Porsche Macan EV
Moderator: Redaktion
Re: Porsche Macan EV
Men P3 lever ju farligt nu tänker jag, köpa en Macan eller en p3 där bolaget kanske går i konkurs…
MYP 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
MYP 2023
BMW M4 Comp 2022
Re: Porsche Macan EV
Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.Erxon skrev: ↑26 jan 2024 09:51Den blir dyr, byggde en lite snabbt i konfiguratorn och hamnade snabbt på knappt 1,1 miljon.
Då hade jag kunnat klicka i lite mer "nice to have" men behärskade mig.
Då kan man lika gärna ta en Q8 e-tron och inte sticka ut lika mycket...
Storleksmässig så fungerar en Q4:a för oss och vips så sparade man 300K
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Porsche Macan EV
Galet!HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOKLegato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.Erxon skrev: ↑26 jan 2024 09:51Den blir dyr, byggde en lite snabbt i konfiguratorn och hamnade snabbt på knappt 1,1 miljon.
Då hade jag kunnat klicka i lite mer "nice to have" men behärskade mig.
Då kan man lika gärna ta en Q8 e-tron och inte sticka ut lika mycket...
Storleksmässig så fungerar en Q4:a för oss och vips så sparade man 300K
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Vad är det som de på Porsche gör då på en elbil för så mycket pengar?
Känns lite märkligt när det börjar närman sig Ferrari-nivåer på service (som ändå behöver göras rätt mycket service på deras förbränningsmotorer, så någonstans kan man acceptera höga servicekostnader då det finns en grund för de).
Har länge funderat på en Taycan, men älskar ju Tesla för att jag själv kan välja den service jag vill utföra (billigare, och vissa fall kan jag göra den själv). Detta var bra information, och räkna med in när man köper en (hade som du tänkt att köpa en beg. Taycan i kanske just Norge).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Porsche Macan EV
Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.Erxon skrev: ↑26 jan 2024 09:51Den blir dyr, byggde en lite snabbt i konfiguratorn och hamnade snabbt på knappt 1,1 miljon.
Då hade jag kunnat klicka i lite mer "nice to have" men behärskade mig.
Då kan man lika gärna ta en Q8 e-tron och inte sticka ut lika mycket...
Storleksmässig så fungerar en Q4:a för oss och vips så sparade man 300K
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
Re: Porsche Macan EV
Du får ett kvitto som de står Porsche påmacky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.Erxon skrev: ↑26 jan 2024 09:51Den blir dyr, byggde en lite snabbt i konfiguratorn och hamnade snabbt på knappt 1,1 miljon.
Då hade jag kunnat klicka i lite mer "nice to have" men behärskade mig.
Då kan man lika gärna ta en Q8 e-tron och inte sticka ut lika mycket...
Storleksmässig så fungerar en Q4:a för oss och vips så sparade man 300K
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Re: Porsche Macan EV
Aha, så klart. Ett nöje att betala då ju. Sen kanske en porschepåse med gratis isskrapa också.Nect skrev: ↑27 jan 2024 14:51Du får ett kvitto som de står Porsche påmacky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21
Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
Re: Porsche Macan EV
Som sagt, Porsche vänder sig inte till kunder som vill ha prisvärd service.macky skrev: ↑27 jan 2024 17:24Aha, så klart. Ett nöje att betala då ju. Sen kanske en porschepåse med gratis isskrapa också.Nect skrev: ↑27 jan 2024 14:51Du får ett kvitto som de står Porsche påmacky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
Dock får man ett perfekt bemötande och korta väntetider. Jag har inte riktigt råd att serva på porschecenter men har haft bilen där i ett försäkringsärende. 10/10.
Man konkurrerar inte med priset.
Re: Porsche Macan EV
Jag vet i fan, det står alla möjliga grejer specificerade på offerten, byta bromsvätska, kontrollera masa grejer. Men i det hela, så är det ju helt löjligt. Undrar hur mkt motsvarande service kostar på bensin-Porsche? Lika mkt? Jag hade ju kunnat ta bilen till Mekonomen, men då är möjligheten att förlänga garanti efter utgången fabriksgaranti void och det är jag rädd för. Tror att förlängd fabriksgaranti klingar ganska högt när bilen skal säljas nån gång.macky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.Erxon skrev: ↑26 jan 2024 09:51Den blir dyr, byggde en lite snabbt i konfiguratorn och hamnade snabbt på knappt 1,1 miljon.
Då hade jag kunnat klicka i lite mer "nice to have" men behärskade mig.
Då kan man lika gärna ta en Q8 e-tron och inte sticka ut lika mycket...
Storleksmässig så fungerar en Q4:a för oss och vips så sparade man 300K
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Porsche Macan EV
Det är nog tyvärr så att det är värt det som du är inne på. Man vill ha rätt stämplar när man köper så dyr begagnad bil och ännu hellre garantier. Jag har betalat över 12000 för service av fossilaudi men då har det varit tändstift, växelådsolja, plus den vanliga oljan och allt annat. Man tänker ju att det ska bli billigare på en elbil men pengarna ska förstås in.HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 22:25Jag vet i fan, det står alla möjliga grejer specificerade på offerten, byta bromsvätska, kontrollera masa grejer. Men i det hela, så är det ju helt löjligt. Undrar hur mkt motsvarande service kostar på bensin-Porsche? Lika mkt? Jag hade ju kunnat ta bilen till Mekonomen, men då är möjligheten att förlänga garanti efter utgången fabriksgaranti void och det är jag rädd för. Tror att förlängd fabriksgaranti klingar ganska högt när bilen skal säljas nån gång.macky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21
Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
-
- Inlägg: 5
- Blev medlem: 09 jul 2021 20:09
- Ort: Stockholm
Re: Porsche Macan EV
Leveranser börjar troligtvis i q3.
Inga rabatter utan tidigare köphistorik fick jag till svar.
Inga rabatter utan tidigare köphistorik fick jag till svar.
Porsche Macan EV
Som jämförelse betalade jag 14K för att serva min VW Buss (fossilare). Blev uppringd från verkstan och frågade om jag ville få oljan bytt också för 3K. 17K för en vanlig VW service….macky skrev:Det är nog tyvärr så att det är värt det som du är inne på. Man vill ha rätt stämplar när man köper så dyr begagnad bil och ännu hellre garantier. Jag har betalat över 12000 för service av fossilaudi men då har det varit tändstift, växelådsolja, plus den vanliga oljan och allt annat. Man tänker ju att det ska bli billigare på en elbil men pengarna ska förstås in.HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 22:25Jag vet i fan, det står alla möjliga grejer specificerade på offerten, byta bromsvätska, kontrollera masa grejer. Men i det hela, så är det ju helt löjligt. Undrar hur mkt motsvarande service kostar på bensin-Porsche? Lika mkt? Jag hade ju kunnat ta bilen till Mekonomen, men då är möjligheten att förlänga garanti efter utgången fabriksgaranti void och det är jag rädd för. Tror att förlängd fabriksgaranti klingar ganska högt när bilen skal säljas nån gång.macky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
=========
MYP-Pilot
MYP-Pilot
-
- Inlägg: 5674
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Porsche Macan EV
För en gasdriven manuell Golfkomibi så tar de ca 3,8-6K för inspektionsservice exkl. oljebyte. Oljebyte ligger ngnstans runt 2,4K.Old_O skrev: ↑03 feb 2024 09:58Som jämförelse betalade jag 14K för att serva min VW Buss (fossilare). Blev uppringd från verkstan och frågade om jag ville få oljan bytt också för 3K. 17K för en vanlig VW service….macky skrev:Det är nog tyvärr så att det är värt det som du är inne på. Man vill ha rätt stämplar när man köper så dyr begagnad bil och ännu hellre garantier. Jag har betalat över 12000 för service av fossilaudi men då har det varit tändstift, växelådsolja, plus den vanliga oljan och allt annat. Man tänker ju att det ska bli billigare på en elbil men pengarna ska förstås in.HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 22:25Jag vet i fan, det står alla möjliga grejer specificerade på offerten, byta bromsvätska, kontrollera masa grejer. Men i det hela, så är det ju helt löjligt. Undrar hur mkt motsvarande service kostar på bensin-Porsche? Lika mkt? Jag hade ju kunnat ta bilen till Mekonomen, men då är möjligheten att förlänga garanti efter utgången fabriksgaranti void och det är jag rädd för. Tror att förlängd fabriksgaranti klingar ganska högt när bilen skal säljas nån gång.macky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Porsche Macan EV
Vet inte om det är rapporterat tidigare i tråden men nu finns Macan att konfigurera på porsche.se. Börjar på 980 tkr. Är ingen billig bil direkt. 1,2 kanske i slutändan?
-
- Inlägg: 225
- Blev medlem: 20 okt 2021 07:16
Re: Porsche Macan EV
Runt 1,25 för en schysst specad bil Var och tittade på en för ett gäng helger sedan i Uppsala, riktigt fin bil!
Re: Porsche Macan EV
Nä precis. Fattar att sportbilarna är bra och prisvärda jämfört med mycket annat men jag har aldrig fattat grejen med Porsches standardbilar. En X5 är ju mycket snyggare än en Cayenne osv. Tycker jag.
Re: Porsche Macan EV
Men är den roligare att köra?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Porsche Macan EV
Hade serviceavtal på min A7 för 99:- per månad, det var tur, för de två servicar som sammaföll vid ca 3000 mil gick på 15 papp.macky skrev: ↑27 jan 2024 12:09Det var blodigt, gör min första nu på GT:n vid 2 år och det har jag serviceavtal för, 150 i månaden. Vad får man för de där 18000? Är det några tilläggsarbeten, är ju lite extragrejer i drivlinan med växlar osv. Ngt som ska servas där? Eller luftfilter och bromsvätska för 18k?HelectriC skrev: ↑27 jan 2024 09:38Legato skrev: ↑26 jan 2024 20:00Fredrik j skrev: ↑26 jan 2024 19:21Så har det väl alltid varit hos Porsche? Man attraherar kunder som inte är så priskänsliga.Erxon skrev: ↑26 jan 2024 09:51Den blir dyr, byggde en lite snabbt i konfiguratorn och hamnade snabbt på knappt 1,1 miljon.
Då hade jag kunnat klicka i lite mer "nice to have" men behärskade mig.
Då kan man lika gärna ta en Q8 e-tron och inte sticka ut lika mycket...
Storleksmässig så fungerar en Q4:a för oss och vips så sparade man 300K
När det gäller SUVarna har man ju alltid kunnat köpa motsvarande audimodeller och sparat pengar.
Trots det har väl Macan varit deras mest sålda modell?
Tror vi det blir annorlunda nu?
Mest relevant är väl att jämföra med Taycan vs E-Tron GT?
Taycan är mycket riktigt dyrare, framförallt att utrusta, men det är ganska små skillnader.
Kollar man billigaste möjliga konfiguration så är faktiskt Taycan avsevärt billigare än E-tron GT.
TCO mässigt tror jag största skillnaden är Taycans svindyra service och reparationer.
Kan bara hålla med, fick precis offert på min Taycans andra service, nu vid 60.000km till den nätta summan av 18.000NOK
Vill Audi behålla debiteringen på elbilar skall man nog köra på serviceavtal...
Re: Porsche Macan EV
Enligt min subjektiva åsikt är varken macan, cayenne eller X5 bilar man köper för att dom är snygga. Biltypen är ju by default ful och oproportionerliga.
Grejen med Porsches standardbilar och köpet av dom är nyckeln till att få komma ifråga att köpa dom mest eftertraktade sportmodellerna.
Re: Porsche Macan EV
Jag gillar den lite mer muskulösa formgivningen på X5. Men det är skit samma. Har inte för avsikt att köpa varken eller.Fredrik j skrev: ↑18 maj 2024 15:00Enligt min subjektiva åsikt är varken macan, cayenne eller X5 bilar man köper för att dom är snygga. Biltypen är ju by default ful och oproportionerliga.
Grejen med Porsches standardbilar och köpet av dom är nyckeln till att få komma ifråga att köpa dom mest eftertraktade sportmodellerna.
Det andra låter bara olidligt snobbigt. All kritik mot det låter ju som avundsjuka men jag tycker det är jävligt löjligt på riktigt. Hoppas de är lyckliga ändå.
Re: Porsche Macan EV
Vad menar du? Det är så Porsche säljer sin mest eftertraktade sportmodeller. Till bra kunder. En bra kund köper många bilar.Verdi_ skrev: ↑18 maj 2024 17:14Jag gillar den lite mer muskulösa formgivningen på X5. Men det är skit samma. Har inte för avsikt att köpa varken eller.Fredrik j skrev: ↑18 maj 2024 15:00Enligt min subjektiva åsikt är varken macan, cayenne eller X5 bilar man köper för att dom är snygga. Biltypen är ju by default ful och oproportionerliga.
Grejen med Porsches standardbilar och köpet av dom är nyckeln till att få komma ifråga att köpa dom mest eftertraktade sportmodellerna.
Det andra låter bara olidligt snobbigt. All kritik mot det låter ju som avundsjuka men jag tycker det är jävligt löjligt på riktigt. Hoppas de är lyckliga ändå.
Ja, jag tror Porsche är ganska nöjda med den strategin.
Re: Porsche Macan EV
Säkert en bra strategi, om Tesla gjorde likadant vet jag en här på forumet som skulle ligga bra tillFredrik j skrev: ↑18 maj 2024 17:25Vad menar du? Det är så Porsche säljer sin mest eftertraktade sportmodeller. Till bra kunder. En bra kund köper många bilar.Verdi_ skrev: ↑18 maj 2024 17:14Jag gillar den lite mer muskulösa formgivningen på X5. Men det är skit samma. Har inte för avsikt att köpa varken eller.Fredrik j skrev: ↑18 maj 2024 15:00Enligt min subjektiva åsikt är varken macan, cayenne eller X5 bilar man köper för att dom är snygga. Biltypen är ju by default ful och oproportionerliga.
Grejen med Porsches standardbilar och köpet av dom är nyckeln till att få komma ifråga att köpa dom mest eftertraktade sportmodellerna.
Det andra låter bara olidligt snobbigt. All kritik mot det låter ju som avundsjuka men jag tycker det är jävligt löjligt på riktigt. Hoppas de är lyckliga ändå.
Ja, jag tror Porsche är ganska nöjda med den strategin.
Är det fler än Porsche och Ferrari som med denna strategin?
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.