Då har jag äntligen fått ett VIN och preliminärt datum för upphämtning. På slutfakturan står 9:e december,och på Tesla-kontot 28:e nov - 12 dec. Beställde 24:e oktober så det är snabba ryck ändå
Fick ett sms i kväll om att boka tid för upphämtning av bilen. Kollade efter ett par minuter och då fanns det tider. När jag sedan 35 minuter efter sms’et fick jag meddelandet att det inte fanns några tider kvar och att en Tesla-rådgivare ska ringa mig och att jag kunde testa i morgon igen för att se om det fanns fler tider.
Någon annan som varit med om detta?
Model Y Performance, Svart/Svart - Uthämtad 17 augusti 2022 Tidigare: Model 3 LongRange med 19", Vit/Svart -- Uthämtad 3 december 2021 -- Såld 25 augusti 2022
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Hur långt har du kommit i processen?
Beställde en vit M3LR med dragkrok den ca 27/9 och har fått en preliminär upphämtning den 10/12.
Mailat en hel del med säljaren i Malmö, och hon menar att allt ska vara klart och att vi nu bara väntar på att få ett serienummer synligt för oss (och henne) på sidan, så att vi ska kunna följa bilen. Vet inte varför det tar sån tid, är ju rädd att något fastnat någonstans. Söker aktivt efter VIN i koden flera gånger om dagen, men inget ännu.
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Hur långt har du kommit i processen?
Beställde en vit M3LR med dragkrok den ca 27/9 och har fått en preliminär upphämtning den 10/12.
Mailat en hel del med säljaren i Malmö, och hon menar att allt ska vara klart och att vi nu bara väntar på att få ett serienummer synligt för oss (och henne) på sidan, så att vi ska kunna följa bilen. Vet inte varför det tar sån tid, är ju rädd att något fastnat någonstans. Söker aktivt efter VIN i koden flera gånger om dagen, men inget ännu.
Väldigt konstigt, beställde 4/10 får bilen nu i december.
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Hur långt har du kommit i processen?
Beställde en vit M3LR med dragkrok den ca 27/9 och har fått en preliminär upphämtning den 10/12.
Mailat en hel del med säljaren i Malmö, och hon menar att allt ska vara klart och att vi nu bara väntar på att få ett serienummer synligt för oss (och henne) på sidan, så att vi ska kunna följa bilen. Vet inte varför det tar sån tid, är ju rädd att något fastnat någonstans. Söker aktivt efter VIN i koden flera gånger om dagen, men inget ännu.
Väldigt konstigt, beställde 4/10 får bilen nu i december.
Ja riktigt trist, känns som om vi är sist kvar. Står leverans i december, men det har det gjort hela tiden. Bara att vänta och hålla tummarna.
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Hur långt har du kommit i processen?
Beställde en vit M3LR med dragkrok den ca 27/9 och har fått en preliminär upphämtning den 10/12.
Mailat en hel del med säljaren i Malmö, och hon menar att allt ska vara klart och att vi nu bara väntar på att få ett serienummer synligt för oss (och henne) på sidan, så att vi ska kunna följa bilen. Vet inte varför det tar sån tid, är ju rädd att något fastnat någonstans. Söker aktivt efter VIN i koden flera gånger om dagen, men inget ännu.
Väldigt konstigt, beställde 4/10 får bilen nu i december.
Ja riktigt trist, känns som om vi är sist kvar. Står leverans i december, men det har det gjort hela tiden. Bara att vänta och hålla tummarna.
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Det är inte så att det ser ut såhär fortfarande på ditt Tesla-konto?
Mitt har sett ut så sedan slutet på oktober då jag beställde. Har känt att något är fel så jag har försökt prata med min advisor men denne är typ omöjlig att få tag på. Jag chattade då med Tesla på deras hemsida och de lovade att någon skulle ringa mig, vilket de också gjorde idag. De inledde med att säga att jag inte hade tryckt på "bekräfta finans" men det fanns inget sånt här. Då visade det sig att det var någon form av bugg i deras system så de korrigerade det och 5 minuter senare så dök den där knappen upp. När jag väl tryckte på den så rasade det in slutfakturor, kontonummer för kontantinsatsen och ett VIN-nummer.
Ett generellt tips till alla här om ni råkar ut för samma
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Det är inte så att det ser ut såhär fortfarande på ditt Tesla-konto?
Mitt har sett ut så sedan slutet på oktober då jag beställde. Har känt att något är fel så jag har försökt prata med min advisor men denne är typ omöjlig att få tag på. Jag chattade då med Tesla på deras hemsida och de lovade att någon skulle ringa mig, vilket de också gjorde idag. De inledde med att säga att jag inte hade tryckt på "bekräfta finans" men det fanns inget sånt här. Då visade det sig att det var någon form av bugg i deras system så de korrigerade det och 5 minuter senare så dök den där knappen upp. När jag väl tryckte på den så rasade det in slutfakturor, kontonummer för kontantinsatsen och ett VIN-nummer.
Ett generellt tips till alla här om ni råkar ut för samma
tesla.png
Det stod faktiskt sådär sjukt länge! Inte sett någon sådan knapp att bekräfta med heller. Men sedan efter någon av våra många mailhistorier med säljaren, så försvann den texten faktiskt och vi kan se slutfaktura och kontonummer. Några nya vin-strängar dök upp i koden samtidigt så vi trodde verkligen att det var på gång, men icke. Inget VIN. Ska luska lite till, stort tack för info!
Var hittar man chatten, på hemsidan eller på sitt konto?
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Det är inte så att det ser ut såhär fortfarande på ditt Tesla-konto?
Mitt har sett ut så sedan slutet på oktober då jag beställde. Har känt att något är fel så jag har försökt prata med min advisor men denne är typ omöjlig att få tag på. Jag chattade då med Tesla på deras hemsida och de lovade att någon skulle ringa mig, vilket de också gjorde idag. De inledde med att säga att jag inte hade tryckt på "bekräfta finans" men det fanns inget sånt här. Då visade det sig att det var någon form av bugg i deras system så de korrigerade det och 5 minuter senare så dök den där knappen upp. När jag väl tryckte på den så rasade det in slutfakturor, kontonummer för kontantinsatsen och ett VIN-nummer.
Ett generellt tips till alla här om ni råkar ut för samma
tesla.png
Det stod faktiskt sådär sjukt länge! Inte sett någon sådan knapp att bekräfta med heller. Men sedan efter någon av våra många mailhistorier med säljaren, så försvann den texten faktiskt och vi kan se slutfaktura och kontonummer. Några nya vin-strängar dök upp i koden samtidigt så vi trodde verkligen att det var på gång, men icke. Inget VIN. Ska luska lite till, stort tack för info!
Var hittar man chatten, på hemsidan eller på sitt konto?
Det står inte VIN i din slutfaktura då? PÅ min slutfaktura står det nästan högst upp under vem som köpt bilen och leveransadress.
chatten är lite dold. Du får gå in på www.tesla.com och sedan trycker du på "anpassad beställning" på Model 3. Väl där så dyker det upp en chattbubbla längst ned till vänster. Chatten är bara öppen dagtid.
Fortfarande inget VIN, beställde vit M3LR med dragkrok den 3 september. Längsta väntan ever ju!
Det är inte så att det ser ut såhär fortfarande på ditt Tesla-konto?
Mitt har sett ut så sedan slutet på oktober då jag beställde. Har känt att något är fel så jag har försökt prata med min advisor men denne är typ omöjlig att få tag på. Jag chattade då med Tesla på deras hemsida och de lovade att någon skulle ringa mig, vilket de också gjorde idag. De inledde med att säga att jag inte hade tryckt på "bekräfta finans" men det fanns inget sånt här. Då visade det sig att det var någon form av bugg i deras system så de korrigerade det och 5 minuter senare så dök den där knappen upp. När jag väl tryckte på den så rasade det in slutfakturor, kontonummer för kontantinsatsen och ett VIN-nummer.
Ett generellt tips till alla här om ni råkar ut för samma
tesla.png
Det stod faktiskt sådär sjukt länge! Inte sett någon sådan knapp att bekräfta med heller. Men sedan efter någon av våra många mailhistorier med säljaren, så försvann den texten faktiskt och vi kan se slutfaktura och kontonummer. Några nya vin-strängar dök upp i koden samtidigt så vi trodde verkligen att det var på gång, men icke. Inget VIN. Ska luska lite till, stort tack för info!
Var hittar man chatten, på hemsidan eller på sitt konto?
Det står inte VIN i din slutfaktura då? PÅ min slutfaktura står det nästan högst upp under vem som köpt bilen och leveransadress.
chatten är lite dold. Du får gå in på http://www.tesla.com och sedan trycker du på "anpassad beställning" på Model 3. Väl där så dyker det upp en chattbubbla längst ned till vänster. Chatten är bara öppen dagtid.
Vi har inget dokument man kan klicka fram som slutfaktura, utan mest bara en sammanställning på sidan med summan och vad som ingår. Gissar att det ska vara ett dokument?
Testar chatten imorgon! Tack!
Jag har liknande problem.
Beställde 28:e Okt och har t.o.m gjort slutbetalningen.
I listan så är Betalning ibockad, men klickar jag fram allmän information så är inte betalning ibockad
Ingen slutfaktura, VIN, eller leverans (Står bara :Uppskattad leveranstid December)
Vit/Vit LR med drag
Otroligt jobbigt när det är obefintlig status på vad som händer just nu.
Nu fick jag ett sms om jag blivit tilldelad en bil.
Beställde i juni..
Det syns dock inget om jag loggar in på kontot. Har beställt bilen genom autoplan.
Finns det något sätt att få fram VIN?
Samma för mig. Fick SMS, men jag har inte alls sett bilen på mitt konto sen Autoplan ”tog över” beställningen som jag startade och betalade 1000kr för.
Beställde vit LR 28/10.
Hej alla! Första inlägget här efter att ha småfluktat sedan i Augusti då jag beställde en M3LR. Har fått leveransdatum och VIN nummer. Dock så verkar inte transportstyrelsen känna till VIN numret, hur bär jag mig åt för att få reda på mitt regnummer?
Jag har liknande problem.
Beställde 28:e Okt och har t.o.m gjort slutbetalningen.
I listan så är Betalning ibockad, men klickar jag fram allmän information så är inte betalning ibockad
Ingen slutfaktura, VIN, eller leverans (Står bara :Uppskattad leveranstid December)
Vit/Vit LR med drag
Otroligt jobbigt när det är obefintlig status på vad som händer just nu.
Är i precis samma sits. Beställde 25/10. Betalning ibockad men inte när jag kollar under almän information. Ingen slutfaktura, inget VIN och uppskattad leverans i december.
Jag har hört av mig till Tesla och frågat om de kunde reda ut varför uppgifterna är motsägelsefulla. Har inte fått svar ännu förutom att de kollar upp det.
Hej alla! Första inlägget här efter att ha småfluktat sedan i Augusti då jag beställde en M3LR. Har fått leveransdatum och VIN nummer. Dock så verkar inte transportstyrelsen känna till VIN numret, hur bär jag mig åt för att få reda på mitt regnummer?
Tesla sa så här när jag frågade:
Lite närmre inpå ankomstestimat så kommer bilen att förregas, då kommer vi kunna se ett regnummer I systemet. J
Jag har liknande problem.
Beställde 28:e Okt och har t.o.m gjort slutbetalningen.
I listan så är Betalning ibockad, men klickar jag fram allmän information så är inte betalning ibockad
Ingen slutfaktura, VIN, eller leverans (Står bara :Uppskattad leveranstid December)
Vit/Vit LR med drag
Otroligt jobbigt när det är obefintlig status på vad som händer just nu.
Intressant att du också väntar på Vit/Vit med drag. Var ska du hämta upp bilen, när den väl kommer?
Inget nytt för min del idag. Testade chatten imorse, men de bara hänvisade mig tillbaka till min säljare som inte kan ge mig några som helst svar. De trodde dock inte att den incomplete-sträng jag sett i koden skulle ligga bakom någon försening av vårt VIN. Alltid något. Men inget svar på varför det dröjer, hur lång tid ska det ta, är vi matchade eller inte, ser allt ok ut i beställningen eller ligger det något fel bakom och stoppar. Väntar lite till då.
Jag har liknande problem.
Beställde 28:e Okt och har t.o.m gjort slutbetalningen.
I listan så är Betalning ibockad, men klickar jag fram allmän information så är inte betalning ibockad
Ingen slutfaktura, VIN, eller leverans (Står bara :Uppskattad leveranstid December)
Vit/Vit LR med drag
Otroligt jobbigt när det är obefintlig status på vad som händer just nu.
Är i precis samma sits. Beställde 25/10. Betalning ibockad men inte när jag kollar under almän information. Ingen slutfaktura, inget VIN och uppskattad leverans i december.
Jag har hört av mig till Tesla och frågat om de kunde reda ut varför uppgifterna är motsägelsefulla. Har inte fått svar ännu förutom att de kollar upp det.
Jag har liknande problem.
Beställde 28:e Okt och har t.o.m gjort slutbetalningen.
I listan så är Betalning ibockad, men klickar jag fram allmän information så är inte betalning ibockad
Ingen slutfaktura, VIN, eller leverans (Står bara :Uppskattad leveranstid December)
Vit/Vit LR med drag
Otroligt jobbigt när det är obefintlig status på vad som händer just nu.
Är i precis samma sits. Beställde 25/10. Betalning ibockad men inte när jag kollar under almän information. Ingen slutfaktura, inget VIN och uppskattad leverans i december.
Jag har hört av mig till Tesla och frågat om de kunde reda ut varför uppgifterna är motsägelsefulla. Har inte fått svar ännu förutom att de kollar upp det.
Vilken konfiguration har du beställt? Vit? Drag?
Ser nu att jag skrev fel tidigare beställde 25/9. Jag beställde en M3 LR röd. Den ska hämtas i Malmö. Ingen dragkrok. Finansiering via Santander bank.
Senast redigerad av marxontrax, redigerad totalt 1 gånger.