Re: Priserna på Teslas demobilar
Postat: 17 sep 2016 11:47
Jag ändrade mig och tog en ny S P90D-
Hade du beställt en Model X?SR-71-BlackBird skrev:Jag ändrade mig och tog en ny S P90D-
Tror att du måste betala frakten av den till Sverige men är inte säker, hör av dig till Tesla för säkrast svar.tobbeturbo skrev:Hur är det att beställa från Österrike? Läggs det på några avgifter?
Hittade en S60 där iaf, med premium och AP för 795tkr, mesans den jag beställt inte har det, för 768tkr, så måste lägga till iaf AP i efterhand. Dock inget panorama-tak på den i Österrike.
Behöver inte betala frakten nu på den som är beställd, som också var en demo-bil, eller en färdigproducerad iaf. Som skulle kommit till Nederländerna nyligen, men verkar blivit lite försenat.vigge50 skrev:Tror att du måste betala frakten av den till Sverige men är inte säker, hör av dig till Tesla för säkrast svar.tobbeturbo skrev:Hur är det att beställa från Österrike? Läggs det på några avgifter?
Hittade en S60 där iaf, med premium och AP för 795tkr, mesans den jag beställt inte har det, för 768tkr, så måste lägga till iaf AP i efterhand. Dock inget panorama-tak på den i Österrike.
Javigge50 skrev:Hade du beställt en Model X?SR-71-BlackBird skrev:Jag ändrade mig och tog en ny S P90D-
Fasen vad du hattar fram o tillbakaSR-71-BlackBird skrev:Javigge50 skrev:Hade du beställt en Model X?SR-71-BlackBird skrev:Jag ändrade mig och tog en ny S P90D-
Jo jo men kan den inte redan vara dragen i priset då?bat skrev:Spelar ingen roll. Tesla kommer ge dig premien om de redan plockat ut den.
För mig var det inte så vid köp av demobil. Tesla-säljaren hade inte koll på om den var utplockad eller inte och de såg det inte på något enkelt sätt i sina system. Men min bild är att det aldrig räknades med i de första offerterna. Nu är det ju Tesla vi pratar om - så saker och ting kan såklart snabbt ändra sig - men jag skulle utgått från att de inte har räknat med premien. Den är så pass stor att du hade märkt det på priset också.tobbeturbo skrev:Jo jo men kan den inte redan vara dragen i priset då?bat skrev:Spelar ingen roll. Tesla kommer ge dig premien om de redan plockat ut den.
Försöker räkna lite på priset men just den detaljen är lite avgörande just nu.
Ja det är ju det, de har ju sänkt priserna på många demobilar, och den här jag kollar på har de sänkt nästan 90tkr. Så är lite konfunderad. Men ska ringa när de öppnar tänkte jag. Tack iafbat skrev:För mig var det inte så vid köp av demobil. Tesla-säljaren hade inte koll på om den var utplockad eller inte och de såg det inte på något enkelt sätt i sina system. Men min bild är att det aldrig räknades med i de första offerterna. Nu är det ju Tesla vi pratar om - så saker och ting kan såklart snabbt ändra sig - men jag skulle utgått från att de inte har räknat med premien. Den är så pass stor att du hade märkt det på priset också.tobbeturbo skrev:Jo jo men kan den inte redan vara dragen i priset då?bat skrev:Spelar ingen roll. Tesla kommer ge dig premien om de redan plockat ut den.
Försöker räkna lite på priset men just den detaljen är lite avgörande just nu.
Ah okey. Jag gillar atmosfären som panorama skapar, känslan. Men det är ett svagt argument FÖR känner jagbat skrev:Jag valde aktivt en bil utan panorama. Ville få ned kostnaden samtidigt som jag läst om en hel del problem med dem (regnläckage och sämre isolering mot sol/kyla).
När jag haft lånebil med panorama tyckte jag mest det blev för mycket brus med den öppen. Jag har dock aldrig haft någon taklucka på tidigare bilar heller.
Har man långa personer som ofta ska sitta i baksätet kan det vara motiverat då man får några extra centimeter eller om man verkligen vill kunna ha takräcke.
Sweet! Som skrevs ovan, hur är det med läckage vid regn och värme på vintern?bjelkeman skrev:Väldigt individuellt. Om temperaturen tillåter så använder jag panorama taket varje dag. Bilen är så tyst, att sitta och åka under 50km med taket öppet är underbart. Man får helt annan feedback från omgivningen.
Det låter onekligen fantastisktLarsL skrev:Det var läckage på tidiga varianter men sen byte de design på den och efter det har jag inte läst om några problem. Jag skulle gissa att det inte längre är ett problem överhuvudtaget.
Den enda jag hört klaga på kallras är Tesla Björn... Men han löste det med att sätta upp lite isoleringsmaterial i taket under Teslas solskydd.
Personligen hade jag inte tvekat en sekund på panorama taket. Tänk dig bara att dra ner alla fönster och öppna taket och glida fram
Har du upplevt bilar utan panorama som tystare?mati skrev:Enda verkliga nackdelen jag ser på min bil som inte har panorama är avsaknad av möjlighet till takräcke. Inte att jag någonsin har haft behov av takräcke, men för många är det såklart viktigt.
Jag älskar mitt pano, men om jag tvingades välja mellan pano och nextgen hade jag valt nextgen. Och svart är snyggaste färgen. Och AP vill man inte vara utan. Ta 75:an alla dagar i veckan, oerhört mycket mer prisvärd!tobbeturbo skrev:Dvs den jag beställt: s60 panorama, vit - 768tkr
Eller
S75 AP, uppgraderad laddare, next gen. säten, svart - 833tkr
Tydligen så blev 75an så himla mycket dyrare i månadskostnad due to att det är en raid på restvärdesgarantin på s60. Så under 6k/mån för s60 panorama och AP, eller ca 8k för s75 med AP och next gen säten.danni skrev:Jag älskar mitt pano, men om jag tvingades välja mellan pano och nextgen hade jag valt nextgen. Och svart är snyggaste färgen. Och AP vill man inte vara utan. Ta 75:an alla dagar i veckan, oerhört mycket mer prisvärd!tobbeturbo skrev:Dvs den jag beställt: s60 panorama, vit - 768tkr
Eller
S75 AP, uppgraderad laddare, next gen. säten, svart - 833tkr