Att det var precis som förväntat, men väldigt konstigt att de testar en gammal Tesla mot den splitternya Porschen.
Ja det är inte helt bra men raven skulle också vara chanslös i de tester som den tyska tidningen körde, dvs upprepade 0-100 km/h accelerationer efter varandra. Porschen är inte beroende av 100 % laddning för att få ut maxprestanda. Teslan går långsammare och långsammare i takt med av SOC sjunker.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 16 okt 2019 19:24
av Zalman3
mjwahl skrev:
Legato skrev:
Benz skrev:
Vad säger ni om detta?
Att det var precis som förväntat, men väldigt konstigt att de testar en gammal Tesla mot den splitternya Porschen.
Ja det är inte helt bra men raven skulle också vara chanslös i de tester som den tyska tidningen körde, dvs upprepade 0-100 km/h accelerationer efter varandra. Porschen är inte beroende av 100 % laddning för att få ut maxprestanda. Teslan går långsammare och långsammare i takt med av SOC sjunker.
Porschen går också långsammare och långsammare, den tappar ca 0,8s efter några snabba starter.
For the test, Smith smashed the accelerator and sent Porsche's first all-electric car to 124 miles per hour more than two dozen times. Despite the abuse, the time difference between the fastest and slowest runs was only 0.8 seconds.
Ganska roande att Porsche inte ens vinner sitt egenpåhittade och helt meningslösa test...
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 30 okt 2019 07:28
av Pontus
Jag fick låna en Raven S Performance i helgen och efter ha kört den nu så dyker ju en fråga upp. Hur snabb är Porschen 0-200?
Är det någon här som provkört Porschen?
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 30 okt 2019 08:23
av vigge50
Pontus skrev:
Jag fick låna en Raven S Performance i helgen och efter ha kört den nu så dyker ju en fråga upp. Hur snabb är Porschen 0-200?
Är det någon här som provkört Porschen?
Enligt denna videon från dragtimes så är 0-200 9,9 s för Taycan och 10,3 s för Model S Raven.
Har inte sätt hela videon så kan inte kommentera resultatet
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 30 okt 2019 08:44
av Max3
Intressant video av topgear:
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 30 okt 2019 08:55
av NEO
vigge50 skrev:
Pontus skrev:
Jag fick låna en Raven S Performance i helgen och efter ha kört den nu så dyker ju en fråga upp. Hur snabb är Porschen 0-200?
Är det någon här som provkört Porschen?
Enligt denna videon från dragtimes så är 0-200 9,9 s för Taycan och 10,3 s för Model S Raven.
Har inte sätt hela videon så kan inte kommentera resultatet
10.3 före 3% ökning som kommer nu framöver.
Ska bli väldigt spännande att se oberoende tester när nya mjukvaran börjar rullas ut.
Jag tror dock att köparen av Taycan köper den för sin sportbilsanda och inte för att den slår en Tesla, tror det är rätt oväsentligt. Är det priset som är betydande så är ju valet ganska enkelt.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 30 okt 2019 09:21
av Hertsh
Sjukt snabba båda två. Porsche vinner nog på sin andra växel. Ser inte exakt när den drar ifrån men det är nog någonstans kring 120-130km/h. Extra skrytfaktor att vara under 10 sek till 200.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 15 nov 2019 23:16
av Zalman3
10hrs with Porsche Taycan Turbo S!
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 18 nov 2019 21:15
av helix
Porsche har precis kommunicerat en 2-3 månaders försening av leveranser på grund av att det visat sig vara komplext att få igång produktionen.
"Delays in production
Taycan is our first fully electric sports car. The car is developed from scratch and manufactured in a brand new factory. All Porsche employees have worked with full pressure to start delivering Taycan as scheduled in January. Still, as a result of the enormous complexity surrounding the production of Taycan, we must report that unfortunately the delivery dates are somewhat delayed.
We currently expect delays of around eight to ten weeks, and a new production time for your car will be communicated through your seller as soon as this is ready. We strongly apologize and guarantee that we will do everything we can to deliver your Porsche Taycan as soon as possible."
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 19 nov 2019 06:23
av Bjelke
Så lämpligt..... någon gång efter årsskiftet kommer produktionen igång ordentligt då alltså...
När skulle dom allra första egentligen ha levererats?
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 19 nov 2019 08:28
av Fredrik j
Man bränner ju inte av bägge piporna innan lerduvan har lämnat kastaren...
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Postat: 05 dec 2019 10:48
av Zalman3
Blir intressant att se kampen mellan Porsche och Tesla.
Nu när Tesla pratar om en Plaid version med 3 motorer till sommaren 2020, så kontrar Porsche med 4 motorer.
Porsche testing 4-motor electric SUV drivetrain – the next Macan?