Teslaspotting
Moderator: Redaktion
Re: Teslaspotting
Visade sig att bland annat vara ett gäng från Tesla Göteborg.Martinen skrev:Fullt i löddeköpinge nu.
Nån här?
Dom har haft ett Event för ett företag idag.
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Jajamensan, den blå närmast, som hämtades ut och premiärkördes idag från Mölndal var minMartinen skrev:Visade sig att bland annat vara ett gäng från Tesla Göteborg.Martinen skrev:Fullt i löddeköpinge nu.
Nån här?

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

Va? smygfotade du mig?
Det är lite paparazzi-varning på det.
Jag står i bakgrunden och snackar.
Grattis till nya bilen.
Det är lite paparazzi-varning på det.

Grattis till nya bilen.
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Tack!Martinen skrev:Va? smygfotade du mig?
Det är lite paparazzi-varning på det.![]()
Grattis till nya bilen.

#Oppfinnarn went Electric 2015-10-02.... Blå Model S 70D samt ytterligare en Modell S 75D inköpt 2018-09-28 ... och efter mer än 32000 mil med elbil, varför bara ha två Tesla Model S... när man kan ha tre, så det blev en Model S AWD 2023-12-22
....

- Oppfinnarn
- Teslaägare
Oppfinnarn skrev:Tack!Martinen skrev:Va? smygfotade du mig?
Det är lite paparazzi-varning på det.![]()
Grattis till nya bilen.. Inser att SuC är perfekt place för nätverkande och allmänt minglande, samt att man är ambassadör för Tesla och elbilar. I Falkenberg kom det fram en herre och var väldigt nyfiken på Teslan så man fick förklara hur det funkade (världsvan som man var med Teslan, efter att ha ägt den i exakt 1,5 timme
), och i Lödde - efter att familjen varit och handlat - så tog det inte många minuter innan man kom i slang med andra Teslaägare i väntan på att bilen skulle ladda klart. Händer aldrig på en bensinmack.
....

Alla Tesla är snygga men den din blå är riktigt snygg! Grattis till bilen!!Min gråa 70 D skruvas just nu ihop på fabriken...lång väntan suck.Oppfinnarn skrev:Jajamensan, den blå närmast, som hämtades ut och premiärkördes idag från Mölndal var minMartinen skrev:Visade sig att bland annat vara ett gäng från Tesla Göteborg.Martinen skrev:Fullt i löddeköpinge nu.
Nån här?
70D, midnight silver metallic, svarta next gen seats, pano-tak, autopilot
- Oppfinnarn
- Teslaägare
Tack! Ja blå är snygg, hoppas dock måsarna inte tror det är öppet vatten .... som ryktet säger ....matsm skrev:
Alla Tesla är snygga men den din blå är riktigt snygg! Grattis till bilen!!Min gråa 70 D skruvas just nu ihop på fabriken...lång väntan suck.

....

- danni
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/danni1257
- Kontakt:
Mötte en svart Tesla vid Göteborgs centralstation kl 15:45. Föraren vinkade helt extatiskt åt mig (och jag vinkade såklart tillbaks - ingen “Tesla-nod” här inte!).
Model X Plaid / Midnight Silver / vit interiör med kolfiber / 22” / FSD
Räkna ut din Tesla-kostnad: https://www.teslakalkylen.com
En blå 85d blockerar infarten till parkeringen på kevingeskolan i danderyd när hundratalet föräldrar ska hitta parkeringsplats inför kvällens föräldramöte. Vi tvingas köra upp på en hög trottoarkant för att komma in och parkera. Inte populärt. Jag skickar räkning för framvagnsinställning till ägaren. Det är väl ingen här på forumet som råkat slarva?
Skickat från min iPhone med Tapatalk

Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model S P85 Lud - 15
Tesla. model X P90 Lud - 17
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Haha 85d ägaren och jag hade barn i samma klass! Börjar bli vanligt med tesla
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Som man förvänta sig av en god teslaägare sprang han omedelbart iväg och parkerade om bilen. Respekt.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Glömde han att tänka när han parkerade, eller vad hade hänt?mjwahl skrev:Som man förvänta sig av en god teslaägare sprang han omedelbart iväg och parkerade om bilen. Respekt.
Kan ju hända att han hade otur när han tänkte också...Martinen skrev:Glömde han att tänka när han parkerade, eller vad hade hänt?
Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
T-shirts med Tesla-tryck | Få 10 kr/mån i rabatt hos Vimla
Man kan till hans försvar säga att infarten till parkeringen är inte helt utmärkt med skyltar. De finns en bom, dom vid tillfället var uppfälld, och en avfasad trottoarkant. Det går nog att missa om det är litet mörkt ute och man har bråttom.Martinen skrev:Glömde han att tänka när han parkerade, eller vad hade hänt?mjwahl skrev:Som man förvänta sig av en god teslaägare sprang han omedelbart iväg och parkerade om bilen. Respekt.
Kia EV9
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Tidigare Teslor:
Tesla model Y LR- 21
Idag såg jag 1 st på Nissastigen (9:00) 3 st i GBG (16:00) samt mötte 1 st (17:00) i Kungsbacka, 2 st (18:00) i Falkenberg samt blev omkörd av 1 st (19:30) utan för Helsingborg och då var det ändå mörkt sista 15 milen hem samt att man säker inte såga alla ändå.
Alla tider är ca tider men visst finns vi där ute
eller är det sektögonen som skannar vägbanan hela tiden?
Alla tider är ca tider men visst finns vi där ute

Det är väl bra om du har ögonen på vägen, men låt inte blicken hänga kvar på de andra Teslorna för länge innan du fått autopilot. 

Renault Zoe Iconic 41 kWh S85D 2015, e-UP 2014, 2 reservationer på Model 3
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Någon svart? Vi var ute och körde i ett par omgångar mellan 15:45-17:00 ungefärleiflodde skrev:3 st i GBG (16:00)

I den svarta var det en tjej som körde på väg norr ut strax innan 16 tiden.danni skrev:Någon svart? Vi var ute och körde i ett par omgångar mellan 15:45-17:00 ungefärleiflodde skrev:3 st i GBG (16:00)
- danni
- Teslaägare
- Kontakt:
Då fick du syn på min fru, om det var strax söder om stanleiflodde skrev:I den svarta var det en tjej som körde på väg norr ut strax innan 16 tiden.danni skrev:Någon svart? Vi var ute och körde i ett par omgångar mellan 15:45-17:00 ungefärleiflodde skrev:3 st i GBG (16:00)

Körde norrut innan 16 och sedan efter 17 söder ut och kan nog varit jag och reg. numret stämmer MEN vilket minne... passa dig så du inte säger fel 

Hahaha!! En Tesla med lite egna trafikregler på E4:an vid Kista:
Nån som känner sig manad att erkänna förbrytelserna?
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
Driving - Polestar 2, Dual motor LR
- kanylbullen
- Teslaägare
Jag tycker det var en snygg manöver. Visserligen olaglig men jag har sett betydligt värre lagliga filbyten. Hade gärna stått för det om det varit jag.joel80 skrev:Hahaha!! En Tesla med lite egna trafikregler på E4:an vid Kista:
Skickat från min D6603 via Tapatalk
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Midnight Silver Model 3 LR AWD
Obsidian Black Model X 75D
Byt till Tibber, ladda billigare och få 500 kr https://invite.tibber.com/a9a8a08d
Tycker personligen inte att det var speciellt mycket att anmärka på i den videon. Med undantag av taxi grejen där det faktiskt kunde utvecklat sig till en olycka så var det vad man kan förvänta sig i en storstadsmiljö.
Frågan är vad som händer strax innan - det är ju en påfart där. Jag får intrycket av att producenten ibland själv provocerar fram situationer.joel80 skrev:Hahaha!! En Tesla med lite egna trafikregler på E4:an vid Kista: