Tror att ”vi” (=Teslaägare) som upptäckt och förstår hur det funkar med elbil på långresor. Där det bli tydligt hur överlägset SuC är idag och värdesätter det högt.
De som kommer ”nya” in i det inser nog inte skillnaden.
Stod själv förra fredag kväll kl 18 i Storuman -22gr med 3 andra Tesla vid den kritiska Chademoladdaren där. Sportlovsresenärer...(Fasar lite för påsk

Glatt humör hos alla. Men blev helt klart en lång väntan för den siste att bli klar. Då alla behövde mycket laddning för att nå fram. Ja finns några andra 11/22kW laddstolpar i närheten. Men tror den ena av oss bara hade 11kW laddare och vi andra 16,5kW. Så var klart långsammare där även om en passade på och åt middag på Hotell Toppen och få i lite laddning under tiden.
Även på väg uppåt på söndagen stod vi ett tag 4 Tesla på kö till de 8 platserna i Gävle. Tog nog minst 30min väntan för den siste. Kylan gjorde att SuC även den kändes seg. Dessutom blir laddeffekten ofta neddragen för många då alla laddplatser hela tiden är fullbelagda. Även om det lastbalanseras/fördelas i A/B-par.
Något inbyggt ”kösystem” i bilens navigator vore ju värdefullt. Då kunde man göra annat under tiden istället för att ”bevaka” sin plats.
Påminner lite om 90-talets ”täckningskartor” från mobiltelefonoperatörer. Såg bra ut på kartan där alla hade bra yttäckning. Men på grund av olika ”kapacitet=antal kanaler” för de olika operatörerna så funkade endast Telia vettigt på landsbyggden. Läste ett test då när Tex Telia hade 20 kanaler, Tele2 3 och Europolitan 1. Men alla visade full täckning i det området.
Hos de andra räckte det med att 1 eller ett par personer ringde så var deras kapacitet utnyttjad och då funkade det inte för fler att ringa. Tex hade frun Telia och jag Tele2 genom jobbet. Ända till ungefär 2010 kunde jag lägga bort min telefon när vi vek av från E4an. Frun kunde dock fortsätta Surfa/ringa långt efter det uppåt i inlandet. Trots att vi satt i samma bil.
Så SuC kommer att få mig att föredra Tesla även om/när det kommer bättre bilar i andra avseenden.