Re: Model 3 Highland
Postat: 04 sep 2023 11:07
Ser inte att någon har kommenterat nya bakre stötfångaren, kan den möjligen innebära en mer praktisk lucka för dragkroken? Typ MY.
Man kan hoppas, men på de bilder jag sett så ser man inte någon lucka i plasten (som model Y), dessutom kanske orimligt att anta att de gjort en så stort ändring i bakvagnen.
Det verkar inte så. Då hade det nog först stått ngt om visningsex. här...
Bara att välja valfritt märke och använda skärmen några gånger så kommer du längta tillbaka till TeslaLerumsexpressen skrev: ↑04 sep 2023 21:46Tycker att nya 3:an är lovade men det kommer en sjuhelsikes många nya trevliga elbilar inom det närmsta året.
Fick en sån hisnande känsla, vad ska jag nu längta och sukta efter, när alla bilmärken har elbilar och bra sådana?
Jag får sikta in mig på en pickup eller en elektrisk husbil.
Ja vad finns det egentligen för riktig rival till Tesla?Tellus skrev: ↑04 sep 2023 22:22Bara att välja valfritt märke och använda skärmen några gånger så kommer du längta tillbaka till TeslaLerumsexpressen skrev: ↑04 sep 2023 21:46Tycker att nya 3:an är lovade men det kommer en sjuhelsikes många nya trevliga elbilar inom det närmsta året.
Fick en sån hisnande känsla, vad ska jag nu längta och sukta efter, när alla bilmärken har elbilar och bra sådana?
Jag får sikta in mig på en pickup eller en elektrisk husbil.
Android Automotive är vägen framåt, hoppas även Elon inser det så småningom. Då behövs inte Android Auto eller Apple Carplay längrejonasl skrev: ↑04 sep 2023 23:30Jag kan fortfarande sakna Android Auto, det är bra envist av Elon att inte fixa. Det är trevligt att kunna köra lite andra appar än de som följer med. Storytel, Youtube Music, Waze är sådant jag använde ibland i gamla bilen.
Nu har ju i princip alla budgetbilar det som enda infotainment, riktigt smart lösning faktiskt.
Har snarlika tankar. Trean jag har idag är bra nog till 90% av allt jag behöver bil till(räknat på tillfällen, inte nödvändigtvis mil). Kompletterar istället med en kombi-dragbil på bensin och väntar ett par år till. Många nya modeller kommer med större batteri och högre dragvikt, en trend som verkar genomgående samtidigt som priserna sjunker. Mest intressanta just nu är nog Zeekr 001 men tänker inte vara ”demotestare”.Lerumsexpressen skrev: ↑04 sep 2023 21:46Tycker att nya 3:an är lovade men det kommer en sjuhelsikes många nya trevliga elbilar inom det närmsta året.
Fick en sån hisnande känsla, vad ska jag nu längta och sukta efter, när alla bilmärken har elbilar och bra sådana?
Jag får sikta in mig på en pickup eller en elektrisk husbil.
Alla? Jag har inte sett någon som tycker det är bättre. Dock många som tycker det funkar OKchaffis75 skrev: ↑05 sep 2023 07:00En fråga bara till alla er som argumenterar för blinkers knappar, varför är detta bättre? Personligen kan jag inte se en enda anledning för mig som konsument varför detta skulle vara bättre.
Jag kan dock se flera anledningar varför tesla göra de, men de är bara fördelar för tesla som företag.
Har vant mig med knappar på ratten och tycker det fungerar hur bra som helst men är inte bättre än spak!Legato skrev: ↑05 sep 2023 08:19Alla? Jag har inte sett någon som tycker det är bättre. Dock många som tycker det funkar OKchaffis75 skrev: ↑05 sep 2023 07:00En fråga bara till alla er som argumenterar för blinkers knappar, varför är detta bättre? Personligen kan jag inte se en enda anledning för mig som konsument varför detta skulle vara bättre.
Jag kan dock se flera anledningar varför tesla göra de, men de är bara fördelar för tesla som företag.
Jag tycker det är uselt, men jag tycker Highland verkar helt fantastisk. IMO verkar vikten av blinkersplaceringen fått helt orimliga proportioner. Ja, det suger, men det är imo en nackdel vs kanske 20 fördelar med den nya modellen.
Tycker knappar är bättre vid normal körning och på motorväg osv, det är helt enkelt trevligt att hålla kvar i ratten och kunna blinka utan att röra handen till en spak. Men när de blir jobbiga i vissa typer av rondeller eller andra situationer där man ska blinka medan man svängt ratten mycket så blir de väldigt jobbiga.chaffis75 skrev: ↑05 sep 2023 07:00En fråga bara till alla er som argumenterar för blinkers knappar, varför är detta bättre? Personligen kan jag inte se en enda anledning för mig som konsument varför detta skulle vara bättre.
Jag kan dock se flera anledningar varför tesla göra de, men de är bara fördelar för tesla som företag.
I Autogefuhl-videon när han visar displayen bak så ser man ikonerna för värme i sidosätena, men ingen ikon för mittensätet.
Ja jag såg också det när jag kollade på tyskens video. Funderade på om det bara är MY som har det idag men var inte säker. Trean vi hade var inte baksätesvärmen aktiverad på.
Jag tycker inte det är bättre eller sämre. Det är fullt acceptabelt. Något lättare i de flesta situationer, något jobbigare i rondeller, men det jämnar ut sig.chaffis75 skrev: ↑05 sep 2023 07:00En fråga bara till alla er som argumenterar för blinkers knappar, varför är detta bättre? Personligen kan jag inte se en enda anledning för mig som konsument varför detta skulle vara bättre.
Jag kan dock se flera anledningar varför tesla göra de, men de är bara fördelar för tesla som företag.
Tycker de ser ut att vara det. Han säger ju dock uttryckligen bara "wider"(kanske språkförbistring). Han är ju 189 och att han lyfter sätena som en gigantisk förbättring torde ju rimligen innebära att de numera är bra även i längd. Annars borde han ju tagit upp det som ett problem.
Ee.. va flytta handen till en spak.. har jag nog aldrig gjort, man sticker ju bara ner ett fingrar och drar lätt i den.OfarligTesla skrev: ↑05 sep 2023 08:39Tycker knappar är bättre vid normal körning och på motorväg osv, det är helt enkelt trevligt att hålla kvar i ratten och kunna blinka utan att röra handen till en spak. Men när de blir jobbiga i vissa typer av rondeller eller andra situationer där man ska blinka medan man svängt ratten mycket så blir de väldigt jobbiga.chaffis75 skrev: ↑05 sep 2023 07:00En fråga bara till alla er som argumenterar för blinkers knappar, varför är detta bättre? Personligen kan jag inte se en enda anledning för mig som konsument varför detta skulle vara bättre.
Jag kan dock se flera anledningar varför tesla göra de, men de är bara fördelar för tesla som företag.