Re: Model Y Juniper
Postat: 24 jan 2025 11:41
Vita säten är ett otyg och skulle aktivt välja bort en bil med vita säten. Skulle aldrig kunna komma på tanken att köpa en bil med vita säten. Men, smaken är som baken som alltid.
Vita säten är ett otyg och skulle aktivt välja bort en bil med vita säten. Skulle aldrig kunna komma på tanken att köpa en bil med vita säten. Men, smaken är som baken som alltid.
De kunde gjort det valbart utan extra kostnad i launch edition menar jag.
Dock verkar 7X bli dyr om man skall ha AWD...Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()
Ungefär samma som Tesla LR med bättre prestanda, större batteri, luftfjädring, snabbare laddning, större fälgar, el-dragkrok och allmänt mer utrustning.mikebike skrev: ↑24 jan 2025 12:31Dock verkar 7X bli dyr om man skall ha AWD...Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()
Samma som nya Launch edition möjligen, men ungefär 85' dyrare än "vanliga" LR AWD.backe skrev: ↑24 jan 2025 12:35Ungefär samma som Tesla LR med bättre prestanda, större batteri, luftfjädring, snabbare laddning, större fälgar, el-dragkrok och allmänt mer utrustning.mikebike skrev: ↑24 jan 2025 12:31Dock verkar 7X bli dyr om man skall ha AWD...Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()
Tvärtom för mig, vita/ljusa är ett krav. De svarta kräver så mycket dammsugning av damm och man ser inte den smutsen man vill ta bort.
Svårt att jämföra med något som inte finns att beställa eller har ett pris.mikebike skrev: ↑24 jan 2025 12:49Samma som nya Launch edition möjligen, men ungefär 85' dyrare än "vanliga" LR AWD.backe skrev: ↑24 jan 2025 12:35Ungefär samma som Tesla LR med bättre prestanda, större batteri, luftfjädring, snabbare laddning, större fälgar, el-dragkrok och allmänt mer utrustning.mikebike skrev: ↑24 jan 2025 12:31Dock verkar 7X bli dyr om man skall ha AWD...Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()
Eller så kan man säga att AWD kostar nästan 100 000 för 7X.
Jag tror grejen med launch edition är att man ska kunna förproducera bilar för mycket snabb leverans.manneson skrev: ↑24 jan 2025 11:44De kunde gjort det valbart utan extra kostnad i launch edition menar jag.
Det finns ju dom som tänker tvärtom, dvs skulle aldrig köpa en bil med svart interiör. Mörkt och deprimerande, särskilt i skandinaviskt klimat.
Allt behöver inte vara svart eller vitt;-)manneson skrev: ↑24 jan 2025 11:44De kunde gjort det valbart utan extra kostnad i launch edition menar jag.
Det finns ju dom som tänker tvärtom, dvs skulle aldrig köpa en bil med svart interiör. Mörkt och deprimerande, särskilt i skandinaviskt klimat.
Du hävdade att en full-specad LR kostar 629'backe skrev: ↑24 jan 2025 14:05Svårt att jämföra med något som inte finns att beställa eller har ett pris.mikebike skrev: ↑24 jan 2025 12:49Samma som nya Launch edition möjligen, men ungefär 85' dyrare än "vanliga" LR AWD.backe skrev: ↑24 jan 2025 12:35Ungefär samma som Tesla LR med bättre prestanda, större batteri, luftfjädring, snabbare laddning, större fälgar, el-dragkrok och allmänt mer utrustning.mikebike skrev: ↑24 jan 2025 12:31Dock verkar 7X bli dyr om man skall ha AWD...Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()
Eller så kan man säga att AWD kostar nästan 100 000 för 7X.
Hur du får till att 7X AWD kostar 100 000kr mer än motsvarande RWD förstår jag inte? 629k vs 689k, i det ingår dessutom luftfjädring, uppgraderade fälgar, skinnklädsel, elassisterade dörrar, ventilerade säten med massage m.m. Ett klipp skulle jag säga.
Fyra stycken skulle ingå..Xeik skrev: ↑24 jan 2025 10:35Hur många luncher ingår i priset? Är det enbart utvalda restauranger? Hittar inget om det på hemsidan..Ilduce77 skrev: ↑24 jan 2025 10:21Lunch edition 729.000 kr
Inkl
Färgval quicksilver 30.000 kr
20 tumshjul 24.000 kr
FSD 77.000 kr
Totalt 131.100, kr med tillval, som man kan välja bort när vanliga modellerna kommer.
Då landar en LR AWD på 598.000 kr om man bara räknar bort allt rakt av..
Vi får se vad det blir.. Men höjningen i Kina var väl 5 procent jämfört med gamla modellen..
Min vilda gissning är
LR 649.000 kr
MYP 699.000 kr
Ilduce77 skrev: ↑25 jan 2025 02:15Fyra stycken skulle ingå..Xeik skrev: ↑24 jan 2025 10:35Hur många luncher ingår i priset? Är det enbart utvalda restauranger? Hittar inget om det på hemsidan..Ilduce77 skrev: ↑24 jan 2025 10:21Lunch edition 729.000 kr
Inkl
Färgval quicksilver 30.000 kr
20 tumshjul 24.000 kr
FSD 77.000 kr
Totalt 131.100, kr med tillval, som man kan välja bort när vanliga modellerna kommer.
Då landar en LR AWD på 598.000 kr om man bara räknar bort allt rakt av..
Vi får se vad det blir.. Men höjningen i Kina var väl 5 procent jämfört med gamla modellen..
Min vilda gissning är
LR 649.000 kr
MYP 699.000 kr
Det stod längst ner på sidan.. Gällde bara Rasta i Mjölby, men de verkar tagit bort det nu...
Nej, 4.54% ränta på privatavbetalning Juniper.double trouble skrev: ↑25 jan 2025 15:110.0% ränta verkar gälla på nya MY också? Jag trodde det var så de kunde rensa lagret på gamla MY
Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()
Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.Freez skrev: ↑26 jan 2025 09:26Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()
Kanske går med sexy buttons.
Launch edition lär försvinna om någon månad och då har inte Zeekr någon chans prismässigt.A76 skrev: ↑26 jan 2025 11:10Well, jämför Awd 7X med MY Launch Edition så vinner 7X. Får Zeekr till mjukvaran så ligger det nog närmare ett köp för min del än en MY igen.Freez skrev: ↑26 jan 2025 09:26Märklig jämförelse 7x lr är bakhjulsdriven, saknar drag, sämre prestanda mm.Emil skrev: ↑24 jan 2025 12:18Har kört Tesla sen 2017 och längtat efter Juniper, men det får nog bli en Zeekr 7X ändå, full-specad Long Range för 629 tkr är svårslaget. Tråkigt att inte ha HUD i 2025, och förstår inte varför man tvunget ska göra sig av med växelspaken... Elon gör ju inte saker bättre heller![]()