Re: Model 3 spotting
Postat: 08 sep 2017 18:41
Menade att bilden avslöjar något nytt som inte setts på de amerikanska. Antingen är det olika regler för var reflexer och lampor ska sitta eller så är det dragkroksfäste
Haha, nu fick vi igång dig såhär på fredagskvällen vaJerker skrev:Hu... Jag ryser av upphetsning!
Gissar också på eftermonterat dimljus. Vore intressant att se foto med öppen laddlucka för att se om de har klämt in en CCS kontakt. Men har de inte hunnit göra en baklycka med dimljus så lär de väl inte vara klara med ev. CCS heller.HelectriC skrev:Vad skådar mitt östra öga i mitten bak långt ner? Dragkroksfäste?
Edit: kan iofs vara dimljus som dom var tvungna att eftermontera då de amerikanska inte har dimljus bak.
De har säkert amerikansk SuC i monteringsfabriken så de klarar sig.martin3 skrev:Gissar också på eftermonterat dimljus. Vore intressant att se foto med öppen laddlucka för att se om de har klämt in en CCS kontakt. Men har de inte hunnit göra en baklycka med dimljus så lär de väl inte vara klara med ev. CCS heller.HelectriC skrev:Vad skådar mitt östra öga i mitten bak långt ner? Dragkroksfäste?
Edit: kan iofs vara dimljus som dom var tvungna att eftermontera då de amerikanska inte har dimljus bak.
Det är nog helt säkert en amerikanskspeccad bil så den har nog inget av europeiskanpassade grejer.martin3 skrev:Gissar också på eftermonterat dimljus. Vore intressant att se foto med öppen laddlucka för att se om de har klämt in en CCS kontakt. Men har de inte hunnit göra en baklycka med dimljus så lär de väl inte vara klara med ev. CCS heller.HelectriC skrev:Vad skådar mitt östra öga i mitten bak långt ner? Dragkroksfäste?
Edit: kan iofs vara dimljus som dom var tvungna att eftermontera då de amerikanska inte har dimljus bak.
Fast de lär inte behöva sätta dimljus på en enstaka inregistrerad testbil.HelectriC skrev:Det är nog helt säkert en amerikanskspeccad bil så den har nog inget av europeiskanpassade grejer.martin3 skrev:Gissar också på eftermonterat dimljus. Vore intressant att se foto med öppen laddlucka för att se om de har klämt in en CCS kontakt. Men har de inte hunnit göra en baklycka med dimljus så lär de väl inte vara klara med ev. CCS heller.HelectriC skrev:Vad skådar mitt östra öga i mitten bak långt ner? Dragkroksfäste?
Edit: kan iofs vara dimljus som dom var tvungna att eftermontera då de amerikanska inte har dimljus bak.
Första Model X i Sverige var mycket riktigt en amerikansk som inte fick köra här. Premiärvisningen var 29 mars 2016, dvs ca halvåret efter första leveranserna i USA och 4 månader före de första leveranserna i Sverige. Den hade visats upp i Norge före den kom till Sverige.Andersen skrev:Men vänta nu. Hur var det egentligen när första Model X:en kom till Europa? Visst var det så att den transporterades runt så att de som beställt åtminstone fick provsitta? Men att det var en amerikansk bil som inte fick köras här?
Kan minnas fel... men om jag minns rätt är det lite underligt att det kör omkring en Model 3 med skylt och allt redan nu. Det skulle ju vara så krångligt att få allt godkänt etc.
Fick och fick. Den hade kunnat köras med saluvagnsskylt, men man ville nog inte göra det i första vändan. Senare hade man en amerikansk för provkörning i Mall of Scandinavia, med saluvagnsskylt, innan europeiska leveranser kom igång.Svenssons skrev:Första Model X i Sverige var mycket riktigt en amerikansk som inte fick köra här. Premiärvisningen var 29 mars 2016, dvs ca halvåret efter första leveranserna i USA och 4 månader före de första leveranserna i Sverige. Den hade visats upp i Norge före den kom till Sverige.Andersen skrev:Men vänta nu. Hur var det egentligen när första Model X:en kom till Europa? Visst var det så att den transporterades runt så att de som beställt åtminstone fick provsitta? Men att det var en amerikansk bil som inte fick köras här?
Kan minnas fel... men om jag minns rätt är det lite underligt att det kör omkring en Model 3 med skylt och allt redan nu. Det skulle ju vara så krångligt att få allt godkänt etc.
http://teslaclubsweden.se/tesla-model-x-i-sverige/
Vi var nog många som ville provköra bilen men vi fick inte av Tesla, bilen fick inte köras här.bylund skrev:Fick och fick. Den hade kunnat köras med saluvagnsskylt, men man ville nog inte göra det i första vändan. Senare hade man en amerikansk för provkörning i Mall of Scandinavia, med saluvagnsskylt, innan europeiska leveranser kom igång.
Ok, fick inte köras här för Tesla kan jag gå med påSvenssons skrev:Vi var nog många som ville provköra bilen men vi fick inte av Tesla, bilen fick inte köras här.bylund skrev:Fick och fick. Den hade kunnat köras med saluvagnsskylt, men man ville nog inte göra det i första vändan. Senare hade man en amerikansk för provkörning i Mall of Scandinavia, med saluvagnsskylt, innan europeiska leveranser kom igång.
Jag hade dock redan varit inne i Design Studion och lagt beställningen innan jag fick se den på riktigt den 29:e mars så det spelade kanske ingen roll att jag inte fick köra den.
Mmm, det är en bra fråga. Vad den gör på vägarna vet jag inte. Kanske vill de bara kolla hur eurospecen funkar, men det borde gå att testa även på hemmaplan.icreate skrev:Frågan är vad den gör på vägarna i Holland redan?
Plus åtminstone frakt, slutmontering och vagnskadeförsäkring.Zalman3 skrev:35.000dollar =280.000kr +14.000kr i tull=294.000kr.
Plus moms=367.500kr.
Minus 60.000kr i miljöbilsstöd.
Netto 307.500kr.
Ett fynd om du frågar mig
Glöm inte frakt från USA, frakt från Holland och vagnskadegaranti. Säkert nåt annat också som jag glömt.Zalman3 skrev:35.000dollar =280.000kr +14.000kr i tull=294.000kr.
Plus moms=367.500kr.
Minus 60.000kr i miljöbilsstöd.
Netto 307.500kr.
Ett fynd om du frågar mig
Några saker redan nämnda, lägger till att verkstads personal behöver utbildas och lära sig meka med bilen.icreate skrev:Frågan är vad den gör på vägarna i Holland redan?