Leasa sin egen bil? Hur fungerar det? Köper dom bilen och leasar tillbaka den till dig?
DNB och rörlig ränta
Moderator: Redaktion
Re: DNB och rörlig ränta
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Tror inte det är möjligt, jag fick också det enda valet att ta resten på 4 år, vilket jag gjorde också,Fredrik j skrev: ↑16 feb 2023 22:22Leasa sin egen bil? Hur fungerar det? Köper dom bilen och leasar tillbaka den till dig?
man får se det lite som ett sparande kanske

jag ligger på typ 12000 i månaden har jag för mig…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Jag tror det här med restvärde förvirrar en del kunder som tror att dom leasar sin bil när det egentligen handlar om ett avbetalningsköp.Bjelke skrev: ↑17 feb 2023 09:14Tror inte det är möjligt, jag fick också det enda valet att ta resten på 4 år, vilket jag gjorde också,Fredrik j skrev: ↑16 feb 2023 22:22Leasa sin egen bil? Hur fungerar det? Köper dom bilen och leasar tillbaka den till dig?
man får se det lite som ett sparande kanskejag hade lite mindre än 530 tusen kvar så
Då kan man gå till en bilhandlare om man vill ta fortsättningen på leasing. Naturligtvis vill de ha en liten slant för besväret.Fredrik j skrev: ↑17 feb 2023 09:32Jag tror det här med restvärde förvirrar en del kunder som tror att dom leasar sin bil när det egentligen handlar om ett avbetalningsköp.Bjelke skrev: ↑17 feb 2023 09:14Tror inte det är möjligt, jag fick också det enda valet att ta resten på 4 år, vilket jag gjorde också,Fredrik j skrev: ↑16 feb 2023 22:22Leasa sin egen bil? Hur fungerar det? Köper dom bilen och leasar tillbaka den till dig?
man får se det lite som ett sparande kanskejag hade lite mindre än 530 tusen kvar så
Totalt sett blir det naturligtvis dyrare men man får en lägre månadskostnad.
Poängen med upplägget är väl att få det att se billigt ut, lägsta möjliga månadskostnad.Fredrik j skrev: ↑17 feb 2023 09:32Jag tror det här med restvärde förvirrar en del kunder som tror att dom leasar sin bil när det egentligen handlar om ett avbetalningsköp.Bjelke skrev: ↑17 feb 2023 09:14Tror inte det är möjligt, jag fick också det enda valet att ta resten på 4 år, vilket jag gjorde också,Fredrik j skrev: ↑16 feb 2023 22:22Leasa sin egen bil? Hur fungerar det? Köper dom bilen och leasar tillbaka den till dig?
Men hur man än vänder och vrider på det kostar bilen fortfarande lika mkt. Men många faller nog för det.
När jag köpte kunde man välja 84 mån avbetalning på hela beloppet, så det gjorde jag(går det inte alls längre? Inte ens via tfn?). Då får man ju ränterabatt etc under hela perioden IIRC. Vill man sen betala av snabbare så kan man göra det. Man slipper hursomhelst problemet att man plötsligt skall ut med en stor klumpsumma, som man då i många fall måste finansiera till betydligt sämre villkor.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Det är så jag brukar göra bilaffärer. Amortering ner till noll på 72 eller 84månader. Då brukar skulden följa värdet ganska bra dom första åren men på slutet minskar skulden under och när lånet är helt betalt är bilen värd tillräckligt att det räcker som kontantinsats på en ny.taliz skrev: ↑17 feb 2023 09:47Poängen med upplägget är väl att få det att se billigt ut, lägsta möjliga månadskostnad.Fredrik j skrev: ↑17 feb 2023 09:32Jag tror det här med restvärde förvirrar en del kunder som tror att dom leasar sin bil när det egentligen handlar om ett avbetalningsköp.Bjelke skrev: ↑17 feb 2023 09:14Tror inte det är möjligt, jag fick också det enda valet att ta resten på 4 år, vilket jag gjorde också,
Men hur man än vänder och vrider på det kostar bilen fortfarande lika mkt. Men många faller nog för det.
När jag köpte kunde man välja 84 mån avbetalning på hela beloppet, så det gjorde jag(går det inte alls längre? Inte ens via tfn?). Då får man ju ränterabatt etc under hela perioden IIRC. Vill man sen betala av snabbare så kan man göra det. Man slipper hursomhelst problemet att man plötsligt skall ut med en stor klumpsumma, som man då i många fall måste finansiera till betydligt sämre villkor.
Att det säljer om det ser billigt ut är ju anledningen till att så mycket säljs med månadsabonnemang.
Människor som relativt nyligen inte tyckte dom hade råd med en ny bil har plötsligt det när man får kostnaden nedbruten per månad.
Såg en annons för en hantverkarbil där man t.o.m. hade brutit ner kostnaden per dag. Det blir ju ett väldigt lågt och bekvämt belopp. Bara dubbelt vad man lägger på lunch typ.
Låter exakt som mina siffror. Ringde till DNB och fick höra att man har någon slags praxis eller gräns på 7 års avbetalningstid. Därav får man 4 år på sig efter att man kört sina 3 första år. Ska se om det går att göra något åt det, annars får jag väl köpa ut aset. Hade hellre haft sparpengarna kvar.Bjelke skrev: ↑17 feb 2023 09:14Tror inte det är möjligt, jag fick också det enda valet att ta resten på 4 år, vilket jag gjorde också,Fredrik j skrev: ↑16 feb 2023 22:22Leasa sin egen bil? Hur fungerar det? Köper dom bilen och leasar tillbaka den till dig?
Du får väl gå till banken och låna pengar då?Curik skrev: ↑17 feb 2023 21:22Låter exakt som mina siffror. Ringde till DNB och fick höra att man har någon slags praxis eller gräns på 7 års avbetalningstid. Därav får man 4 år på sig efter att man kört sina 3 första år. Ska se om det går att göra något åt det, annars får jag väl köpa ut aset. Hade hellre haft sparpengarna kvar.Bjelke skrev: ↑17 feb 2023 09:14Tror inte det är möjligt, jag fick också det enda valet att ta resten på 4 år, vilket jag gjorde också,Fredrik j skrev: ↑16 feb 2023 22:22Leasa sin egen bil? Hur fungerar det? Köper dom bilen och leasar tillbaka den till dig?