Sida 4 av 5

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 24 sep 2019 19:19
av LarsL
Blir man tvungen att sitta och vänta länge på akuten så ska man tänka att man är lyckligt lottad som inte har en fullt så dålig dag som andra.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 24 sep 2019 20:13
av Daniel
Hämtade ut bilen idag. Krockkuddsproblematiken fixad, men vindljudet han de inte kolla, utan det får jag vänta med tills min bokade servicetid i oktober. På väg därifrån upptäckte jag att de måste ha monterat bort bilbältena, iaf på förarsidan. Bältet var ”tvinnat” och går alltså inte att sätta i utan att det skruvar sig.
Jag lade till information om det på mitt redan existerande ärende. Går som sagt inte att göra på något annat sätt, utan man får uppdatera sin existerande bokning/text.

På servicecentret berättade en mycket hjälpsam kille att de ska öppna ett till service center i Segeltorp. Han var medveten om att servicen inte var 100% just nu men trodde att det skulle bli kortare köer och bättre upplevelse när väl det andra centret öppnade.
”Vi har mer än tripplat bilparken i Sverige, men har fortfarande bara ett service center. Det blir svårt att hinna med då”

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 24 sep 2019 20:48
av LeifSundsvall
Väntar på svar om vinterdäck, bör väl gå att få till dagen efter. Blir nog externt köp.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 sep 2019 06:56
av Svenssons
[quote="Daniel"] På väg därifrån upptäckte jag att de måste ha monterat bort bilbältena, iaf på förarsidan. Bältet var ”tvinnat” och går alltså inte att sätta i utan att det skruvar sig.
/quote]
Bältet kan bli tvinnat utan att man monterar bort det och det går att fixa själv genom att dra ut hela bältet och se till att det åker in rätt.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 sep 2019 11:02
av dstr
Jag sitter och väntar på återkoppling. Jag är dock osäker på exakt vad jag frågade - och när (veckor sedan...). Jag hitter min "Inkorg" i appen, men finns det en "Skickat" man kan hitta någonstans?

Eller ska jag bara kapitulera, ta ledigt en eftermiddag och åka upp till SC?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 sep 2019 11:07
av LeifSundsvall
LeifSundsvall skrev:
Väntar på svar om vinterdäck, bör väl gå att få till dagen efter. Blir nog externt köp.
Vi har 19" slipstream silver, nokian dubbade.
Vi har 19" slipstream sliver nokian odubbade.
Vi har 19" slipstream silver pirelli odubbade.
Inte en bild inte ett pris men ett svar i alla fall.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 30 sep 2019 12:03
av dstr
Skickade in ny fråga idag kring både ccs och mcu-uppgradering.

Det är ju inte så att man håller andan i väntan på återkoppling. :(

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 06 okt 2019 19:14
av Anders1
Appen fungerar inte: Trycker jag på Boka service så kommer Teslamärket upp på skärmen, men ingenting händer.
Försökte ett par gånger med samma resultat. Ominstallerade appen, men samma resultat.
Kan man inte boka service genom Tesla-kontot på något sätt?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 07 okt 2019 09:13
av Bjelke
jpetters skrev:
Bjelke skrev:
Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.
Nu kan jag bekräfta att det inte funkar alls. :twisted:
Om man lägger till saker på en redan bokad tid så är det långt ifrån säkert
att dom läser det och registrerar det osv, jag hade lagt till två saker och INGEN av dom hade dom sett och
än mindre lagt in det som ärende på bilen. :twisted:
Ursäkta språket men förbannade jävla skitföretag! Rent ut sagt, det här är så jävla totalt oacceptabelt det överhuvudtaget kan bli.
Det är alltså helt omöjligt att kommunicera och man har absolut ingen som helst möjlighet att veta om
det har fungerat i appen.
Jag riskerar nu att ÅTERIGEN få ta ledigt från jobbet och åka 26 mil och tillbaks (och en till hotellnatt) enbart pgav Tesla.
Så här var det ofta förr men berodde då på inkompetens (dom trodde ofta att dom hade lagat något och sedan visade det sig att så inte var fallet).
Jag framförde återigen hur fel och oacceptabelt det här är att dom inte har någon telefon eller mail alls.
Jag tror fortfarande inte att det är helt lagligt, inte mot privatkunder iaf. Skitbra med en app men att inte ha något annat alternativ alls... näe inte OK.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 08 okt 2019 07:58
av themax
Bjelke skrev:
jpetters skrev:
Bjelke skrev:
Hur gör man egentligen om man får ett nytt fel på bilen medans man redan väntar på en inbokad tid på verkstaden??
Jag har alltså en tid den 7/10 och den tiden syns i appen men om nu ett nytt fel uppstår FÖRE detta datum, hur fasiken gör man då???
Det går ju inte att lägga in ett till ärende i appen för då kommer man ju bara till det som redan är inbokat liksom...
(vänster bak har handtaget gett upp på den 1 år gamla bilen, dvs det som skulle vara "förbättrat", jo tjenare...)
Du kan väl lägga till det nya problemet på befintlig bokad service? Det har iaf fungerat för mig.
Nu kan jag bekräfta att det inte funkar alls. :twisted:
Om man lägger till saker på en redan bokad tid så är det långt ifrån säkert
att dom läser det och registrerar det osv, jag hade lagt till två saker och INGEN av dom hade dom sett och
än mindre lagt in det som ärende på bilen. :twisted:
Ursäkta språket men förbannade jävla skitföretag! Rent ut sagt, det här är så jävla totalt oacceptabelt det överhuvudtaget kan bli.
Det är alltså helt omöjligt att kommunicera och man har absolut ingen som helst möjlighet att veta om
det har fungerat i appen.
Jag riskerar nu att ÅTERIGEN få ta ledigt från jobbet och åka 26 mil och tillbaks (och en till hotellnatt) enbart pgav Tesla.
Så här var det ofta förr men berodde då på inkompetens (dom trodde ofta att dom hade lagat något och sedan visade det sig att så inte var fallet).
Jag framförde återigen hur fel och oacceptabelt det här är att dom inte har någon telefon eller mail alls.
Jag tror fortfarande inte att det är helt lagligt, inte mot privatkunder iaf. Skitbra med en app men att inte ha något annat alternativ alls... näe inte OK.
Igår fick jag ett mejl från Tesla där jag skulle ge feedback på min serviceupplevelse. För en bokad tid den 28/10. Alla varningsklockor ringer och visst har Tesla avbokat min servicetid. Utan att kommunicera med mig.

Nu bokade jag snabbt en ny tid i november, men det betyder ju flera hundra mil till med galet sned cambervinkel för mig. Kommer begära ersättning för däck (även om jag lika gärna kan önska en enhörning). Jag har ju köpt bilen privat, så jag kan ju gå vidare till Konsumentverket ifall de fortsätter vara obstinata.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 08 okt 2019 09:36
av Bjelke
Det blev tom ännu värre än jag trodde, utav dom två saker jag lagt in i appen när jag skapade ärendet, helt i linje med
hur systemet är tänkt att användas, så hade dom inte grejer hemma på den av appen planerade tiden! :twisted:
INGEN har ens försökt att höra av sig för att kolla om jag vill ha en annan tid (för att slippa åka två gånger) eller behålla
den planerade tiden med följden att en av åtgärderna blir ogjord vid detta tillfälle. Bra jobbat Tesla.
Det gällde då skärmen med en "gul" (snarare brun nu) rand runtom där dom inte hade verktyget hemma.
Skitkul.
Det var förresten precis på håret att dom hann klart med dom två punkter som jag hade lagt till i appen och som dom
inte ens hade sett, föga förvånande...

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 08 okt 2019 16:16
av Lasse S
Jag fick larm om låg 12V. Bilen gick inte att starta. Jag ringde direkt SC nr och valde 1 på menyvalet. De svarade att efter att loggat in på min bil så misstänkte de något mer än 12Ven. De bokade en bärgare direkt och de ordnade så att jag skulle få en ersättningsbil. Bärgaren kom efter ett par timmar eftersom han var upptagen med annat. När han kom så var tydligen 12V så låg att det gick inte att öppna dörrarna. För att kunna ta upp bilen på bärgaren så måste han komma in i Teslan för att gå in på skärmen och välja bogsering. Efter ett tag så fick han fram kablarna till batteriet och kopplade in sitt 12V aggregat. Efter några minuter så tändes skärmen upp och det gick att öppna dörren och välja bogserläge. Jag fick åka bärgare till utlämningen av ersättningsbilen, en Audi A6 diesel :( Dagen efter fick jag ett SMS att bilen hade kommit till SC Malmö och de lovade att återkomma när de utfört diagnos på bilen. Jag passade på att skriva tillbaka om ytterligare två fel som uppkommit nyligen. Han svarade att han lägger till det på arbetsordern samt undrade om jag fått någon ersättningsbil. Jag var välkommen till Malmö så skulle jag få låna en Tesla, han t.o.m. kunde stå för tågbiljetter dit. Sen har jag väntat i två veckor utan att veta vad som hänt bilen. När jag påminner och frågar om någon diagnos är gjord så får jag dagen efter till svar att de beställt reservdelar och återkommer när de kan jobba med bilen igen. Jag får inga svar på vad det är för fel, ej heller om reservdelar skall beställas från USA. Så det blir väl att vänta ytterligare några veckor utan veta vad som händer.
Resultat: origanisationen utanför SC är väldigt snabba med att lösa problemen och att återkomma o kontrollera att allt löst sig med att få iväg bilen mm. Men sedan när det gäller SC så känner man sig lite bortglömd och man får inte kontakt med någon när man vill.
Ursäkta att det blev en lång historia.
/Lars

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 09 okt 2019 07:47
av HelectriC
Jag tror att många SC-anställda helt enkelt börjat skita i vad som händer och hur det går. Dom är antagligen så trötta på ständigt ändrade introduktioner från HQ och ändrade förutsättningar att dom helt enkelt lagt ner. Så verkar det iaf!

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 nov 2019 17:32
av AndersBj
Grrrr :evil:

Min tid för 4-års service 8000 mil på onsdag 27/11 i Upplands VÄSBY bokad sen två månader tillbaka försvann ur appen idag utan nåt som helst meddelande.

Jag får ingen kontakt för att få reda på varför. I live chatten kan de inte se något.

Vad är detta? Har nån varit med om liknande?

Ska jag åka dit ändå o dumpa bilen? Har ju tagit ledigt o allt för att fixa detta.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 nov 2019 18:22
av TeslaM3
Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 nov 2019 19:47
av NEO
TeslaM3 skrev:
Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?
Blir tyvärr svårt när Tibor är ensam och drar lasset. I Norge där TOCN agerar har man agerat åt sina medlemmars väg i mångt och mycket. Allt från absolut katastrofala bemötanden och svar från SC till egna test med canbusläsning för att dokumentera strypning av bl.a 85kWh batterier. Men där är man en hel armé i styrelsen och har medlemsavgift.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 nov 2019 21:32
av Kriper
NEO skrev:
TeslaM3 skrev:
Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?
Blir tyvärr svårt när Tibor är ensam och drar lasset. I Norge där TOCN agerar har man agerat åt sina medlemmars väg i mångt och mycket. Allt från absolut katastrofala bemötanden och svar från SC till egna test med canbusläsning för att dokumentera strypning av bl.a 85kWh batterier. Men där är man en hel armé i styrelsen och har medlemsavgift.
Jag kan tänka mig att bidra med en slant om många andra också gör det för att till exempel anlita en jurist som kan undersöka vilka framkomliga vägar det kan tänkas finnas. Samla alla nuvarande kundärenden som strular för att göra en gruppanmälan till KO. Eller så inför vi medlemsavgift så vi har råd med att hjälpa medlemmar. Att Tibor ska orka dra runt lasset med att sköta hemsidan på sikt kanske är mycket begärt och ser vi möjligheter att utveckla verksamheten så är en medlemsavgift kanske den rätta vägen att gå.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 nov 2019 22:01
av jonsalgerier
AndersBj skrev:
Grrrr :evil:

Min tid för 4-års service 8000 mil på onsdag 27/11 i Upplands VÄSBY bokad sen två månader tillbaka försvann ur appen idag utan nåt som helst meddelande.

Jag får ingen kontakt för att få reda på varför. I live chatten kan de inte se något.

Vad är detta? Har nån varit med om liknande?

Ska jag åka dit ändå o dumpa bilen? Har ju tagit ledigt o allt för att fixa detta.
Nu kan jag inte på något sätt garantera att det är så här, men tydligen har de ett mobilt team som kommer att vara i Upplands Väsby på onsdag med inte alltför långa service-uppdrag (under tre timmar tror jag).
Jag hade en tid bokad i appen, men eftersom den saken skull hanteras av det teamet så togs tiden bort och jag fick istället en muntlig bokning (som bekräftades av en av teknikerna som gick förbi när jag var där).
Så jag skulle nog rekommendera att du åker dit i alla fall.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 25 nov 2019 23:45
av Jerker
Kriper skrev:
Jag kan tänka mig att bidra med en slant om många andra också gör det för att till exempel anlita en jurist som kan undersöka vilka framkomliga vägar det kan tänkas finnas. Samla alla nuvarande kundärenden som strular för att göra en gruppanmälan till KO. Eller så inför vi medlemsavgift så vi har råd med att hjälpa medlemmar. Att Tibor ska orka dra runt lasset med att sköta hemsidan på sikt kanske är mycket begärt och ser vi möjligheter att utveckla verksamheten så är en medlemsavgift kanske den rätta vägen att gå.
Absolut! Jag är på! En riktig förening med medlemsavgift vore fint!

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 26 nov 2019 06:12
av TeslaM3
NEO skrev:
TeslaM3 skrev:
Kan inte Tesla Club Sweden jobba mot Tesla Sverige Service Centers och begära bättre tillgänglighet? Borde väl ge bättre effekt än enstaka privatpersoner som är missnöjda?
Blir tyvärr svårt när Tibor är ensam och drar lasset. I Norge där TOCN agerar har man agerat åt sina medlemmars väg i mångt och mycket. Allt från absolut katastrofala bemötanden och svar från SC till egna test med canbusläsning för att dokumentera strypning av bl.a 85kWh batterier. Men där är man en hel armé i styrelsen och har medlemsavgift.
Skulle också kunna tänka mig en medlemsavgift mot att man får en förening som kan driva vissa frågor dels modellspecifikt men även mer generellt elbilsspecifikt.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 26 nov 2019 06:36
av Bjelke
Jag skulle också haka på! :)

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 26 nov 2019 07:33
av TeslaM3
Hur många medlemmar är det och hur många kan tänkas betala en årsavgift? Lägga upp en poll med lite olika (genomtänkta, så man vet vad man får för pengarna) summor kanske?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 26 nov 2019 08:48
av bonath
Helt klart en bra väg att gå.
Ska man ha en Tesla för att få vara medlem?
Olika nivåer, kanske?

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 26 nov 2019 08:50
av EnTraktor
Senast jag föreslog avgift för medlemskap blev jag mer eller mindre utskälld av Tibor att TCS är och ska vara gratis.

Re: Omöjligt få kontakt med Service Center...

Postat: 26 nov 2019 09:11
av Baretta
Kan det annars funka med namnlista med underskrifter från TCS medlemmar där vi kräver bättring och ett tydligt åtgärdspaket?
Inlämnad till Tesla Sverige av Tibor?