag ville förmedla var att det blir väldigt tjatigt om man skriver 100
inlägg om att FSD aldrig kommer att fungera. Jag förstod den åsikten efter
betydligt färre inlägg. Däremot uppskattar jag en del andra inlägg han gör och
att han ofta har andra vinklingar på saker och ting än jag har.
Det blir roligare om inte alla tycker lika liksom.
Och aldrig har jag tyckt att nått av det spacecoin har skrivit har förtjänat
en varning eller avstängning och hoppas att han inte fått det.
Hmmm, fast det är klart 100 inlägg till med samma andemening om hur världelöst
FSD är så kanske jag ändrar åsikt. Och ja, det där sista var också lite skämtsamt menat.
Förlåt alla känsliga människor. Rymdkram och handhjärta.