Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 17 jul 2021 18:22
Låt oss se det som en möjlighet för ytterligare förbättringar. Kanske dragkrok till MS och nya lyktor 

https://teslaclubsweden.se/forum/
Ja varför inte? Varför ska det vara ett stopp på S/X leveranser på över ett helt år?PhR34k skrev:Hade ni verkligen väntat er att bilen skulle komma i år? Jag är inställd på tidigast till våren 2022.
Ta en lånebil så länge, finns inget att ersätta en Model S med om du inte vill köpa en Taycan
För att det är Tesla vi pratar om som lanserar en ny uppdatering. Har de nånsin hållit en tidsplan?MWall skrev:Ja varför inte? Varför ska det vara ett stopp på S/X leveranser på över ett helt år?PhR34k skrev:Hade ni verkligen väntat er att bilen skulle komma i år? Jag är inställd på tidigast till våren 2022.
Ta en lånebil så länge, finns inget att ersätta en Model S med om du inte vill köpa en Taycan
Verkar inte finnas mycket som backar upp det påståendet. Jag skulle inte riktigt tro på det än.spacecoin skrev:Tydligen är det batteriproblem;
https://teslamag.de/news/stern-weniger- ... nden-39226
Tesla Model S Plaid klarar 0-60 på vanliga vägar på under 2 sekunder.
Kanon. Hur många Tesla ägare klarar det?Zalman3 skrev:https://teslamag.de/news/stern-weniger- ... nden-39226
Tesla Model S Plaid klarar 0-60 på vanliga vägar på under 2 sekunder.
renes skrev:Verkar inte finnas mycket som backar upp det påståendet. Jag skulle inte riktigt tro på det än.spacecoin skrev:Tydligen är det batteriproblem;
Anledningen kan jag inte utläsa här heller, tyvärr.Kubi skrev:renes skrev:Verkar inte finnas mycket som backar upp det påståendet. Jag skulle inte riktigt tro på det än.spacecoin skrev:Tydligen är det batteriproblem;
Nu då?
Lite mer, men fortfarande finns ju flera förklaringar:Kubi skrev:renes skrev:Verkar inte finnas mycket som backar upp det påståendet. Jag skulle inte riktigt tro på det än.spacecoin skrev:Tydligen är det batteriproblem;
Nu då?
Jag skulle gissa något hårdvarurelaterat problem eller komponentbrist. Det känns inte som Teslas stil att sluta leverera bilar pga mjukvaruproblem, om det nu inte är rent trafikfarligt. Det är ju rätt mycket i mjukvaran som inte verkar funka, som t ex Sentry viewern, ANC, koppla BT-enheter osv.Credde skrev:Lite mer från Electrek, men fortfarande oklart.
https://electrek.co/2021/07/23/tesla-pu ... s-on-hold/
"I would think that if the problem was related to the fire, Tesla would have to do more than put a delivery hold on new deliveries, but also inform current owners.
It can be anything really.
In May, we reported on Tesla putting a containment hold on over 10,000 Model 3 and Model Y vehicles. It turned out that it was new vehicles produced without radar and Tesla couldn’t deliver them until it pushed its new “Tesla Vision” software update.
It could again be software related as some new Model S owners have noted that the new UI developed for the vehicle still needs some refinements."
Problem med program vara, var det inte det som VW blev hånad med ID.3 (dock säkert längre tid än Tesla).
Eller hade dom glömd halva ratten?
Good review & fair critique.
In general with interfaces, all input is error. With each software update, the car’s intuition will get better. You will need to press buttons less & less & it will know when to ignore accidental button presses.
Yoke är en deal breaker. Så enkelt är det. Synd att Tesla ska straffa ut sig på det här viset. Bleeding edge är inte alltid så lyckat.spacecoin skrev:Jag tyckte hans yoke-kritik var spot-on. Förutom att det är bisarrt att en "review" av en fin bil ska behöva spendera mer än en tredjedel att prata om en kass ratt, så var Elons svar på Twitter var ännu mer bisarrt:Good review & fair critique.
In general with interfaces, all input is error. With each software update, the car’s intuition will get better. You will need to press buttons less & less & it will know when to ignore accidental button presses.
"All input is error". I viken kass management-bok har han hittat det? Vilket snömos för att försvara kass UX. Ge dom som vill ha det en vanlig jävla ratt bara så säljer Tesla 30-50% fler S/X/CT.
Håller med fullständigt, hur jä…la svårt kan det vara att låta oss välja egentligen….!?MWall skrev:Yoke är en deal breaker. Så enkelt är det. Synd att Tesla ska straffa ut sig på det här viset. Bleeding edge är inte alltid så lyckat.spacecoin skrev:Jag tyckte hans yoke-kritik var spot-on. Förutom att det är bisarrt att en "review" av en fin bil ska behöva spendera mer än en tredjedel att prata om en kass ratt, så var Elons svar på Twitter var ännu mer bisarrt:Good review & fair critique.
In general with interfaces, all input is error. With each software update, the car’s intuition will get better. You will need to press buttons less & less & it will know when to ignore accidental button presses.
"All input is error". I viken kass management-bok har han hittat det? Vilket snömos för att försvara kass UX. Ge dom som vill ha det en vanlig jävla ratt bara så säljer Tesla 30-50% fler S/X/CT.
Gäller det X också?Credde skrev:Tydligen blir det ingen möjlighet till vanligt ratt i refreshen.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... elon-musk/
Då är det tack och hej från mig, ingen ny S till mig.
Byta ratt är ju inte helt omöjligt.Credde skrev:Tydligen blir det ingen möjlighet till vanligt ratt i refreshen.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... elon-musk/
Då är det tack och hej från mig, ingen ny S till mig.
Snart kan man nog beställa "Yoke-protes" på Aliexpress...Zalman3 skrev:Byta ratt är ju inte helt omöjligt.Credde skrev:Tydligen blir det ingen möjlighet till vanligt ratt i refreshen.
https://www.teslarati.com/tesla-model-s ... elon-musk/
Då är det tack och hej från mig, ingen ny S till mig.
Kan tänka mig att nåt tredjeparts företag fixar en rund ratt.
Sniklösningen är att bygga på den befintliga.