Model 3 spotting
Moderator: Redaktion
Re: Model 3 spotting
Midnatt silver
Mitt färgval, blir mer övertygad att trean är rätt för mig, S är för klumpig, trean bra storlek på bil.
Mitt färgval, blir mer övertygad att trean är rätt för mig, S är för klumpig, trean bra storlek på bil.
Snart: Zeekr 7X Priviledge AWD
Jag har tittat på bilderna och tänkt vad liten den är,vågar jag låta barnen åka rent i en så liten bil?Skee skrev:Midnatt silver
Tudor Grå S60 Duracell svart S75D Elon Snik Y 2023 Beställd
Trean känns liten för en familj, men prova den först.
Växthuset ser ju ungefär lika stort ut som Model S. Men jag är också spänd på att få se hur tre fullvuxna får plats i baksätet på den bilen, på ett bekvämt sätt som Elon sa.
Är en krock jag är orolig för plats får domSkee skrev:Trean känns liten för en familj, men prova den först.
Undra hur mycket man ska lita på v60 jämförelsen, gör du det?
Där är jag övertygad om att Model 3 är en av de säkraste bilarna du kan köpa.Smutt skrev:Är en krock jag är orolig för plats får domSkee skrev:Trean känns liten för en familj, men prova den först.
Tror jag också men blir närvös av alla bilder bredvid S ser liten ut i jämförelseLarsL skrev:Där är jag övertygad om att Model 3 är en av de säkraste bilarna du kan köpa.Smutt skrev:Är en krock jag är orolig för plats får domSkee skrev:Trean känns liten för en familj, men prova den först.
Storleken betyder inte allt...Smutt skrev:Tror jag också men blir närvös av alla bilder bredvid S ser liten ut i jämförelseLarsL skrev:Där är jag övertygad om att Model 3 är en av de säkraste bilarna du kan köpa.Smutt skrev:Är en krock jag är orolig för plats får domSkee skrev:Trean känns liten för en familj, men prova den först.
Tack! Känns bättre nuLarsL skrev:Storleken betyder inte allt...Smutt skrev:Tror jag också men blir närvös av alla bilder bredvid S ser liten ut i jämförelseLarsL skrev:Där är jag övertygad om att Model 3 är en av de säkraste bilarna du kan köpa.Smutt skrev:Är en krock jag är orolig för plats får domSkee skrev:Trean känns liten för en familj, men prova den först.

Model 3 är endast 1,2" (3cm) smalare på bredden med speglarna infällda än Model S
Detta var intressant. Tesla har ändrat siffrorna för bredden på Model 3 på www.tesla.com/model3.Sabbe skrev:Model 3 är endast 1,2" (3cm) smalare på bredden med speglarna infällda än Model S
Model S (med speglar utfällda): 218,7 cm
Model 3 (med speglar utfällda): 208,79 cm (gamla värdet var 193,3 cm, en skillnad mot S på 25 cm!)
Model S (med speglar invikta): 196,4 cm
Model 3 (med speglar invikta): 193,3 cm (gamla värdet var 184,9 cm)
* Jag har räknat om allt till en riktig enhet (cm). Tesla anger förstås måtten i tum på den amerikanska sidan.
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Coolt den växer fortfarande
undrar när den är vuxen och växt klart? 

S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Börjar förstå varför de inte vill att man ska ta kort på den, de har inte ens bestämt hur bred den ska bli. 

Måste vara fel
Kan det möjligen vara så att de har utgått ifrån 1933mm och istället för att dra av för backspeglarna har de lagt på? (2 gånger dessutom)
Edit: Personligen kommer jag tro på Jerkers dokument tills jag är överbevisad. Då slipper jag bli besviken
Kan det möjligen vara så att de har utgått ifrån 1933mm och istället för att dra av för backspeglarna har de lagt på? (2 gånger dessutom)
Edit: Personligen kommer jag tro på Jerkers dokument tills jag är överbevisad. Då slipper jag bli besviken
Vaknade, gick upp, såg bilden, gick och la mig igen.Jerker skrev:Röd är så otroligt vacker!
Väck mig till våren (eller nästa höst)

Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
bonath skrev:Vaknade, gick upp, såg bilden, gick och la mig igen.Jerker skrev:Röd är så otroligt vacker!

- lator
- Teslaägare
Antar att våren -19 blir en bra tid att vakna...bonath skrev:Vaknade, gick upp, såg bilden, gick och la mig igen.Jerker skrev:Röd är så otroligt vacker!

Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 

Verkar inte så...Crappy skrev:Kan det möjligen vara så att de har utgått ifrån 1933mm och istället för att dra av för backspeglarna har de lagt på? (2 gånger dessutom)

Har ICEat mig igenom allt från Saab V4 till en omprogrammerad Audi till att via en 2019 Model 3 (och 14600 mil på tre år) nu ratta en Model Y LR AWD som nu passerat 15000 mil utan problem.
I visst ljus är Röd helt sagolik, i annat ljus är den platt, tråkig och skitful.Jerker skrev:Röd är så otroligt vacker!
Kan det vara så att ju molnigare det är, desto snyggare är färgen? Jag har inte sett den i verkligheten så det är ren spekulation.

Model S85D -15, "Voltaire"
Kan ligga nåt i det. Det finns ju en video inifrån entrén på Gigafactory där det stod en röd 3:a. Den bröt över i orange ibland. Kan det vara multicoat som gör nåt med reflektionsförmågan?Seregon skrev:I visst ljus är Röd helt sagolik, i annat ljus är den platt, tråkig och skitful.Jerker skrev:Röd är så otroligt vacker!
Kan det vara så att ju molnigare det är, desto snyggare är färgen? Jag har inte sett den i verkligheten så det är ren spekulation.
Har en röd bil, och tycker mig dra till minne att det är samma sak där. den kan pendla från att vara läcker i färgen till lite bla ha.
När det har regnat tror jag den är som bäst. (vet inte vad det beror på, men kan tänka mig att blå färg har också samma egenskaper)
(Nu är de grundfärger, men kan tänka mig att silver är mer förlåtande)
När det har regnat tror jag den är som bäst. (vet inte vad det beror på, men kan tänka mig att blå färg har också samma egenskaper)
(Nu är de grundfärger, men kan tänka mig att silver är mer förlåtande)