Re: Teslapodden!
Postat: 03 sep 2016 12:55
Snyggt att ni ändrat första posten så att all den aktuella infon finns först i tråden.!! Exemplariskt!
Och tack för påpekandet! Man ser som inte sånt när man bara klickar på första olästa.gellerstam skrev:Snyggt att ni ändrat första posten så att all den aktuella infon finns först i tråden.!! Exemplariskt!
Teslapodden, S1E2: Sveriges sämsta stad
I detta avsnitt:
Vi är tillbaka med ett nytt avsnitt! Denna gång om Sveriges sämsta stad för elbilister. Lite om it-säkerhet i din Tesla. Och varför stämmer Anders träff med en mystisk man på en parkeringsplats i Lettland?
Prenumerera & lyssna här: http://www.teslapodden.se
Förutom det kalla gruset som jag tvingas äta till frukost så har jag 50 höjdmeter uppför till jobbet. Då krävs det bra och folkbildande program i lurarnagrenhall skrev:Hellre motvind än små kullar.danni skrev:Klaga inte. Ni slipper i alla fall alla jävla backar precis överallt.grenhall skrev:Motvind. Motvind får du. Det är alltid motvind i detta förbannade landskap.blincoln skrev:vad ska jag nu ha i lurarna på cykeln till jobbet imorgon?
Ja, Lundatrakten är jävligt backig. Ständig motvind. Och uppför även hem! Vill inte ens tänka på hur det måste vara att tvingas börja dagen med att klättra upp ur ett hål mitt i gatan där man bor!blincoln skrev:Förutom det kalla gruset som jag tvingas äta till frukost så har jag 50 höjdmeter uppför till jobbet. Då krävs det bra och folkbildande program i lurarnagrenhall skrev:Hellre motvind än små kullar.danni skrev:Klaga inte. Ni slipper i alla fall alla jävla backar precis överallt.grenhall skrev:Motvind. Motvind får du. Det är alltid motvind i detta förbannade landskap.blincoln skrev:vad ska jag nu ha i lurarna på cykeln till jobbet imorgon?![]()
Skickat från min Nexus 6P via Tapatalk
Tusen tack för feedbacken! Vi ska ta till oss detta. Precis som med Teslas bilar gör vi gradvisa förbättringar med jämna mellanrum för att slutprodukten ska bli bättre och bättre!Anders77 skrev:Ja det var klart bättre produktion denna gång.
Dock första 7 min kunde varit effektivare. Lite långt försnack om jag skall vara ärlig.
Men underhållande helt klart.
Tror inte de flesta är, eller åtminstone, kommer vara här ifrån. Så svårigheten blir för dem att hålla oss nerdar nöjda, samtidigt som nya lyssnare skall få upp sitt intresse mer. Så de måste blanda och för oss alla.gellerstam skrev:Bra Mycke bättre ljud!![]()
Mycket bra pod. Men lite positiv kritik vill jag gärna ge ändå.
Blir lite ytligt när ni vill ha in då mycket på 30min. Som nämnts tidigare korta välkomstbubblet. Ni kunde tex. Varit mer detaljerade om Wrappen. Efter som ni nu tog upp ämnet.
Jag tänker att de flesta som lyssnar kommer härifrån tcs. Och då vet vi redan rätt mkt om Tesla å så. Därför vore det bra om ni börjar ytligt på ämnena men även att ni snöar in på ngn detalj... Gå på djupet på något. Försök hitta det där extra, det som inte redan står på förstasidan. Försök ge oss en, ahaaaa, uplevelse.
Super bra podat!!proffsigt helt enkelt.
Chademoadapter är mycket bra att ha. Clever har inte adapter för Teslas bilar vid sina laddstolpar. Chademokontakten passar rakt in i tex Nissan Leaf, men laddkontakten på Tesla ser helt annorlunda ut, därav behovet av adaptern.nicklasandersson skrev:Gott med ytterligare ett avsnitt, rev av det direkt.
Bättre ljud och en härligt positiv anda. Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?)![]()
Fått ytterligare två kompisar att börja lyssna och de har blivit intresserade utan att de läser forumet här, så jag tror på en bra mix av lite vanligt snack och någon djupdykning.
Ser fram emot laddning och olika kontakter i nästa podd.
Vad kommer jag behöva ha med mig för adaptrar, var är med i Teslas goodie-bag och vad behöver jag skaffa själv?
En ChaDeMo-adapter låter som ett måste eller? Har inte Clever det på alla sina laddare och lämnar vi SuC-nätverket är det det näst bästa?
Att hitta nivån är enormt svårt... fick en kommentar från en person utan större Teslainsikt att det flög över huvudet när vi talade om laddning i programmet om Norrköping. Jag tror att det är helt omöjligt att göra alla lyssnargrupper helt nöjda, men vi försöker göra programmen så att så många som möjligt ändå ska kunna uppskatta det vi talar om.nicklasandersson skrev:Fått ytterligare två kompisar att börja lyssna och de har blivit intresserade utan att de läser forumet här, så jag tror på en bra mix av lite vanligt snack och någon djupdykning.
De kommande programmen blir lite längre - 45-55 minuter vardera. Jag tror att vi kommer att landa i omkring 45 minuter per program. Radio dygnet runt kommer vi inte att göra - redan efter 45 minuter kontinuerligt Teslasnack blir man rejält mosig i hjärnanakeller skrev:Jättebra pod, men alldeles för kort. Kan ni inte köra som radio istället så kan jag höra er i lurarna hela dagen.
Explicit-taggen finns där eftersom Apple notoriskt plockar bort podcaster om de upptäcker minsta lilla "jävlar" eller "fan". Det är kort sagt amerikanska familjevärderingar som gäller på iTunes, även om det i svenska öron inte låter så farligt. Så för att slippa beepa bort alla kraftuttryck och inte riskera bli bannade från iTunes är det säkrast att ha Explicit-taggen kvar.TiborBlomhall skrev:Kanonbra!
Ni borde dock svära mer för att leva upp till [EXPLICIT] klassningen speaker.com gett er![]()
Eller hitta inställningen hur man tar bort den![]()
Skulle vara dumt om någon inte vågar eller hindras lyssna pga den stämpeln.
Bra att ni spelar lite på att det är en som är novis och en som kan och förklarar. Det är ofta ett bra trick för att få med de där lite enklare frågorna. Laddningen var en sådan men hamnade nog på lite för hög nivå ändå, tror inte att en genomsnittlig kommunpolitiker hade hängt medHerr X skrev:Att hitta nivån är enormt svårt... fick en kommentar från en person utan större Teslainsikt att det flög över huvudet när vi talade om laddning i programmet om Norrköping. Jag tror att det är helt omöjligt att göra alla lyssnargrupper helt nöjda, men vi försöker göra programmen så att så många som möjligt ändå ska kunna uppskatta det vi talar om.nicklasandersson skrev:Fått ytterligare två kompisar att börja lyssna och de har blivit intresserade utan att de läser forumet här, så jag tror på en bra mix av lite vanligt snack och någon djupdykning.
Bra det här avsnittet kändes för kort. Denna veckas podd hade inte mått dåligt av djupare diskutioner om laddning och var den görs.De kommande programmen blir lite längre - 45-55 minuter vardera. Jag tror att vi kommer att landa i omkring 45 minuter per program. Radio dygnet runt kommer vi inte att göra - redan efter 45 minuter kontinuerligt Teslasnack blir man rejält mosig i hjärnanakeller skrev:Jättebra pod, men alldeles för kort. Kan ni inte köra som radio istället så kan jag höra er i lurarna hela dagen.
Teslas goodie-bag finns bara adapter till 240 och 400 V (16A)nicklasandersson skrev:Gott med ytterligare ett avsnitt, rev av det direkt.
Bättre ljud och en härligt positiv anda. Sedan gillar jag ju er dialekt (kan det bero på att jag är uppvuxen i Götet?)![]()
Fått ytterligare två kompisar att börja lyssna och de har blivit intresserade utan att de läser forumet här, så jag tror på en bra mix av lite vanligt snack och någon djupdykning.
Ser fram emot laddning och olika kontakter i nästa podd.
Vad kommer jag behöva ha med mig för adaptrar, var är med i Teslas goodie-bag och vad behöver jag skaffa själv?
En ChaDeMo-adapter låter som ett måste eller? Har inte Clever det på alla sina laddare och lämnar vi SuC-nätverket är det det näst bästa?