Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Åkte fram och tillbaka Norrköping - Sthlm idag. Såg två på vägen upp och en biltransport med 4 skönheter på vägen tillbaka. Dessutom tog jag lunch på Daisys (får 1/5 gafflar i betyg) medan bilen fick lunch vid SC:n och då överhörde jag en man som pratade med sin fru om tesla, ojoj vilken säljare dvs han försökte sälja in bilen till frun. Rätt kul, "du vet dom där laddar 50 mil på 30 minuter typ" sade han. Jag klarade inte att avbryta utan hoppas att han en dag blir sektmedlem, han var definitivt på god väg.
Framtiden: Tips emottages
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Nu: Cupra Born, MG4 (snart)
Då: VW ID3, Audi E-Tron 55 SB, X90D, P90DL, P85D
Öh.. hur "producerar/provocerar" man fram att nån kör över heldraget och spärrzon för att köra om? Kommer man från påfarten får man väl använda påfarten. Nej den som kör så ska ha en rejäl bot, oavsett om man kör fossilfritt eller inte.dstr skrev:Frågan är vad som händer strax innan - det är ju en påfart där. Jag får intrycket av att producenten ibland själv provocerar fram situationer.joel80 skrev:Hahaha!! En Tesla med lite egna trafikregler på E4:an vid Kista:
Nån som känner sig manad att erkänna förbrytelserna?

Sånt där hör inte hemma i civiliserad trafik.
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Om det kommer en på påfarten i något högre tempo, och så vill bilen på motorvägen inte bli "omkörd på insidan" utan ska muppigt hävda sin rätt och accelererar alternativt bara skiter i kugghjulsprincipen så ligger det rätt nära till hands att gasa lite extra för att ta luckan framför.joel80 skrev:Öh.. hur "producerar/provocerar" man fram att nån kör över heldraget och spärrzon för att köra om? Kommer man från påfarten får man väl använda påfarten. Nej den som kör så ska ha en rejäl bot, oavsett om man kör fossilfritt eller inte.
Fast det är ju inte vad som händer i klippet.. och i det läget när man blir stängd förstår jag att man kan gasa på och ta luckan framför.. men här har ju Teslan inte ens kommit fram till påfarten utan genar via spärrzonen.dstr skrev:Om det kommer en på påfarten i något högre tempo, och så vill bilen på motorvägen inte bli "omkörd på insidan" utan ska muppigt hävda sin rätt och accelererar alternativt bara skiter i kugghjulsprincipen så ligger det rätt nära till hands att gasa lite extra för att ta luckan framför.joel80 skrev:Öh.. hur "producerar/provocerar" man fram att nån kör över heldraget och spärrzon för att köra om? Kommer man från påfarten får man väl använda påfarten. Nej den som kör så ska ha en rejäl bot, oavsett om man kör fossilfritt eller inte.
Jodå, det är två påfarter där.joel80 skrev:Fast det är ju inte vad som händer i klippet.. och i det läget när man blir stängd förstår jag att man kan gasa på och ta luckan framför.. men här har ju Teslan inte ens kommit fram till påfarten utan genar via spärrzonen.
Kommer han från påfarten innan är det ju ännu värre.. då har han kört i vägrenen i minst 100 meter.. och har haft 3-400 meter innan dess på sig att byta fil innan. Det är bra långt mellan dom påfarterna ändå. Dom går inte in i varandra.dstr skrev:Jodå, det är två påfarter där.joel80 skrev:Fast det är ju inte vad som händer i klippet.. och i det läget när man blir stängd förstår jag att man kan gasa på och ta luckan framför.. men här har ju Teslan inte ens kommit fram till påfarten utan genar via spärrzonen.
Förstår inte hur man kan försvara beteendet... Skulle ni varit lika "snälla" om det varit en Audi eller BMW?
- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
“Konsulthörnan” hos min största kund:
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
Enda rätta är att sänka arvodet om man kan gå hem kvart i fyra och ändå ha råd med den där bjutindanni skrev:“Konsulthörnan” hos min största kund:

Spela inte dum - alla ser väl att det är medieföretaget PRIVATE's filmstudioJFAH skrev:Scania?!

Model X 90D
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
Model 3 SR+
Mitsubishi i-MiEV
Lyssna på podcasten Bilar med sladd - Nordens största miljö- och elbilspodcast! https://www.bilarmedsladd.se.
Sponsra resebloggandet och poddandet när du skaffar Tibber: https://invite.tibber.com/pk8ybxoa.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Den andra är en 70D.Nemesis skrev:Enda rätta är att sänka arvodet om man kan gå hem kvart i fyra och ändå ha råd med den där bjutindanni skrev:“Konsulthörnan” hos min största kund:
Vad är det för config på den andra?
Och det är utanför Extendas göteborgskontor.
Filmstudio är faktiskt inte så långt ifrån sanningen om man kollar historiskt på det fast det var mer TV-formatet som gällde...Herr X skrev:Spela inte dum - alla ser väl att det är medieföretaget PRIVATE's filmstudioJFAH skrev:Scania?!
Du skulle låtit dom gissa lite till.danni skrev:Den andra är en 70D.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
+1joel80 skrev:Kommer han från påfarten innan är det ju ännu värre.. då har han kört i vägrenen i minst 100 meter.. och har haft 3-400 meter innan dess på sig att byta fil innan. Det är bra långt mellan dom påfarterna ändå. Dom går inte in i varandra.dstr skrev:Jodå, det är två påfarter där.joel80 skrev:Fast det är ju inte vad som händer i klippet.. och i det läget när man blir stängd förstår jag att man kan gasa på och ta luckan framför.. men här har ju Teslan inte ens kommit fram till påfarten utan genar via spärrzonen.
Förstår inte hur man kan försvara beteendet... Skulle ni varit lika "snälla" om det varit en Audi eller BMW?
Inget bra beteende alls. Före detta BMW ägare som konverterat till fossilfritt men behållt körstilen?
http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
- kanylbullen
- Teslaägare
För min del får folk höra hur olagligt de vill så länge de vet vad de håller på med och inte är i vägen.
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Jag tog platsen direkt på bakgrunden då vårt GBG-kontor ligger i samma hus och sett bilen flera ggr på parkeringen och lite rätt har ni om filmning i detta hus jobbar vi med röntgenfilm...Svenssons skrev:Filmstudio är faktiskt inte så långt ifrån sanningen om man kollar historiskt på det fast det var mer TV-formatet som gällde...Herr X skrev:Spela inte dum - alla ser väl att det är medieföretaget PRIVATE's filmstudioJFAH skrev:Scania?!
Du skulle låtit dom gissa lite till.danni skrev:Den andra är en 70D.
Jag tänkte mer på Bingolotto. Det är i samma lokaler som Loket höll till i förut. Håller Dekra på med röntenfilm också?leiflodde skrev:Jag tog platsen direkt på bakgrunden då vårt GBG-kontor ligger i samma hus och sett bilen flera ggr på parkeringen och lite rätt har ni om filmning i detta hus jobbar vi med röntgenfilm...
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Visste jag inte om den platsen då vi flyttat från typ Nordstan för något år sedan.Svenssons skrev:Jag tänkte mer på Bingolotto. Det är i samma lokaler som Loket höll till i förut. Håller Dekra på med röntenfilm också?leiflodde skrev:Jag tog platsen direkt på bakgrunden då vårt GBG-kontor ligger i samma hus och sett bilen flera ggr på parkeringen och lite rätt har ni om filmning i detta hus jobbar vi med röntgenfilm...
Men vi kör alla typer av industriell röntgen och även digitalt och har kontor i Mönsterås (som bör vara närmast dig) så bara hör av dig om det behövs.
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Det är nog min kollegas bil och inte min du sett - han har haft sin bil sen i somras och är där varje dag, medan jag bara varit där ett par gånger senaste veckan. Vad är det för företag du jobbar på?leiflodde skrev:Jag tog platsen direkt på bakgrunden då vårt GBG-kontor ligger i samma hus och sett bilen flera ggr på parkeringen och lite rätt har ni om filmning i detta hus jobbar vi med röntgenfilm...
EDIT: Ah, såg nu att det var Dekra ändå. Visste egentligen att Dekra är enda andra företaget i samma byggnad, men hade ingen aning om röntgenverksamheten.
- Mgyllestad
- Teslaägare
Hmm, eco Hitch? Var det inte nån på forumet som skulle över till Danmark och få en monterad?
Model 3-24/Polestar 3-24
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: Porsche Taycan CT-22/BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
När jag stod på SC Infra City igår såg jag 10 st andra Teslor som laddade under tiden jag stod där typ 45 min. Idag när jag åkte förbi innan 11 var det fullt. SC Infra City börjat kanske snart bli för liten?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
- EnTraktor
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael25
Jag var på Max Infa City förra lördagen runt kl 13 under 35 min och såg inte en Tesla.
Teslaägare sedan 2014. Ägt S, 3, X, Y. Nuvarande bilar:
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
2021 Tesla Y LR White
2022 Tesla Y LR Quicksilver
2023 Lotus Eletre
Hur många taxi?Pontus skrev:När jag stod på SC Infra City igår såg jag 10 st andra Teslor som laddade under tiden jag stod där typ 45 min. Idag när jag åkte förbi innan 11 var det fullt. SC Infra City börjat kanske snart bli för liten?
Model X, Pearl White
På fredagen var det bara en och tror att det bara var en idag också.Telsa skrev:Hur många taxi?Pontus skrev:När jag stod på SC Infra City igår såg jag 10 st andra Teslor som laddade under tiden jag stod där typ 45 min. Idag när jag åkte förbi innan 11 var det fullt. SC Infra City börjat kanske snart bli för liten?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR AWD Vit
Såg en greyish Tesla idag utanför Kinnarps Arena när HV spelade. Någon här på forumet?
Tesla Model S 85D Vit