....och där kom det ett sms. Mitt nya estimerade leveransfönster är 28/2-9/3 hos Trosta Park. Kommer att få en preliminär upphämtningstid när det närmar sig. Forfarande ingen slutfaktura.OncleCofter skrev:ME3 skrev:Någon mer som fått est. leverans 3-17 mars i Sthlm/Trosta?
När når de ut med sms ang. mer specifika tider?
Jag har fått est. leverans på Sthlm/Trosta 17 feb-3 mars sedan över en vecka, men har fortfarande inte hört något från min TA (har skrivit till honom, men det brukar ta 3-7 dagar innan han svarar). VIN står i källkoden, men ingen slutfaktura. Fick godkänna nedsatt räckvidd på kontot i fredags.
Beställde 10 november Grå/svart LR med 18" inga vinterdäck. Hade december som ursprungs leveransdatum.
Väntrum Model 3
Moderator: Redaktion
- OncleCofter
- Teslaägare
Re: Väntrum Model 3
Enligt SA så får dom in min bil 11/3. Sen ska de ha ett par dagar på sig att göra del leveransklar.
Inget reg.nr än, tho…
Inget reg.nr än, tho…
Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Oftast får man vad man betalar för så några tusen ”borde” det kostakrosussorken skrev:Vad för lackskydd ska man i så fall sikta på? Antar det finns ganska mycket olikaBjelke skrev:På en ny och ganska dyr bil tycker jag att man ska köra på lackskydd eller foliera, då har man iaf en ganskakrosussorken skrev:Har sedan innan lyft frågan om stenskottsfoliering men om jag förstått saken rätt är det inget man förespråkar såvida det är en lite dyrare bil (än tesla). Men hur ska man tänka med eventuell lackbehandling? Är det en no brainstorming eller något man kan avvakta med?
Funderar också på det här med de olika batterierna LG / panasonic. Tesla kunde inte redogöra för vilket man får. Vad är skillnaden och är det något man bör bry sig om?
ok lack under i några år iaf
Folie skyddar såklart mer men kostar ju också mer (och är inte helt ”perfekt” heller om man vill vara petig, det blir
nästan alltid delar i dörröppningar osv som blir utan folie och kan tyckas se lite ”sådär” ut kanske)…?
Och ja, foliering känns som det drar iväg en hel del i pris.

var man bor och vilka som jobbar där osv…
Man kan ju faktiskt lägga på själv också som flera skrivit om här på forumet (jag har inte gjort det någon gång)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Fick precis regnr på min bil som hämtas på torsdag.
Batteri är E5LD, precis som väntat. Bilen tillverkad 2022-01-04.
Batteri är E5LD, precis som väntat. Bilen tillverkad 2022-01-04.
Fick nyss sms om att jag ej beställt vinterdäck.
Ingen övrig info som vin eller annat.
Förväntad lev 7-21/3.
Kul att något nytt hände!
Förväntad lev 7-21/3.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
- daz_meatball
- Teslaägare
Nu fick jag mitt VIN förväntad leverans 21/3-31/3
Tryckte på knappen förra Lördagen så det verkar va bra fart på dom och då krånglade jag med att ändra färg !
Tryckte på knappen förra Lördagen så det verkar va bra fart på dom och då krånglade jag med att ändra färg !
-22 Model 3 LR #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
-23 Model Y LR #teamblue
-25 Model Y LR Juniper #teamblue
- Martin E-tron
- Teslaägare
JOhlsson skrev:Fick nyss sms om att jag ej beställt vinterdäck.
Förväntad lev 7-21/3.
HAha, exakt samma sms som jag fick, hoppades på leveransdatum

Fick också precis ett sms om att jag inte hade köpt vinterdäck. Jag kommer chansa och köra sommardäck en månad och be till vädergudarna att det är inte råder vinterväglag 

Senast redigerad av Jarvis, redigerad totalt 2 gång.
- Martin E-tron
- Teslaägare
Japp, samma här.
Har kollat väderappen dagligen för att se vilket väder det är vid Arlanda när det närmare sig
Motorväg hela vägen hem nästan, bör inte vara ett problem
Har kollat väderappen dagligen för att se vilket väder det är vid Arlanda när det närmare sig

Motorväg hela vägen hem nästan, bör inte vara ett problem
- Martin E-tron
- Teslaägare
Såg nu på min slutfaktura att datum för leverans är 22/3 -2022.
Då verkar dom redan ha ett datum för mig..?? Eller?? Har inte fått SMS om det
Jag fick slutfaktura för en vecka sedan och där stod det prel. leverans 26/2 medan SMS säger 1/3 - 8/3 och appen 18e feb - 4 Mars...Martin E-tron skrev:Såg nu på min slutfaktura att datum för leverans är 22/3 -2022.

Idag fick jag uppskattad leveranstid 18-31 mars på hemsidan. Blå LR, beställd 4 februari, Sthlm/Trosta.
Passar perfekt då vagnskadegarantin på inbytesbilen går ut 29 mars. Måste bara se till att besikta den först. Rätt jobbigt om de skulle hitta fel på den nu...
Passar perfekt då vagnskadegarantin på inbytesbilen går ut 29 mars. Måste bara se till att besikta den först. Rätt jobbigt om de skulle hitta fel på den nu...
2022 Tesla Model 3 LR
2019 Tesla Model 3 LR
2018 Kia Soul EV 30kWh
Beställde också 4e..inte fått upp något änMelkin skrev:Idag fick jag uppskattad leveranstid 18-31 mars på hemsidan. Blå LR, beställd 4 februari, Sthlm/Trosta.

LR grå..hämtas trosta..
- m05erili
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/erik460049
Mitt intervall för uppskattad leverans ändras mycket nu.
Förra veckan: 17-28 feb.
Igår: 17-24 feb.
Idag: 14-23 feb.
(M3P - Midnight Silver - Svart Interiör)
2022 - M3P - Midnight Silver - Svart Interiör
Jag väntar på definitivt leveransdatum innan jag gör banköverföringen. Vill helst inte ligga ute med pengarna och få höra ”hoppsan, det blev visst juni för dig ändå…”. Hur tänker ni andra? 

Model 3 LR 2022 – EAP – 18" Aero Wheels
Vad har du för ytterligare spec, svart interiör? Vinterdäck?Melkin skrev:Idag fick jag uppskattad leveranstid 18-31 mars på hemsidan. Blå LR, beställd 4 februari, Sthlm/Trosta.
Exakt samma. Min SA sa att det är inget problem, du kan betala ca 5 dagar innan leverans och då ska det vara spikat vilket datum det blir.ME3 skrev:Jag väntar på definitivt leveransdatum innan jag gör banköverföringen. Vill helst inte ligga ute med pengarna och få höra ”hoppsan, det blev visst juni för dig ändå…”. Hur tänker ni andra?
Angående just datum så är min range oförändrad. 18 Februari - 4 Mars. I SMSet stod det 1 - 8 Mars men min SA menar att detta är med viss försiktighet.
Har ej fått godkänna förändrad range.
Ja jag beställde en vit i november och har inte fått något.Walkmann skrev:Beställde också 4e..inte fått upp något änMelkin skrev:Idag fick jag uppskattad leveranstid 18-31 mars på hemsidan. Blå LR, beställd 4 februari, Sthlm/Trosta.
Passar perfekt då vagnskadegarantin på inbytesbilen går ut 29 mars. Måste bara se till att besikta den först. Rätt jobbigt om de skulle hitta fel på den nu...![]()
LR grå..hämtas trosta..
Så du är inte ensam…
Såg i en tråd på TMC att en SA (i UK)hade sagt att om man inte blivit matchad senast 24-25/2 så får man ingen bil i Q1.
m05erili skrev:Mitt intervall för uppskattad leverans ändras mycket nu.
Hade uppskattad leveranstid: Februari 18 – Mars 04
Sms idag. Matchad mot en bil som är under transport till Göteborg. Estimerat leveransfönster 28/2-9/3.
Men det står även i sms:et att jag kommer få en preliminär upphämtningstid när det närmar sig.
Så man kan nog säga att leverans är ytterst volatilt. Men inte alltför länge kvar i alla fall.
Nuvarande bil blir hämtad på fredag, så det får bli cykel ett tag sen.
M3 LR vit/svart 18 drag
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Beställde den 8 februari mot en förväntad leverans i maj. Idag kom sms om att en matchande åker båt, samt uppskattad leverans i mars! Grå SR+ med krok.
När beställde du din? Har en med samma spec som jag beställde i november nämligen.PatteJan skrev:m05erili skrev:Mitt intervall för uppskattad leverans ändras mycket nu.
Sms idag. Matchad mot en bil som är under transport till Göteborg. Estimerat leveransfönster 28/2-9/3.
Men det står även i sms:et att jag kommer få en preliminär upphämtningstid när det närmar sig.
Så man kan nog säga att leverans är ytterst volatilt. Men inte alltför länge kvar i alla fall.
M3 LR vit/svart 18 drag
Fick SMS om att jag min beställning kopplats mot en bil på till Sverige.
Idag har det ju hänt mkt.
Dock ingen VIN i koden ännu.
Idag har det ju hänt mkt.

Dock ingen VIN i koden ännu.
M3P grå 2022 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
M3 SR+ vit 2020 - såld
Beställde 1/11. Men la däremot in en fördröjning direkt. Aktiverades igen 1/1.Gadiel skrev:När beställde du din? Har en med samma spec som jag beställde i november nämligen.PatteJan skrev:m05erili skrev:Mitt intervall för uppskattad leverans ändras mycket nu.
M3 LR vit/svart 18 drag
Ville ha en 22:a.
Tesla Model 3 LR 2022 Pearl White
Ok, ja då hoppas jag att det nära för mig också. Beställde ca två veckor efter dig.PatteJan skrev:Beställde 1/11. Men la däremot in en fördröjning direkt. Aktiverades igen 1/1.Gadiel skrev:När beställde du din? Har en med samma spec som jag beställde i november nämligen.PatteJan skrev:m05erili skrev:Mitt intervall för uppskattad leverans ändras mycket nu.
M3 LR vit/svart 18 drag
Ville ha en 22:a.
Jag la en beställning i torsdags, LR grå, svart inredning! Med drag!
Känns extremt bra! Nu hoppas jag på leverans i maj. Verkar inte omöjligt enligt min säljare. Snarare troligt, vi får väl se!