Re: Model S och X Refresh här nu! på riktigt
Postat: 02 jul 2021 18:38
Jag brukar köra typ rakt över minirondeller. Varför besvära sig liksom? 

https://teslaclubsweden.se/forum/
taliz skrev:Jag brukar köra typ rakt över minirondeller. Varför besvära sig liksom?
Fast om polisen ligger och lurar i någon buske så åker man väl dit för att ha kört över heldragen spärrlinje – eller?taliz skrev:Jag brukar köra typ rakt över minirondeller. Varför besvära sig liksom?
Som jag förstått det så handlar det inte om design. Det handlar om att få bästa möjliga sikt över instrumentskärmen som sitter rakt framför föraren...Fredrik j skrev:Men ratten i nya S handlar bara om design eller?
Har tesla hävdat någon annan anledning till försämringen?
Jag har inte kört model S men väl suttit i en. Minns inte att ratten på något sätt var i vägen.SwedishAdvocate skrev:Som jag förstått det så är det är det inte design. Det handlar om att få bästa möjliga sikt över instrumentskärmen som sitter rakt framför föraren...Fredrik j skrev:Men ratten i nya S handlar bara om design eller?
Har tesla hävdat någon annan anledning till försämringen?
Hade det varit en vanlig ratt hade det inte varit möjligt att utforma på ett sätt så att ratten inte skymde vissa delar av instrumenteringen för X% av kunderna.
Som jag förstått det är hela instrumentpanelen omgjord i nya S. Men oavsett – det var därför jag skrev "X% av kunderna"... Men sannolikt hade väl du inte varit en av dem hade fått delar av instrumenteringen skymd av en traditionell ratt ifall du köpt en...Fredrik j skrev:Jag har inte kört model S men väl suttit i en. Minns inte att ratten på något sätt var i vägen.SwedishAdvocate skrev:Som jag förstått det så är det är det inte design. Det handlar om att få bästa möjliga sikt över instrumentskärmen som sitter rakt framför föraren...Fredrik j skrev:Men ratten i nya S handlar bara om design eller?
Har tesla hävdat någon annan anledning till försämringen?
Hade det varit en vanlig ratt hade det inte varit möjligt att utforma på ett sätt så att ratten inte skymde vissa delar av instrumenteringen för X% av kunderna.
Med mina 1,94 trodde jag att om det är någon som borde få skymd ratt i bilar så är det väl jag.SwedishAdvocate skrev:Som jag förstått det är hela instrumentpanelen omgjord i nya S. Men oavsett – det var därför jag skrev "X% av kunderna"... Men sannolikt hade väl du inte varit en av dem hade fått delar av instrumenteringen skymd av en traditionell ratt ifall du köpt en...Fredrik j skrev:Jag har inte kört model S men väl suttit i en. Minns inte att ratten på något sätt var i vägen.SwedishAdvocate skrev:Som jag förstått det så är det är det inte design. Det handlar om att få bästa möjliga sikt över instrumentskärmen som sitter rakt framför föraren...Fredrik j skrev:Men ratten i nya S handlar bara om design eller?
Har tesla hävdat någon annan anledning till försämringen?
Hade det varit en vanlig ratt hade det inte varit möjligt att utforma på ett sätt så att ratten inte skymde vissa delar av instrumenteringen för X% av kunderna.
Beror ju på hur högt/lågt man gillar att ha ratten samt hur mycket sätet är lutat. Inte enbart längd som avgör.Fredrik j skrev:Med mina 1,94 trodde jag att om det är någon som borde få skymd ratt i bilar så är det väl jag.SwedishAdvocate skrev:Som jag förstått det är hela instrumentpanelen omgjord i nya S. Men oavsett – det var därför jag skrev "X% av kunderna"... Men sannolikt hade väl du inte varit en av dem hade fått delar av instrumenteringen skymd av en traditionell ratt ifall du köpt en...Fredrik j skrev:Jag har inte kört model S men väl suttit i en. Minns inte att ratten på något sätt var i vägen.SwedishAdvocate skrev:Som jag förstått det så är det är det inte design. Det handlar om att få bästa möjliga sikt över instrumentskärmen som sitter rakt framför föraren...Fredrik j skrev:Men ratten i nya S handlar bara om design eller?
Har tesla hävdat någon annan anledning till försämringen?
Hade det varit en vanlig ratt hade det inte varit möjligt att utforma på ett sätt så att ratten inte skymde vissa delar av instrumenteringen för X% av kunderna.
Tråkig attityd du har.Fredrik j skrev:Ja man slutar ju aldrig förvånas. Då har tesla löst ett problem åt dig.
Vadå tråkig? Jag trodde det bara var längre personer som hade problem med att rattkransen täcker instrumenteringen.Hertsh skrev:Tråkig attityd du har.Fredrik j skrev:Ja man slutar ju aldrig förvånas. Då har tesla löst ett problem åt dig.
Ja, de har löst ett problem men skapat andra. Verkligen ingen bra lösning.
Jag vill styra min model S plaid superextraplusspluss med en TAC-2 (bästa joysticken ever!)taliz skrev:Airbus kör med joystick i sina plan, för de anser att det är bättre.
Boeing kör med yoke i sina plan, för de anser att det är bättre.
taliz skrev:Airbus kör med joystick i sina plan, för de anser att det är bättre.
Boeing kör med yoke i sina plan, för de anser att det är bättre.
Eller en Xbox kontroller? Så kan man styra både spel och bil med den.M3apan skrev:Jag vill styra min model S plaid superextraplusspluss med en TAC-2 (bästa joysticken ever!)taliz skrev:Airbus kör med joystick i sina plan, för de anser att det är bättre.
Boeing kör med yoke i sina plan, för de anser att det är bättre.
Hopplöst köra rondell med sin 747 med andra ord. Har dom vanlig blinkersspak?taliz skrev:Airbus kör med joystick i sina plan, för de anser att det är bättre.
Boeing kör med yoke i sina plan, för de anser att det är bättre.
Ja den är väl inget stadsfordon helt enkelt?kallekula skrev:Hopplöst köra rondell med sin 747 med andra ord. Har dom vanlig blinkersspak?taliz skrev:Airbus kör med joystick i sina plan, för de anser att det är bättre.
Boeing kör med yoke i sina plan, för de anser att det är bättre.
Hahaha! Underbart!kallekula skrev:Hopplöst köra rondell med sin 747 med andra ord. Har dom vanlig blinkersspak?taliz skrev:Airbus kör med joystick i sina plan, för de anser att det är bättre.
Boeing kör med yoke i sina plan, för de anser att det är bättre.
Jag tyckte knapparna höll lite dåligt...M3apan skrev:Jag vill styra min model S plaid superextraplusspluss med en TAC-2 (bästa joysticken ever!)taliz skrev:Airbus kör med joystick i sina plan, för de anser att det är bättre.
Boeing kör med yoke i sina plan, för de anser att det är bättre.