Sida 32 av 53

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 30 aug 2017 11:15
av Remuz
På demo får Tesla SMB utbetald till sig och de betalar den sedan till dig (eller din leasinggivare). Kan dock dröja några månader.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 30 aug 2017 15:19
av bylund
Det som spelar roll för supermiljöbilspremien är om bilen varit i trafik (d v s påställd). Har den gått som demobil med gröna saluvagnsskyltar så behöver den aldrig ha varit påställd.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 30 aug 2017 16:09
av jjmaskin
nej du får den sv tesla för dom vill inte ha den . i alla fall när jag köpte min

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 31 aug 2017 13:27
av SR-71-BlackBird
Står fortfarande 3.3 sekunder på 100D bilarna, dåligt att dom inte lyckas ändra det!

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 31 aug 2017 13:34
av Satellite65
... Och det står fortfarande 6,2s på X75D trots att detta skall vara uppdaterat till 5,2s.
Räckvidden har de dock ändrat till 417km

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 31 aug 2017 15:45
av Yxel
Och de på Tesla är lika förbryllade som alla andra...

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 31 aug 2017 16:08
av HelectriC
Allt är som vanligt helt enkelt :lol:

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 31 aug 2017 17:18
av Linusschon
Det kan inte vara prissänkta, strypta P100D för att få ner priset och bli lättsåld? Därför 3,3s.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 31 aug 2017 17:20
av Verdi
Linusschon skrev:
Det kan inte vara en prissänkt, strypt P100D för att få ner priset och bli lättsåld? Därför 3,3s.

Står 3,3 sek på alla 100D.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 31 aug 2017 17:48
av Satellite65
Det står även 6,2s på den x75d jag beställt och jag har fått bekräftat att den skall vara uppgraderad till 5,2 och 417km

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 04 sep 2017 20:26
av improwise
Hur är det nu, kan man lita på siffrorna för acceleration etc på sidan för "demofordon"? Har som bekant varit lite diskussioner kring att uppgifterna kring äldre S75 inte stämt men är osäker på om det bara gäller begagnat.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 04 sep 2017 20:49
av Verdi
improwise skrev:
Hur är det nu, kan man lita på siffrorna för acceleration etc på sidan för "demofordon"? Har som bekant varit lite diskussioner kring att uppgifterna kring äldre S75 inte stämt men är osäker på om det bara gäller begagnat.
Tror det stämmer på demo men ej beg.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 05 sep 2017 21:08
av improwise
Hur kan detta vara en ny bil när den gått över 1000 mil?

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E47HF180665

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 05 sep 2017 21:11
av Yxel
Gissar att det är en provkörningsbil...

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 05 sep 2017 21:39
av Satellite65
improwise skrev:
Hur kan detta vara en ny bil när den gått över 1000 mil?

https://www.tesla.com/sv_SE/new/5YJSA7E47HF180665
Det är en Demobil som inte varit registrerad utan demokörd med "grön skylt" därmed så får den som köper den rätt till Supermiljöbilspremie.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 05 sep 2017 22:31
av improwise
Yxel skrev:
Gissar att det är en provkörningsbil...
Är väl knappast "Nya bilar i lager" oavsett vad den använts till om den gått mer än 1000 mil.

Går det att avkoda under "demobilar" vad som faktiskt är nya bilar och vad som är begagnade provkörningsbilar? Noterar att många står som exakt 50 km vilket jag förmodar kanske innebär att dom är splitt nya men att Tesla den vägen kan ge rabatt utan att det kallas för pruta.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 05 sep 2017 22:33
av bylund
"Ny" innebär nog enbart att det inte är en inbytesbil. D v s Tesla är enda ägaren.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 05 sep 2017 23:03
av vigge50
improwise skrev:
Yxel skrev:
Gissar att det är en provkörningsbil...
Är väl knappast "Nya bilar i lager" oavsett vad den använts till om den gått mer än 1000 mil.

Går det att avkoda under "demobilar" vad som faktiskt är nya bilar och vad som är begagnade provkörningsbilar? Noterar att många står som exakt 50 km vilket jag förmodar kanske innebär att dom är splitt nya men att Tesla den vägen kan ge rabatt utan att det kallas för pruta.
Om det står att den har 50 km så har den inte används till provkörning, den kan däremot ha används för uppvisning i deras butiker vilket såklart kan ha gett avtryck på bilen precis som hos vilken annan bilhandlare.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 05 sep 2017 23:10
av improwise
vigge50 skrev:
improwise skrev:
Yxel skrev:
Gissar att det är en provkörningsbil...
Är väl knappast "Nya bilar i lager" oavsett vad den använts till om den gått mer än 1000 mil.

Går det att avkoda under "demobilar" vad som faktiskt är nya bilar och vad som är begagnade provkörningsbilar? Noterar att många står som exakt 50 km vilket jag förmodar kanske innebär att dom är splitt nya men att Tesla den vägen kan ge rabatt utan att det kallas för pruta.
Om det står att den har 50 km så har den inte används till provkörning, den kan däremot ha används för uppvisning i deras butiker vilket såklart kan ha gett avtryck på bilen precis som hos vilken annan bilhandlare.
Om bilen stått på utställning tycker jag personligen kvittar, det är ju inte ett smycke som man ska beundra i en glasbur eller något och så fort man själv och andra börjar använda bilen så blir den ändå begagnad i den bemärkelsen :)

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 06 sep 2017 07:30
av Surfaren
improwise skrev:
Om bilen stått på utställning tycker jag personligen kvittar, det är ju inte ett smycke som man ska beundra i en glasbur eller något och så fort man själv och andra börjar använda bilen så blir den ändå begagnad i den bemärkelsen :)
Med tanke på vad bilarna i butikerna ibland får utstå, så skulle jag fundera en extra gång innan jag köpte en bil som stått där. Hela barnfamiljer som klättrar runt i bilarna sliter på inredningen. En gång när jag provsatt en bil så var det rejält glapp i förarstolen tex (mycket mer än i min egen bil, där jag fått stolen bytt pga glapp).

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 06 sep 2017 07:41
av olza
Surfaren skrev:
Med tanke på vad bilarna i butikerna ibland får utstå, så skulle jag fundera en extra gång innan jag köpte en bil som stått där. Hela barnfamiljer som klättrar runt i bilarna sliter på inredningen.
Eller tänk positivt: bilen har genomgått en extra grundlig kvalitetskontroll. Har den klarat den behandlingen så är det knappast ett måndagsex! :lol:

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 06 sep 2017 07:57
av Yxel
Surfaren skrev:
improwise skrev:
Om bilen stått på utställning tycker jag personligen kvittar, det är ju inte ett smycke som man ska beundra i en glasbur eller något och så fort man själv och andra börjar använda bilen så blir den ändå begagnad i den bemärkelsen :)
Med tanke på vad bilarna i butikerna ibland får utstå, så skulle jag fundera en extra gång innan jag köpte en bil som stått där. Hela barnfamiljer som klättrar runt i bilarna sliter på inredningen. En gång när jag provsatt en bil så var det rejält glapp i förarstolen tex (mycket mer än i min egen bil, där jag fått stolen bytt pga glapp).
Förstår hur du tänker, men av vad jag sett i Teslas showrooms så är det snarare tvärt om. Folk frågar om de ens får sätta sig i bilen, och gör de det är det med vördnad och försiktighet. Visst något enstaka barn kanske har klättrat in i någon model X men vad tusan, det ska den väl tåla?

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 06 sep 2017 08:27
av oscfor
Bilarna med 50km KAN vara showroom, men de flesta är det inte. De är helt enkelt oftast beställda för "hyllan" eller beställda, men inte uthämtade bilar. Oavsett om det är en bil som stått i butik, så ska den vara helt i nyskick. Du kan ställa precis samma krav på den som om det vore din egenkonfigurerade bil. Tesla fixar allt. Precis som du går igenom din egenspecificerade bil vid leverans gör du samma sak med dessa. Alla fel åtgärdas.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 06 sep 2017 09:28
av Surfaren
Det här med barnfamiljer var inte mitt eget påhitt, det berättades för mig av en Tesla-anställd. Och det kan vara svårt att identifiera och åtgärda oljud från inredningen, även om Tesla både borde och vill åtgärda.

Nåväl, som redan sagts så har de flesta bilar med "50 km" på mätaren inte varit i någon butik iaf.

Re: Priserna på Teslas demobilar

Postat: 06 sep 2017 09:40
av eloon
Förstår inte riktigt varför det är så pass accepterad att det ska finnas fel när man hämtar en ny Tesla för närmare miljonen?! Och det är upp till kunden att hitta alla vid leveransen?