Amen. Tycker faktiskt det är konstigt att det är S man försöker peta ner Taycan med. Borde vara mycket lättare att lösa med en 3a...Tror man skulle kunna ha löjligt bra marginaler på en 3a med Plaid-prestanda och lite aggressivare framtoning.Remuz skrev:Nya Model S fick tom mig att bli sugen på en S, har ju aldrig haft en, men den är ju alldeles för stor. Jag vill ha en Plaid+ i treans storlek. Skärm där bak vore fint, ventilerade säten och rattvärme är annars det jag saknar mest från min X.
Kort sagt, vill ha en bil där man kan bekvämt placera två barn, två vuxna och packning för en vecka eller två. Dragkrok vore underbart så man kan dra skräp eller byggmaterial tex. Allt detta kan man få i trean eller Y, men Jag vill ha det med Plaid+fart. Räckvidden vore inte helt dum heller men jag skulle behöva den kanske 2ggr om året Max.
Model S/X part 2
Moderator: Redaktion
Re: Model S/X part 2
https://evexperten.se
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
Model 3 Performance - 2024
EV 9 GT-Line - 2024
RS E-Tron GT - 2022
e-Expert - 2021
Re: Model S/X part 2
Saknas det plats för tillräckligt många battericeller i M3 för att kunna utnyttja plaid-drivlinan? Det kanske kommer med 4680? Jag hade också gärna sett en mer hårig M3 med sportpaket både ut och invändigt. Det hade varit perfekt.Legato skrev:Amen. Tycker faktiskt det är konstigt att det är S man försöker peta ner Taycan med. Borde vara mycket lättare att lösa med en 3a...Tror man skulle kunna ha löjligt bra marginaler på en 3a med Plaid-prestanda och lite aggressivare framtoning.Remuz skrev:Nya Model S fick tom mig att bli sugen på en S, har ju aldrig haft en, men den är ju alldeles för stor. Jag vill ha en Plaid+ i treans storlek. Skärm där bak vore fint, ventilerade säten och rattvärme är annars det jag saknar mest från min X.
Kort sagt, vill ha en bil där man kan bekvämt placera två barn, två vuxna och packning för en vecka eller två. Dragkrok vore underbart så man kan dra skräp eller byggmaterial tex. Allt detta kan man få i trean eller Y, men Jag vill ha det med Plaid+fart. Räckvidden vore inte helt dum heller men jag skulle behöva den kanske 2ggr om året Max.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2507
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Model S/X part 2
Ohyeah!!! Model 3 Performance Plaid+ med 4680-celler mums mumsJordad skrev:Saknas det plats för tillräckligt många battericeller i M3 för att kunna utnyttja plaid-drivlinan? Det kanske kommer med 4680? Jag hade också gärna sett en mer hårig M3 med sportpaket både ut och invändigt. Det hade varit perfekt.Legato skrev:Amen. Tycker faktiskt det är konstigt att det är S man försöker peta ner Taycan med. Borde vara mycket lättare att lösa med en 3a...Tror man skulle kunna ha löjligt bra marginaler på en 3a med Plaid-prestanda och lite aggressivare framtoning.Remuz skrev:Nya Model S fick tom mig att bli sugen på en S, har ju aldrig haft en, men den är ju alldeles för stor. Jag vill ha en Plaid+ i treans storlek. Skärm där bak vore fint, ventilerade säten och rattvärme är annars det jag saknar mest från min X.
Kort sagt, vill ha en bil där man kan bekvämt placera två barn, två vuxna och packning för en vecka eller två. Dragkrok vore underbart så man kan dra skräp eller byggmaterial tex. Allt detta kan man få i trean eller Y, men Jag vill ha det med Plaid+fart. Räckvidden vore inte helt dum heller men jag skulle behöva den kanske 2ggr om året Max.

Re: Model S/X part 2
Jag tycker uppdateringarna var mediokra och mest gimmicks . Men de gör ju givetvis det som de tror ger mest pengar per insats.
Hade önskat en mer praktisk bil:
- vanliga dörrkarmar (sjukt irriterande att man inte kan vara spontan med bilen utan måste hålla på och förvärma. Och om man har förvärmt en halvtimme är man inte garanterad att den kan öppnas utan att det låter som att hela bilen ska gå sänder).
- vanliga handtag som fungerar och inte har delar i sig som gör sönder så lätt
- ingen (eller göra det valbart med) skärm där bak då barnen kommer ha sönder den. Plus att den kommer inte att användas speciellt mycket.
- CCS (kanske kommer?)
- möjlighet till galler för bagaget (model X är livsfarlig som den är nu om man har mycket packning, oavsett om den får 5/5 stjärnor i alla tester).
- idealt möjlighet till vanliga dörrar på model X (som fungerar och inte har problem.mwf snö/is, samt fungerar med takbox) . Fattar att detta skulle bli ett för stort arbete på en liten upgrade dock.
Mycket av det jag vill ha har främst att göra med att vi trots allt bor i ett vinterland och bilen fungerar asdåligt på vintern (ja den är varm och skön om man har förvärmt, men tråkigt att inte kunna köra den från parkeringen när man handlat om man glömt förvärma innan), så fattar att det inte prioriteras/förstås i södra USA.
Meeeen de ger ju som vanligt ha-begär ändå
Hade önskat en mer praktisk bil:
- vanliga dörrkarmar (sjukt irriterande att man inte kan vara spontan med bilen utan måste hålla på och förvärma. Och om man har förvärmt en halvtimme är man inte garanterad att den kan öppnas utan att det låter som att hela bilen ska gå sänder).
- vanliga handtag som fungerar och inte har delar i sig som gör sönder så lätt
- ingen (eller göra det valbart med) skärm där bak då barnen kommer ha sönder den. Plus att den kommer inte att användas speciellt mycket.
- CCS (kanske kommer?)
- möjlighet till galler för bagaget (model X är livsfarlig som den är nu om man har mycket packning, oavsett om den får 5/5 stjärnor i alla tester).
- idealt möjlighet till vanliga dörrar på model X (som fungerar och inte har problem.mwf snö/is, samt fungerar med takbox) . Fattar att detta skulle bli ett för stort arbete på en liten upgrade dock.
Mycket av det jag vill ha har främst att göra med att vi trots allt bor i ett vinterland och bilen fungerar asdåligt på vintern (ja den är varm och skön om man har förvärmt, men tråkigt att inte kunna köra den från parkeringen när man handlat om man glömt förvärma innan), så fattar att det inte prioriteras/förstås i södra USA.
Meeeen de ger ju som vanligt ha-begär ändå
Re: Model S/X part 2
Låter som en MY kanske vore nåt för dig.Matte skrev:Jag tycker uppdateringarna var mediokra och mest gimmicks . Men de gör ju givetvis det som de tror ger mest pengar per insats.
Hade önskat en mer praktisk bil:
- vanliga dörrkarmar (sjukt irriterande att man inte kan vara spontan med bilen utan måste hålla på och förvärma. Och om man har förvärmt en halvtimme är man inte garanterad att den kan öppnas utan att det låter som att hela bilen ska gå sänder).
- vanliga handtag som fungerar och inte har delar i sig som gör sönder så lätt
- ingen (eller göra det valbart med) skärm där bak då barnen kommer ha sönder den. Plus att den kommer inte att användas speciellt mycket.
- CCS (kanske kommer?)
- möjlighet till galler för bagaget (model X är livsfarlig som den är nu om man har mycket packning, oavsett om den får 5/5 stjärnor i alla tester).
- idealt möjlighet till vanliga dörrar på model X (som fungerar och inte har problem.mwf snö/is, samt fungerar med takbox) . Fattar att detta skulle bli ett för stort arbete på en liten upgrade dock.
Mycket av det jag vill ha har främst att göra med att vi trots allt bor i ett vinterland och bilen fungerar asdåligt på vintern (ja den är varm och skön om man har förvärmt, men tråkigt att inte kunna köra den från parkeringen när man handlat om man glömt förvärma innan), så fattar att det inte prioriteras/förstås i södra USA.
Meeeen de ger ju som vanligt ha-begär ändå
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Inlägg: 159
- Blev medlem: 04 jan 2017 18:54
Re: Model S/X part 2
Välj valfri Ferrari eller senare Lamborghini huracan så ser ni bilar utan spakar vid ratten och alla funktioner på ratten så godkänt är det. Sen om det är bättre eller inte...?Klintan skrev:Ratt utan spakar har godkänts förr, men då fanns det åtminstone tydliga knappar, Citroën CX:Nicke Nyfiken skrev:Låter som en väldigt rimligt fundering. Kan tänka mig att ratten utan spakar kan skapa en del problem i EU.OfarligTesla skrev:En fundering jag hade är om fördröjningen för Europa också kan bero på att de bland annat behöver typa om den här och är osäkra på om ratt med mera kommer godkännas? Har också funderat på om vi faktiskt kommer få se en CCS eller något liknande här och att det skapar en fördröjning innan produktionen drar igång av EU-spec.
//Benke
Skickat från min iPhone med Tapatalk
Re: Model S/X part 2
Precis vad jag tänkte på.
(Såld) M3P - Röd - vita säten
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
(Såld) M3 LR AWD - Svart Solid - vita säten - drag
(Beställd) MS Plaid - grå - svarta säten - EAP
(Såld)S90D - Facelift - AP1 - Pano - Köldpaket - NextGen - Premium - Hi-Fi - Obisidian black
Re: Model S/X part 2
Kul att det är fler än jag som gillar trean i storlek men S i fart
Skulle gissningsvis kunna slänga upp en bit över miljonen för en 3 Plaid+ med ventilerade säten, drag och värme i ratten

Polestar 2 LRSM
3P vit/vit, ibland
3P vit/vit, ibland
- Gustafsson
- Teslaägare
- Inlägg: 5877
- Blev medlem: 20 jul 2015 17:01
- Ort: Linköping
Re: Model S/X part 2
Jag tror inte att Tesla satsar på små billiga förändringar som ger mycket klirr i kassan. Helt enkelt för att kategorin som köper MS och MX inte är intresserade av sådant skådebröd. Tvärtom har Tesla genomgående satsat på innovativa lösningar som visar sig vara av typen ”som man inte visste man behövde” förrän man provat dem. Jag har iaf beställt den nya S LR nu. Räknar med att det kommer rätt mycket mer data om hur bilen fungerar innan leverans i september. För mig är valet om jag ska ha en X eller S. Kanske plaid kan bli aktuell, men förmånsvärdet och annat vardagligt får lite styra detta....Att jag sedan är FSD förnekare och har svårt för en del konstruktionsmissar ändrar inte något.
Svart 2012 Roadster 2,5.| Model S100D midnight silver. MS LR beställd 2020-10-16, levererad 2023-05-16
Re: Model S/X part 2
När vet man om det finns möjlighet till dragkrok på MS?
Har haft alla modeller nu, på min MX hade jag dragkrok (men använde den aldrig...). Däremot är det ett skallkrav från frun, som inte vågar köra med släp
Har haft alla modeller nu, på min MX hade jag dragkrok (men använde den aldrig...). Däremot är det ett skallkrav från frun, som inte vågar köra med släp

Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Re: Model S/X part 2
Du tillhör inte målgruppen. Det du klagar på är likadant i en Mercedes, Porsche eller BMW i samma prisklass. De har också karmlösa dörrar, automatiska dörrhandtag etc. Men du har nog aldrig ägt en bil i den prisklassen misstänker jag?Matte skrev:Hade önskat en mer praktisk bil:
- vanliga dörrkarmar (sjukt irriterande att man inte kan vara spontan med bilen utan måste hålla på och förvärma. Och om man har förvärmt en halvtimme är man inte garanterad att den kan öppnas utan att det låter som att hela bilen ska gå sänder).
- vanliga handtag som fungerar och inte har delar i sig som gör sönder så lätt
- ingen (eller göra det valbart med) skärm där bak då barnen kommer ha sönder den. Plus att den kommer inte att användas speciellt mycket.
- CCS (kanske kommer?)
- möjlighet till galler för bagaget (model X är livsfarlig som den är nu om man har mycket packning, oavsett om den får 5/5 stjärnor i alla tester).
- idealt möjlighet till vanliga dörrar på model X (som fungerar och inte har problem.mwf snö/is, samt fungerar med takbox) . Fattar att detta skulle bli ett för stort arbete på en liten upgrade dock.
Mycket av det jag vill ha har främst att göra med att vi trots allt bor i ett vinterland och bilen fungerar asdåligt på vintern (ja den är varm och skön om man har förvärmt, men tråkigt att inte kunna köra den från parkeringen när man handlat om man glömt förvärma innan), så fattar att det inte prioriteras/förstås i södra USA.
Meeeen de ger ju som vanligt ha-begär ändå
Det du vill ha är egentligen en bruksbil. Model S och X är inte bruksbilar, utan lyxbilar i miljonklassen. Där hör inte "bruksighet" hemma, utan det är stil, elegans och hightech som premieras.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S/X part 2
Dumheter. Karmlösa dörrar är ju värdelöst, oavsett prisklass på bilen. Estetiskt ser det i stort sett likadant ut. Alla har rätt.till sin egen åsikt på ett öppet forum.taliz skrev:Du tillhör inte målgruppen. Det du klagar på är likadant i en Mercedes, Porsche eller BMW i samma prisklass. De har också karmlösa dörrar, automatiska dörrhandtag etc. Men du har nog aldrig ägt en bil i den prisklassen misstänker jag?Matte skrev:Hade önskat en mer praktisk bil:
- vanliga dörrkarmar (sjukt irriterande att man inte kan vara spontan med bilen utan måste hålla på och förvärma. Och om man har förvärmt en halvtimme är man inte garanterad att den kan öppnas utan att det låter som att hela bilen ska gå sänder).
- vanliga handtag som fungerar och inte har delar i sig som gör sönder så lätt
- ingen (eller göra det valbart med) skärm där bak då barnen kommer ha sönder den. Plus att den kommer inte att användas speciellt mycket.
- CCS (kanske kommer?)
- möjlighet till galler för bagaget (model X är livsfarlig som den är nu om man har mycket packning, oavsett om den får 5/5 stjärnor i alla tester).
- idealt möjlighet till vanliga dörrar på model X (som fungerar och inte har problem.mwf snö/is, samt fungerar med takbox) . Fattar att detta skulle bli ett för stort arbete på en liten upgrade dock.
Mycket av det jag vill ha har främst att göra med att vi trots allt bor i ett vinterland och bilen fungerar asdåligt på vintern (ja den är varm och skön om man har förvärmt, men tråkigt att inte kunna köra den från parkeringen när man handlat om man glömt förvärma innan), så fattar att det inte prioriteras/förstås i södra USA.
Meeeen de ger ju som vanligt ha-begär ändå
Det du vill ha är egentligen en bruksbil. Model S och X är inte bruksbilar, utan lyxbilar i miljonklassen. Där hör inte "bruksighet" hemma, utan det är stil, elegans och hightech som premieras.
Porsche Taycan 4S+ 2021
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
Tidigare ägare av:
M3 LR -19
MX P90D -16
MS 85 -14
- AGCF
- Teslaägare
- Inlägg: 2351
- Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
- Ort: Söderköping
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Model S/X part 2
Det är väl ha kommit från cabriolet. Sen blivit en sportig gimmick.
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Model S/X part 2
Du kan väl köpa en omonterad dragkrok och lägga den i garaget. Då har du ju "möjlighet", men bara lite krånglig montering ifall den ska användas....Johnalm skrev:När vet man om det finns möjlighet till dragkrok på MS?
Har haft alla modeller nu, på min MX hade jag dragkrok (men använde den aldrig...). Däremot är det ett skallkrav från frun, som inte vågar köra med släp

Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
- OfarligTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 5703
- Blev medlem: 17 feb 2018 09:16
Re: Model S/X part 2
Är ju inget som lyxbilarna kör hos tyskarna heller just för att de vill ha det tyst. Är ju cab, 2-dörrars och vissa GT modeller som gör det för sportighet. Inte ens M5an verkar ju ha ksrmlösa dörrar.AGCF skrev:Det är väl ha kommit från cabriolet. Sen blivit en sportig gimmick.
- AGCF
- Teslaägare
- Inlägg: 2351
- Blev medlem: 18 apr 2014 20:25
- Ort: Söderköping
- Referralkod: ts.la/alexander7331
- Kontakt:
Re: Model S/X part 2
Tesla Model 3 LR -24. Före detta Tesla M3 SR+, M3 LR -20, MX 75D -17, MS -14. VD på The New Aero, aerodynamiska fälgar till Tesla. http://www.thenewaero.com
Re: Model S/X part 2
Karmlösa dörrar är en kostnadsfråga. Kan garantera att det är orsaken i Teslas fall.AGCF skrev:Det är väl ha kommit från cabriolet. Sen blivit en sportig gimmick.
Både investeringarna och styckpriset är avsevärt lägre.
Du behöver minst plåtverktyg till dörrkarmen insida + utsida * 4= minst 8st plåtverktyg för några miljoner styck. Sedan plastbitar på insidan för täcka plåten. Gummilister både i dörren för rutan samt extra dörr mot kaross.
Investeringar totalt ca 100msek. Artiklar för kanske 150-200kr/ bil
-21 MB EQC AMG
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
-19 Model 3 AWD med drag
-17 Bmw i3 94 Ah Rex (såld)
-14 Outlander PHEV (såld)
Re: Model S/X part 2
Magnus71 skrev:Karmlösa dörrar är en kostnadsfråga. Kan garantera att det är orsaken i Teslas fall.AGCF skrev:Det är väl ha kommit från cabriolet. Sen blivit en sportig gimmick.
Både investeringarna och styckpriset är avsevärt lägre.
Du behöver minst plåtverktyg till dörrkarmen insida + utsida * 4= minst 8st plåtverktyg för några miljoner styck. Sedan plastbitar på insidan för täcka plåten. Gummilister både i dörren för rutan samt extra dörr mot kaross.
Investeringar totalt ca 100msek. Artiklar för kanske 150-200kr/ bil
Njae, karmlösa dörrar medger en elegantare design. Tror det är lika mycket därför faktiskt.
- Nicke Nyfiken
- Teslaägare
- Inlägg: 6198
- Blev medlem: 13 sep 2015 20:47
- Referralkod: ts.la/ericjohanniklas807
Re: Model S/X part 2
Så varför har inte alla lågprisbilar karmlösa dörrar?Magnus71 skrev:Karmlösa dörrar är en kostnadsfråga. Kan garantera att det är orsaken i Teslas fall.AGCF skrev:Det är väl ha kommit från cabriolet. Sen blivit en sportig gimmick.
Både investeringarna och styckpriset är avsevärt lägre.
Du behöver minst plåtverktyg till dörrkarmen insida + utsida * 4= minst 8st plåtverktyg för några miljoner styck. Sedan plastbitar på insidan för täcka plåten. Gummilister både i dörren för rutan samt extra dörr mot kaross.
Investeringar totalt ca 100msek. Artiklar för kanske 150-200kr/ bil
Det är ju nästan uteslutande på dyra och ”exklusiva” bilar det är karmlöst.
Model Y P 2022 - TBA
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Model S P 2016 - 2022
Model S P 2015
Re: Model S/X part 2
Ja, det skulle ju vara betydligt vanligare om det vore så mycket billigare.Nicke Nyfiken skrev:Så varför har inte alla lågprisbilar karmlösa dörrar?Magnus71 skrev:Karmlösa dörrar är en kostnadsfråga. Kan garantera att det är orsaken i Teslas fall.AGCF skrev:Det är väl ha kommit från cabriolet. Sen blivit en sportig gimmick.
Både investeringarna och styckpriset är avsevärt lägre.
Du behöver minst plåtverktyg till dörrkarmen insida + utsida * 4= minst 8st plåtverktyg för några miljoner styck. Sedan plastbitar på insidan för täcka plåten. Gummilister både i dörren för rutan samt extra dörr mot kaross.
Investeringar totalt ca 100msek. Artiklar för kanske 150-200kr/ bil
Det är ju nästan uteslutande på dyra och ”exklusiva” bilar det är karmlöst.
Re: Model S/X part 2

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S/X part 2
Jag funderar på att köpa en av dem och därför skriver jag bara vad jag hade tyckt varit bättre. Finns många Mercedes i miljonklassen som inte har karmlösa dörrar och som fungerar utmärkta som "bruksbil". Förstår inte heller vad min tidigare bilhistorik har med något att göra? Har du en x som någon slags lyxbil??taliz skrev:Du tillhör inte målgruppen. Det du klagar på är likadant i en Mercedes, Porsche eller BMW i samma prisklass. De har också karmlösa dörrar, automatiska dörrhandtag etc. Men du har nog aldrig ägt en bil i den prisklassen misstänker jag?
Det du vill ha är egentligen en bruksbil. Model S och X är inte bruksbilar, utan lyxbilar i miljonklassen. Där hör inte "bruksighet" hemma, utan det är stil, elegans och hightech som premieras.
Varför har model X dragkrok, för att det är snyggt? Nej, det är ju en bil som väldigt många köper för att använda som "bruksbil", och jag tror att fler (annan målgrupp) skulle köpa den om den fungerade som den skulle kunna fungera på vintern.
Re: Model S/X part 2
Om du ägt en bil med karmlösa dörrar så skulle du vetat att det inte är något problem på vintern. Lösningen för de gånger man glömt förvärma stavas silikonstift.Matte skrev:Jag funderar på att köpa en av dem och därför skriver jag bara vad jag hade tyckt varit bättre. Finns många Mercedes i miljonklassen som inte har karmlösa dörrar och som fungerar utmärkta som "bruksbil". Förstår inte heller vad min tidigare bilhistorik har med något att göra? Har du en x som någon slags lyxbil??taliz skrev:Du tillhör inte målgruppen. Det du klagar på är likadant i en Mercedes, Porsche eller BMW i samma prisklass. De har också karmlösa dörrar, automatiska dörrhandtag etc. Men du har nog aldrig ägt en bil i den prisklassen misstänker jag?
Det du vill ha är egentligen en bruksbil. Model S och X är inte bruksbilar, utan lyxbilar i miljonklassen. Där hör inte "bruksighet" hemma, utan det är stil, elegans och hightech som premieras.
Varför har model X dragkrok, för att det är snyggt? Nej, det är ju en bil som väldigt många köper för att använda som "bruksbil", och jag tror att fler (annan målgrupp) skulle köpa den om den fungerade som den skulle kunna fungera på vintern.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Model S/X part 2
Subaru har haft karmlösa dörrar sedan hedenhös. Bra vinterbil.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: Model S/X part 2
Utan förvärmning och silicon?BrooklynS skrev:Subaru har haft karmlösa dörrar sedan hedenhös. Bra vinterbil.