Re: KIA EV6
Postat: 06 maj 2021 20:53
Hur var utrymmet i bagaget och baksätet?
Edit: såg videon och stor hyfsat stort ut i bagaget
Edit: såg videon och stor hyfsat stort ut i bagaget
Den ser grym ut!Legato skrev:
Mycket bra baksäte medan bagaget kändes normalt för klassen imo.Credde skrev:Hur var utrymmet i bagaget och baksätet?
Edit: såg videon och stor hyfsat stort ut i bagaget
Håller helt med!Zalman3 skrev:Den ser grym ut!Legato skrev:
Jag var skeptisk till det också från början men jag gillade det i verkligheten. Gillar hur blinkers är en förlängning av bromsljus-listen också.HelectriC skrev:Den ser så ledsen ut bak
Verkar finnas en version som heter EV6 Plus AWD enligt spec, någon som vet vad den ska kosta?Legato skrev:Är väl lite mer intressant med de svenska prisernaZalman3 skrev:Engelska priser.
https://www.electrive.com/2021/04/06/ki ... in-the-uk/
Kia opens reservations of the all-electric Kia EV6 in the UK.
Buyers in the UK may now reserve Kia’s new electric car, the EV6, ahead of deliveries beginning later in autumn.
Pricing sets the EV outside the range of the plug-in car grant (PiCG) with even the baseline EV6 starting from £40,895 (47,925 euros).
Så här ser de ut:
EV6 = 569.900:-
EV6 GT-line = 674.700:-
EV6 GT = 749.600:-
EV6 PLUS RWD 599800 kr.backe skrev:Verkar finnas en version som heter EV6 Plus AWD enligt spec, någon som vet vad den ska kosta?Legato skrev:Är väl lite mer intressant med de svenska prisernaZalman3 skrev:Engelska priser.
https://www.electrive.com/2021/04/06/ki ... in-the-uk/
Kia opens reservations of the all-electric Kia EV6 in the UK.
Buyers in the UK may now reserve Kia’s new electric car, the EV6, ahead of deliveries beginning later in autumn.
Pricing sets the EV outside the range of the plug-in car grant (PiCG) with even the baseline EV6 starting from £40,895 (47,925 euros).
Så här ser de ut:
EV6 = 569.900:-
EV6 GT-line = 674.700:-
EV6 GT = 749.600:-
https://www.kia.com/content/dam/kwcms/k ... cation.pdf
https://teknikensvarld.se/nyheter/bil-o ... port-2021/
En av de mest efterlängtade bilarna är på en snabbvisit i Sverige. Vi klämmer på nya Kia EV6, märkets första elbil på den nya snabbladdande plattformen E-GMP.
Kia själva tror att det blir den bäst säljande elbilen i Sverige.
Hahaha jag ser att navigatorn fortfarande på eftermiddagen var inställd på samma adress jag slog in på morgonen, till Tyskland 1509 km bortLegato skrev:
JeppOld_O skrev:Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
Ja i princip varenda elbil som lanserats senaste tiden ska bli den bäst säljande...Zalman3 skrev:KIA är kaxiga och tror att de ska sälja bra med deras EV6.
En av de mest efterlängtade bilarna är på en snabbvisit i Sverige. Vi klämmer på nya Kia EV6, märkets första elbil på den nya snabbladdande plattformen E-GMP.
Kia själva tror att det blir den bäst säljande elbilen i Sverige.
all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.Old_O skrev:Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
HelectriC skrev:all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.Old_O skrev:Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
Exakt så. Körningen är ju för övrigt den lilla biten, så många andra parametrar spelar in.Legato skrev:Personligen har jag inga som helst problem att köpa en ny bil jag aldrig kört om en massa andra har testat den och hyllat den.
Att däremot köpa helt "blint" enbart på spec skulle jag inte vilja göra.
Tycker inte alls det är meningslöst.MWall skrev:HelectriC skrev:all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.Old_O skrev:Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
Jo, det där med att provköra är oftast lika meningslöst som att sparka på däcken. Hur många har backat på en bil, som de seriöst tänkt köpa, efter en provkörning? Det omvända finns säkert. Att man provkör en bil man inte tänkt köpa och blir övertygad. Men att vilja ha t ex nya C-klassen och sen backa ur affären efter provkörning måste vara extremt sällsynt. Finns sällan dealbreakers som visar sig först vid provkörning på moderna bilar.
Fast ljudnivån är ju i allra högsta grad mätbar...kikat skrev:Tycker inte alls det är meningslöst.MWall skrev:HelectriC skrev:all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.Old_O skrev:Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
Jo, det där med att provköra är oftast lika meningslöst som att sparka på däcken. Hur många har backat på en bil, som de seriöst tänkt köpa, efter en provkörning? Det omvända finns säkert. Att man provkör en bil man inte tänkt köpa och blir övertygad. Men att vilja ha t ex nya C-klassen och sen backa ur affären efter provkörning måste vara extremt sällsynt. Finns sällan dealbreakers som visar sig först vid provkörning på moderna bilar.
Den främsta anledningen till att jag vill provköra bilar innan jag köper är ljudnivån i högre hastigheter. Skiljer sig enormt mellan olika bilmodeller och bara för att någon tycker den är tyst betyder inte att jag tycker det. Det är klart man har backat på en bil som man tyckt vara bra men sedan provkört och den skramlat och bullrat något helt otroligt. Kia E-Niro är ett bra exempel på detta.
Det spelar ingen roll hur bra specifikationen är, hur billig den är eller hur mycket rabatt man får, man ska faktiskt också orka köra med den utan att bli mörbultad i huvudet.
Hur man upplever olika ljud är en helt annan sak än ett värde på en decibelmätare. För att kunna jämföra värden måste de dessutom vara mätta under exakt samma omständigheter med samma mätare och samma placering. Jag ser det som en omöjlighet. Vad jag vet finns det inga biltillverkare som presenterar ljudnivån i sina specifikationer.Legato skrev:Fast ljudnivån är ju i allra högsta grad mätbar...kikat skrev:Tycker inte alls det är meningslöst.MWall skrev:HelectriC skrev:all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.Old_O skrev:Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
Jo, det där med att provköra är oftast lika meningslöst som att sparka på däcken. Hur många har backat på en bil, som de seriöst tänkt köpa, efter en provkörning? Det omvända finns säkert. Att man provkör en bil man inte tänkt köpa och blir övertygad. Men att vilja ha t ex nya C-klassen och sen backa ur affären efter provkörning måste vara extremt sällsynt. Finns sällan dealbreakers som visar sig först vid provkörning på moderna bilar.
Den främsta anledningen till att jag vill provköra bilar innan jag köper är ljudnivån i högre hastigheter. Skiljer sig enormt mellan olika bilmodeller och bara för att någon tycker den är tyst betyder inte att jag tycker det. Det är klart man har backat på en bil som man tyckt vara bra men sedan provkört och den skramlat och bullrat något helt otroligt. Kia E-Niro är ett bra exempel på detta.
Det spelar ingen roll hur bra specifikationen är, hur billig den är eller hur mycket rabatt man får, man ska faktiskt också orka köra med den utan att bli mörbultad i huvudet.
Har större förståelse för att man vill uppleva körkänsla eller ljudet i stereon, dvs subjektiva faktorer. De rent objektiva som ljudnivå eller 0-100 acceleration kan man ju läsa sig till.