Premium Connectivity

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Premium Connectivity

Inlägg av jonasl »

Beror ju på hur mycket tid man tillbringar i bilen när man inte kör också :-)

Jag tycker egentligen att PC är för dyrt för vad man får.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
PSMKA

Inlägg av PSMKA »

jonasl skrev: 06 aug 2025 16:14
Beror ju på hur mycket tid man tillbringar i bilen när man inte kör också :-)

Jag tycker egentligen att PC är för dyrt för vad man får.
Det har du så klart rätt i.

Man kan dessutom ladda ner i princip allt nuförtiden.
Användarvisningsbild
repulsiv
Teslaägare
Kontakt:

Inlägg av repulsiv »

PSMKA skrev: 06 aug 2025 16:11
För folk utan obegränsad surf på telefonabonnemanget måste väl PC var prisvärt? Det finns ingen surfgräns?

Känns kanon att kunna streama musik/podcast samt se ett och annat avsnitt av någon tv-serie för 99kr var dag hela månaden.
Men vad ska man ha det till då ? ..vem sitter och tittar på youtube i bilen typ ?

Nu har jag ju PC i min lånebil sen ett tag tillbaka, märker exakt ingen skillnad mot min bil utan PC. Visst, jag kan få satellitbildskartor, vad jag nu ska med det till.. men jag får ändå lyssna på musik och poddar genom min mobiltelefon.

Just ja, en sak gör skillnad och är bra, fartkameravarning. ..Men att betala 119:-/mån för det.. njä.
PSMKA

Inlägg av PSMKA »

repulsiv skrev: 06 aug 2025 21:54
För folk utan obegränsad surf på telefonabonnemanget måste väl PC var prisvärt? Det finns ingen surfgräns?

Känns kanon att kunna streama musik/podcast samt se ett och annat avsnitt av någon tv-serie för 99kr var dag hela månaden.
Men vad ska man ha det till då ? ..vem sitter och tittar på youtube i bilen typ ?

Nu har jag ju PC i min lånebil sen ett tag tillbaka, märker exakt ingen skillnad mot min bil utan PC. Visst, jag kan få satellitbildskartor, vad jag nu ska med det till.. men jag får ändå lyssna på musik och poddar genom min mobiltelefon.

Just ja, en sak gör skillnad och är bra, fartkameravarning. ..Men att betala 119:-/mån för det.. njä.
Finns väl alltid någon som har nytta av det. Vi har t.ex. rätt så saftiga raster på jobbet och då är det eventuellt fint med en liten film medans man laddar, om det behövs. Å andra sidan är det minoritet i jämförelse med vardaglig användning.

Kan man inte logga in på sitt spotify i bilen och lyssna den vägen?
Användarvisningsbild
tnjo
Teslaägare

Inlägg av tnjo »

repulsiv skrev: 06 aug 2025 21:54

För fartkamera, ha waze igång på mobilen istället, då varnar den utan att behöva ha en navigering igång (och det är ju gratis med)
Användarvisningsbild
Freez
Teslaägare

Inlägg av Freez »

Som jag skrivit tidigare i den här tråden anser jag att PC är prisvärt. 99 kr/mån ger många bra funktioner utöver surf.

Säkerhet och övervakning
Sentry Mode – se live-kamera
Bilkameraspelare för mobilapp
Dog Mode – Se live kupékamera

Navigation
Kartor och väder
Satellitkartor
Väderprognos och nederbördskartor
Fartkameror
Kartor för livetrafik
MY RWD Vit 2023
maangee

Inlägg av maangee »

Sentry mode, bara det kan vara värt 99kr, ser det lite som en extra försäkring.
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Inlägg av Airlift »

Den första kodaren som låser upp Apple CarPlay/Android auto på tesla kan nog tjäna en slant.

Får ju satellitkarta och allt (fartkamera etc) samt vilken helst streamingtjänst man redan betalar för via telefon. Lite sunkigt att låsa in satellitkarta på PC, om man bidrar med datatrafiken från telefon..
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Referralkod: ts.la/jonas44573

Inlägg av jonasl »

Det kostar massa pengar för Tesla till Google för flygfotona, det api:t är inte gratis att använda.

Samma med visualisering av trafik (navigationen tar hänsyn till trafik även utan PC men den syns inte på kartan).
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
spacecoin
Teslaägare

Inlägg av spacecoin »

Freez skrev: 07 aug 2025 09:04
Som jag skrivit tidigare i den här tråden anser jag att PC är prisvärt. 99 kr/mån ger många bra funktioner utöver surf.

Säkerhet och övervakning
Sentry Mode – se live-kamera
Bilkameraspelare för mobilapp
Dog Mode – Se live kupékamera

Navigation
Kartor och väder
Satellitkartor
Väderprognos och nederbördskartor
Fartkameror

Kartor för livetrafik
Så här ser det ut med MCU2. Samma prislapp.
Användarvisningsbild
Airlift
Teslaägare

Inlägg av Airlift »

jonasl skrev: 07 aug 2025 09:51
Det kostar massa pengar för Tesla till Google för flygfotona, det api:t är inte gratis att använda.

Samma med visualisering av trafik (navigationen tar hänsyn till trafik även utan PC men den syns inte på kartan).
Samtidigt som det funkar utan kostnad via CarPlay/aa i andra bilmärken
TM3P-21/Q3 MIC. Solid black.
MB CLS AMG
Skriv svar