Är det inte den där grafen som blev omdiskuterad då Cybertruck fick reservationer från hela världen men F150 enbart i NA?
Drygt 76% av Cybertrucks reservationer kom från USA, ytterligare drygt 10% från Kanada, så Cybertruck var/är ändå mer populär i USA/NA sett till tex preorders.
Visst finns det de som inte kan tänka sig att köra runt i i en Cybertruck pga vad andra tycker om utseendet av bilen och det är troligen inte främst de traditionella pickup-förarna som främst gillar bilen. Cybertruck verkar dock nå fler och större grupper och har större efterfrågan. Den lär börja produceras och levereras före Forden men antagligen till andra kundgrupper och det är positivt att fler elbilsalternativ kommer.
Själv är jag inte alls intresserad av Forden men fortfarande väldigt intresserad av Cybertrucken.
Just nu verkar Ford ligga betysligt närmare massproduktion än Tesla med sina trucks om man ska tro Elektrec och InsideEVs poddar från i fredags. CT finns väl bara i ett eller två ex som åker runt på en diesellastbil och visas upp på olika TV-shower och har inte börjat förproducerats och hårdtestats ännu. Finns den ens i sitt slutgiltiga utseende? F150-L däremot har börjat förproduceras i några hundra (?) ex och testas för fullt i olika miljöer, journalister får åka med på Fords testbanor och se och känna hur den färdiga bilen kommer att bli i verkligheten.
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Är det inte den där grafen som blev omdiskuterad då Cybertruck fick reservationer från hela världen men F150 enbart i NA?
Drygt 76% av Cybertrucks reservationer kom från USA, ytterligare drygt 10% från Kanada, så Cybertruck var/är ändå mer populär i USA/NA sett till tex preorders.
Visst finns det de som inte kan tänka sig att köra runt i i en Cybertruck pga vad andra tycker om utseendet av bilen och det är troligen inte främst de traditionella pickup-förarna som främst gillar bilen. Cybertruck verkar dock nå fler och större grupper och har större efterfrågan. Den lär börja produceras och levereras före Forden men antagligen till andra kundgrupper och det är positivt att fler elbilsalternativ kommer.
Själv är jag inte alls intresserad av Forden men fortfarande väldigt intresserad av Cybertrucken.
Just nu verkar Ford ligga betysligt närmare massproduktion än Tesla med sina trucks om man ska tro Elektrec och InsideEVs poddar från i fredags. CT finns väl bara i ett eller två ex som åker runt på en diesellastbil och visas upp på olika TV-shower och har inte börjat förproducerats och hårdtestats ännu. Finns den ens i sitt slutgiltiga utseende? F150-L däremot har börjat förproduceras i några hundra (?) ex och testas för fullt i olika miljöer, journalister får åka med på Fords testbanor och se och känna hur den färdiga bilen kommer att bli i verkligheten.
Låter som att Cybertrucken ska börja tillverkas i slutet av 2021.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Är det inte den där grafen som blev omdiskuterad då Cybertruck fick reservationer från hela världen men F150 enbart i NA?
Drygt 76% av Cybertrucks reservationer kom från USA, ytterligare drygt 10% från Kanada, så Cybertruck var/är ändå mer populär i USA/NA sett till tex preorders.
Visst finns det de som inte kan tänka sig att köra runt i i en Cybertruck pga vad andra tycker om utseendet av bilen och det är troligen inte främst de traditionella pickup-förarna som främst gillar bilen. Cybertruck verkar dock nå fler och större grupper och har större efterfrågan. Den lär börja produceras och levereras före Forden men antagligen till andra kundgrupper och det är positivt att fler elbilsalternativ kommer.
Själv är jag inte alls intresserad av Forden men fortfarande väldigt intresserad av Cybertrucken.
Just nu verkar Ford ligga betysligt närmare massproduktion än Tesla med sina trucks om man ska tro Elektrec och InsideEVs poddar från i fredags. CT finns väl bara i ett eller två ex som åker runt på en diesellastbil och visas upp på olika TV-shower och har inte börjat förproducerats och hårdtestats ännu. Finns den ens i sitt slutgiltiga utseende? F150-L däremot har börjat förproduceras i några hundra (?) ex och testas för fullt i olika miljöer, journalister får åka med på Fords testbanor och se och känna hur den färdiga bilen kommer att bli i verkligheten.
Låter som att Cybertrucken ska börja tillverkas i slutet av 2021.
Screenshot_20210523-110749_Twitter.jpg
Det är väl förserieproduktion av CT som avses och det har ju Ford redan klarat av. Om det stämmer borde CT ligga minst 6 mån efter F150-L, men troligtvis är skillnaden ännu större..
VW ID.7 GTX Tourer -25
Polestar 2 Launch Edition med acc boost -21 (såld)
Model Y LR -22 (hos ex-frun)
Cybertruck högt tveksamt - det verkar ju som de fått riktiga problem med batteri 4680 med tanke på Plaid+ tror kanske på en mindre förserie q4 och riktig massproduktion q2-2023 för CT - så ca ett år efter Ford
Model S P90DL+ (2015) Såld 2024
Model 3 LR (2021) (såld 2025)
BMW iX xDrive50 (2024)
Kia EV3 (2025)
Tycker att den verkar sjukt vettig, men har samtidigt ingen erfarenhet byggd på behov av fordonstypen utan för mig räcker att kunna lasta hojen där bak samtidigt som jag laddar batteriet i frunken.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Måste vara ett riktigt saftigt batteri då, eller för körning i 30mph. >250kWh om det skulle gälla motorväg.
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1 http://---
Surt att den inte kommer kunna säljas i Sverige om inte transportstyrelsen ändrar viktgränserna vilket inte ser ut att hända i närtid. Leveranserna i USA ligger på 2025 nu så kanske nån gång så hittar den hit.
Hämtade en -22 V8 bensinare förra veckan den var det 1,5års lev tid på. Skulle mycket hellre ha köpt Lightning. Kanske nästa gång!
Nä jag hämtade min F150 där förra veckan av ägaren av Exclusive. De kommer inte kunna ta hem den elektriska om inte regelverket hos transportstyrelsen ändras OCH att Ford USA bestämmer sig för att den ska säljas i EU. Det sistnämnda är ganska osannolikt då ingen tidigare generation av F-series truckar har sålts här. Alla är sidoimporterade.