Jag kommer ofta på mig själv att tänka - vad har Tesla som dom andra inte har? För några år sedan
fanns det ganska många saker som svar på den frågan, men nu? Det är mest en massa brister och
sämre egenskaper och rätt få saker som Tesla sticker ut på ett positivt sätt.
Så vad är Tesla då? Ganska snål, rätt snygg, en fungerande app och ett bra pris OM man jämför
med liknande prestanda (vilket inte alla gör). Räcker det? Njae… kanske…
Du glömde Supercharger-nätverket! Eller vänta..
Näe inte det heller…
Nu får ni sluta vara sådana, Legato har ju fått in mig lite på MX ju…
Den har iaf något som andra inte har, flaxdörrarna dom är rätt så coola och i vissa riktigt
praktiska (skyddar bra när det regnar/snöar och kan öppna bra i trånga utrymmen)
@Dafro: Jag har nu en YLR och funderar på att byta till en YP. Eller kanske en XPlaid... beror på hur mina aktier utvecklar sej. Men jag undrar om "nya" X är lika pålitlig och bra byggd som Y. Du får berätta när du har fått din X
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
@Dafro: Jag har nu en YLR och funderar på att byta till en YP. Eller kanske en XPlaid... beror på hur mina aktier utvecklar sej. Men jag undrar om "nya" X är lika pålitlig och bra byggd som Y. Du får berätta när du har fått din X
Grundregeln är väl att inget som är byggt i Fremont är lika bra som något som är byggt i Shanghai. Berlin, Texas tbd.
OK, då är det bara att vänta tills de börjar bygga dem någon annanstans....
Model 3 Performance 2020 blå (såld)
Model Y LR 2021 blå (ska säljas)
Model Y LR 2024 Midnight Cherry vit inredning
Bokat Cybertruck
18 kWp solceller, 35 kWh batteri
Blir nog IX eller Q8 för min del, och särskilt nu när man läser lite inlägg längre ner här i tråden.