Håller med. Det är större skillnad i storlek mellan M3 och MY, vilket jag ser som positivt.grenhall skrev:Jag tycker inte den ser speciellt liten ut jämfört med X... Iaf inte på Hamids bilder...
Model Y - Senaste nytt...
Moderator: Redaktion
- TangentEnd
- Teslaägare
Re: Model Y - Senaste nytt...
Model Y LR Grå, 20"
Kan någon ta en bild på en X utan att ha bakdörrarna öppna? Nu störs hela jämförelsen av de där flaxande vingarna...
Här är en ganska bra jämförelse av storlek mellan X och Y.
MY P 2023 Vit/Svart beställd 18 maj 23
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 P 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
MY LR 2021 Svart/Svart
M3 LR 2019 Vit/Svart
M3 SR+ 2019 Röd/Vit
X60D 2018 Grå/Creme
S90D 2016 Svart/Svart
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
De var skapligt imponeradeZalman3 skrev:

Har Tesla bytt benämningen på Auto Pilot till Auto Steer? Det såg ut så i artikeln, hoppas det stämmer....
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
- OfarligTesla
- Teslaägare
Styrningsdelen har hetat det så länge jag haft Tesla (sen 2018) iaf. AutoPilot är samlingsnamnet för alla deras system tillsammans men funktionen som styr åt dig heter AutoSteer.Maw skrev:
De var skapligt imponerade
Har Tesla bytt benämningen på Auto Pilot till Auto Steer? Det såg ut så i artikeln, hoppas det stämmer....
Senast redigerad av OfarligTesla, redigerad totalt 1 gånger.
Många här på forumet som INTE kör Tesla har många ggr ondgjort sig över att Tesla "vilseleder" kunder genom att benämna det autopilot, och att det är dålig info etc.Maw skrev:De var skapligt imponeradeZalman3 skrev:
Det har aldrig stått "autopilot" i bilen, alltid hetat auto steer AFAIK.
Dessutom disablat per default, benämnt "beta" och med en stor varningsruta om man försöker enabla det.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Tesla kallar bilens självkörande funktioner för "Autopilot" i sin marknadsföring. Är ju inte märkligt om många uppfattar det som att man även kallar det för Autopilot efter man köpt bilen.taliz skrev:Många här på forumet som INTE kör Tesla har många ggr ondgjort sig över att Tesla "vilseleder" kunder genom att benämna det autopilot, och att det är dålig info etc.Maw skrev:De var skapligt imponeradeZalman3 skrev:
Dessutom disablat per default, benämnt "beta" och med en stor varningsruta om man försöker enabla det.
Jag tror inte det är möjligt tyvärr. Bilen eller ägaren har tics.MWall skrev:Kan någon ta en bild på en X utan att ha bakdörrarna öppna? Nu störs hela jämförelsen av de där flaxande vingarna...
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Husvagn Adria 663KP, 1700kg enkelaxel (3,7-4,2 kWh/mil)
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
- Credde
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/christian81643
Det är sant, att det står sånt i bilen. Men Tesla säljer ju fortfarande i dag den 25. augusti det som:taliz skrev:Många här på forumet som INTE kör Tesla har många ggr ondgjort sig över att Tesla "vilseleder" kunder genom att benämna det autopilot, och att det är dålig info etc.Maw skrev:De var skapligt imponeradeZalman3 skrev:
"Uppgraderad Autopilot" eller "Total självkörningsförmåga". Det är vad man ser på hemsidan. Det har väl diskuteras mycket här med.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Jag tog säljbilder på min med STÄNGDA dörrar.samuelsu skrev:Jag tror inte det är möjligt tyvärr. Bilen eller ägaren har tics.MWall skrev:Kan någon ta en bild på en X utan att ha bakdörrarna öppna? Nu störs hela jämförelsen av de där flaxande vingarna...

Model S P85D 2015 - Såld
Model 3 LR AWD + drag 2020 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y LR MC-Red, Drag 2021 (snart till salu)
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Visar ju tydligt att de som snackar skit om detta bara kollar säljsidorna och aldrig har kört bilen, åtminstone inte gjort inställningarna i mjukvara.
https://se.automobiledimension.com/tesla-bilmatt.html
Om den stämmer innebär det att jag inte får in vare sig s eller X i mitt garage, så Y blir då ett bra val!
Hittade den här, inte kollat om den stämmer dock. Om den stämmer innebär det att jag inte får in vare sig s eller X i mitt garage, så Y blir då ett bra val!
Audi e-tron 55 Proline Advanced S-Line black -20
Passat GTE -18 (såld)
MS 70D AP1 -16 (såld)
Leaf 24 -14 (såld)
- OfarligTesla
- Teslaägare
Är väl dessutom gamla S och X där, nya skall ju vara typ 2 cm bredare vad jag förstått.samuelsu skrev:https://se.automobiledimension.com/tesla-bilmatt.htmlHittade den här, inte kollat om den stämmer dock.
Om den stämmer innebär det att jag inte får in vare sig s eller X i mitt garage, så Y blir då ett bra val!
Du menar till skillnad från Teslaägare som alltid gör uttömmande tester av alla andra elbilars egenskaper innan de påstår att Teslor är "bäst på allt"?LarsL skrev:Visar ju tydligt att de som snackar skit om detta bara kollar säljsidorna och aldrig har kört bilen, åtminstone inte gjort inställningarna i mjukvara.

VW ID.7 GTX Tourer -25
Denna måste väl vara bäst ändå.
Den säljer ju som smör i solsken.
Model Y kommer aldrig upp i deras försäljningssiffror.
Den säljer ju som smör i solsken.

Model Y kommer aldrig upp i deras försäljningssiffror.
Någon som fått leverans som kan säga om det följer med någon skyddsplast för lacken på sidorna? Annars vill jag nog boka tid så jag kan få det så asap. Eller behövs inte det för att de där svarta ramarna runt hjulen skyddar?
Malmö verkar ha bokade tider för provkörning av Model Y. Skulle inte dit men kunde inte hålla mig så idag spanade jag in den. Riktigt fin. Jag kommer bli skitnöjd den saken är säker. Malmö hade en svart med saluskylt och 19'' som rullade hela tiden med olika förare. Så det är absolut en demobil.
Model S P85D 2015 - Såld
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
Model X 75D 2017 - Såld
Model Y Performance 2023
TB verkar snart få ut och köra med Y från Marcubil.
Senast redigerad av Dodde, redigerad totalt 1 gånger.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
- R2_m3
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/arto25600
Den bil Teslabjörn ska testa hade i alla fall skyddsplast.Matte skrev:Någon som fått leverans som kan säga om det följer med någon skyddsplast för lacken på sidorna? Annars vill jag nog boka tid så jag kan få det så asap. Eller behövs inte det för att de där svarta ramarna runt hjulen skyddar?
(3.00 in i videon)
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Var kan man boka det?grenhall skrev:Malmö verkar ha bokade tider för provkörning av Model Y. Skulle inte dit men kunde inte hålla mig så idag spanade jag in den. Riktigt fin. Jag kommer bli skitnöjd den saken är säker. Malmö hade en svart med saluskylt och 19'' som rullade hela tiden med olika förare. Så det är absolut en demobil.