Re: Nya lägre priser på Model S och X?
Postat: 01 mar 2019 16:12
Verkar inte gå att gå in på beställningssidan längre... uppdatering/rättning av priser?
Beställningssidan för Model X funkar fortfarande för mig men inte Model SNiclas skrev:Verkar inte gå att gå in på beställningssidan längre... uppdatering/rättning av priser?
Vad blev det?Bjelke skrev:YOLO!! Nu har jag lagt en beställning och nu jävlar håller vi tummarna för att priset går igenom!![]()
![]()
För mig med. Vill beställa nåt för det verkar så kul men jag behöver ju ingen ny bil.Teslared skrev:Både S och X funkar för mig.
Haha, jag känner lite samma.Verdi skrev:För mig med. Vill beställa nåt för det verkar så kul men jag behöver ju ingen ny bil.Teslared skrev:Både S och X funkar för mig.
En till S?Bjelke skrev:YOLO!! Nu har jag lagt en beställning och nu jävlar håller vi tummarna för att priset går igenom!![]()
![]()
De kanske kommer med ett nytt batteri med högre energitäthet. Men det är initialt för dyrt att tillverka så de sätter det inte i standardmodellerna. Istället tillverkar de bara framtida P-versioner med detta batteri och dessa blir då både lättare och betydligt dyrare. Vild spekulation!igu skrev:En annan sak som i så fall förbryllar är varför man "rear ut" P-modellerna. Är det något särskilt hos just dessa man vill tömma lagerna på?
Man verkar ha missat mycket, i USA är ju t.ex. P utan Ludicrous 16k USD dyrare än Long Range men i Sverige är skillnaden 90k SEK.jpetters skrev:Jag fick just svar från min Sales Advisor och det är sannolikt fel på sidorna för Europa där man missat tillägget för Ludicrous, dvs som någon påpekade tidigare. De väntade på svar från "ovan".
Som det är nu är demobilarna dyrare än nybeställning för P.
OfarligTesla skrev:Man verkar ha missat mycket, i USA är ju t.ex. P utan Ludicrous 16k USD dyrare än Long Range men i Sverige är skillnaden 90k SEK.jpetters skrev:Jag fick just svar från min Sales Advisor och det är sannolikt fel på sidorna för Europa där man missat tillägget för Ludicrous, dvs som någon påpekade tidigare. De väntade på svar från "ovan".
Som det är nu är demobilarna dyrare än nybeställning för P.
Skall bli intressant att se vad som händer med detta och ifall man kommer sparka sig själv för att man inte köpte en så billig P :p.
Skulle snarare tippa på ett mjukvarulåst 100kwh-batteri.taliz skrev:Det som jag tycker är mest intressant är batteriet i nya basversionen.
Det är ju inte 100kwh längre, går inte låsa upp, så vad kan det då tänkas vara?
Har tesla kvar gamla 85/90 de trycker i?
Eller har de stoppat i moduler från Model 3?
Eller....
Ja nu tror jag som sagt Tesla inte kommer leverera till det priset om jag skall vara ärlig men man vet aldrig. Problemet för mig är att jag skulle aldrig få igenom beslutet här hemma om det nu skulle visa sig att priset är korrekt, enda gången jag skulle vilja ha den är ju om de höjer priset med 400 papp om en vecka men ändå levererar bilen till mig för det lägre priset.Verdi skrev:Satt och funderade också. Kanske är världens chans att ha en X P100DL typ gratis i åtminstone 6 månader.
Eller så kanske de gjort som de gjorde i MR, samma skal på batteriet men färre celler i.Lunna skrev:Skulle snarare tippa på ett mjukvarulåst 100kwh-batteri.taliz skrev:Det som jag tycker är mest intressant är batteriet i nya basversionen.
Det är ju inte 100kwh längre, går inte låsa upp, så vad kan det då tänkas vara?
Har tesla kvar gamla 85/90 de trycker i?
Eller har de stoppat i moduler från Model 3?
Eller....
Kanske en slump att USA kör nya design studio med L separat medan Europa verkar alla ligga kvar på "gamla" design studion för S.jpetters skrev:Jag fick just svar från min Sales Advisor och det är sannolikt fel på sidorna för Europa där man missat tillägget för Ludicrous, dvs som någon påpekade tidigare. De väntade på svar från "ovan".
Som det är nu är demobilarna dyrare än nybeställning för P.
Någon stackare som fick uppdraget att snabbt ändra svenska siten och tog ner schweiziskajpetters skrev:Nu är designstudion för S och X nere i Schweiz. Så något behöver justeras.
Det var ju det nyss, under någon månad, men då var det också lite längre range.Lunna skrev:Skulle snarare tippa på ett mjukvarulåst 100kwh-batteri.taliz skrev:Det som jag tycker är mest intressant är batteriet i nya basversionen.
Det är ju inte 100kwh längre, går inte låsa upp, så vad kan det då tänkas vara?
Har tesla kvar gamla 85/90 de trycker i?
Eller har de stoppat i moduler från Model 3?
Eller....