Re: Sänkt pris?
Postat: 21 feb 2019 11:01
Hur ska det fungera?Henrik Torphammar skrev:Och superchargers på långresorna givetvis.bylund skrev:Bara enfasladdning.
Hur ska det fungera?Henrik Torphammar skrev:Och superchargers på långresorna givetvis.bylund skrev:Bara enfasladdning.
Det är mer som skiljer än CCS...anna__ skrev:De hade fått en bil på Tesla Malmö som någon hade importerat från USA, det enda som skiljer är väl uttaget för laddning?Zalman3 skrev:42.900 dollar blir ca 400.000kr.
Läge att importera?
Finns adapter
Gäller bara USA där man hittills behövt "casha" bilen eller lösa finansiering på egen hand utan hjälp från Tesla. I Europa har vi redan leasing och olika finansieringsalternativ via Tesla. DNB i exempelvis Sverige/Norge och i andra EU-marknader erbjuds motsvarande alternativ. Marknaderna för leasing är helt enkelt väldigt olika och i USA har det varit en nackdel för en hel del köpare att man inte haft leasingalternativ för Model 3. Det har däremot funnits leasing för X/S sedan länge i USA.anna__ skrev:Det verkar som att leasing är på G
https://electrek.co/2019/02/19/tesla-model-3-leasing/
Men idag finns inget leasing alternativ för privatpersoner korrekt?helix skrev:Gäller bara USA där man hittills behövt "casha" bilen eller lösa finansiering på egen hand utan hjälp från Tesla. I Europa har vi redan leasing och olika finansieringsalternativ via Tesla. Via DNB i exempelvis Sverige/Norge och i andra EU-marknader erbjuds motsvarande alternativ.anna__ skrev:Det verkar som att leasing är på G
https://electrek.co/2019/02/19/tesla-model-3-leasing/
Vi pratar långresa! Inte för att jag själv någonsin tagit bilen över till USA, men varför inte?Smutt skrev:Hur ska det fungera?Henrik Torphammar skrev:Och superchargers på långresorna givetvis.bylund skrev:Bara enfasladdning.
Det stämmer att det bara är företagsleasing som erbjuds.anna__ skrev:Men idag finns inget leasing alternativ för privatpersoner korrekt?helix skrev:Gäller bara USA där man hittills behövt "casha" bilen eller lösa finansiering på egen hand utan hjälp från Tesla. I Europa har vi redan leasing och olika finansieringsalternativ via Tesla. Via DNB i exempelvis Sverige/Norge och i andra EU-marknader erbjuds motsvarande alternativ.anna__ skrev:Det verkar som att leasing är på G
https://electrek.co/2019/02/19/tesla-model-3-leasing/
Yeshelix skrev:Det stämmer att det bara är företagsleasing som erbjuds.anna__ skrev:Men idag finns inget leasing alternativ för privatpersoner korrekt?helix skrev:Gäller bara USA där man hittills behövt "casha" bilen eller lösa finansiering på egen hand utan hjälp från Tesla. I Europa har vi redan leasing och olika finansieringsalternativ via Tesla. Via DNB i exempelvis Sverige/Norge och i andra EU-marknader erbjuds motsvarande alternativ.anna__ skrev:Det verkar som att leasing är på G
https://electrek.co/2019/02/19/tesla-model-3-leasing/
Men för de flesta privatpersoner är detta inte en dealbreaker i Sverige då privatlån via Tesla (DNB) är ett bra och relativt förmånligt/enkelt alternativ. Sen finns ju Sixt som alternativ om man vill ha privatleasing.
Min poäng var mer att detta med leasing troligtvis varit en större issue i USA än vad det ev. påverkar försäljningen i Europa
Sorry, jag som helt missat det och du har såklrt helt rätt! Hade för mig att de erbjöd även för privatpersoner, men det är tydligen bara företag där medanna__ skrev:Yes
Kikade på Sixt men får bara upp att de erbjuder för företag
Du kan välja att de förlänga lånet med ny restskuld.anna__ skrev:Ingen fara
Har en annan fråga, om man som privatperson väljer lån med restskuld tex 36 månader, så finns ju möjligheten att förlänga lånet efter dessa 36 månader, kan man då förlänga med ny restskuld eller blir det på kvarvarande skuld enbart?
Nice tack för er hjälpsamhet-JoS skrev:Du kan välja att de förlänga lånet med ny restskuld.anna__ skrev:Ingen fara
Har en annan fråga, om man som privatperson väljer lån med restskuld tex 36 månader, så finns ju möjligheten att förlänga lånet efter dessa 36 månader, kan man då förlänga med ny restskuld eller blir det på kvarvarande skuld enbart?
Så man kan köpa en Model 3 med 50% restvärde efter 3 år och sen financiera om den med ny 50% (som ju då blir 25% av nybilpriset) i 3 år? Så man i princip halverar sin månadskostnad efter 3 år?-JoS skrev:Du kan välja att de förlänga lånet med ny restskuld.anna__ skrev:Ingen fara
Har en annan fråga, om man som privatperson väljer lån med restskuld tex 36 månader, så finns ju möjligheten att förlänga lånet efter dessa 36 månader, kan man då förlänga med ny restskuld eller blir det på kvarvarande skuld enbart?
Skulle nog inte tro att de bli halverad kostnad i och med att du lägger minst 20% handpenning i och med första avbetalningsperioden. Blir ca 5k i månaden under andra perioden också. (ca 360k i rest efter första 3 åren. 180k / 36 mån = 5000 kr. Räntan ej inräknad men de blir väl ca 150krmed 1.95% ränta.)Latt skrev:Så man kan köpa en Model 3 med 50% restvärde efter 3 år och sen financiera om den med ny 50% (som ju då blir 25% av nybilpriset) i 3 år? Så man i princip halverar sin månadskostnad efter 3 år?-JoS skrev:Du kan välja att de förlänga lånet med ny restskuld.anna__ skrev:Ingen fara
Har en annan fråga, om man som privatperson väljer lån med restskuld tex 36 månader, så finns ju möjligheten att förlänga lånet efter dessa 36 månader, kan man då förlänga med ny restskuld eller blir det på kvarvarande skuld enbart?
Ah nej det är klart.-JoS skrev:Skulle nog inte tro att de bli halverad kostnad i och med att du lägger minst 20% handpenning i och med första avbetalningsperioden. Blir ca 5k i månaden under andra perioden också. (ca 360k i rest efter första 3 åren. 180k / 36 mån = 5000 kr. Räntan ej inräknad men de blir väl ca 150krmed 1.95% ränta.)Latt skrev:Så man kan köpa en Model 3 med 50% restvärde efter 3 år och sen financiera om den med ny 50% (som ju då blir 25% av nybilpriset) i 3 år? Så man i princip halverar sin månadskostnad efter 3 år?-JoS skrev:Du kan välja att de förlänga lånet med ny restskuld.anna__ skrev:Ingen fara
Har en annan fråga, om man som privatperson väljer lån med restskuld tex 36 månader, så finns ju möjligheten att förlänga lånet efter dessa 36 månader, kan man då förlänga med ny restskuld eller blir det på kvarvarande skuld enbart?
Men enligt säljare som hjälpte mig med beställning och finansiering efter provkörningen i Upplands väsby den 25/1:
"Du kan förlänga avtalet tills du betalat av bilen helt, men lägger i så fall upp en ny finansiering på ex. 36mån med ett nytt restvärde"
Jag ringde till DNB och det verkar som att de lägger kvarvarande skuld på 4 år men det var mer generellt beror säkert på vilken bil man har och restvärdet på den vid den tidpunkten.Latt skrev:Ah nej det är klart.-JoS skrev:Skulle nog inte tro att de bli halverad kostnad i och med att du lägger minst 20% handpenning i och med första avbetalningsperioden. Blir ca 5k i månaden under andra perioden också. (ca 360k i rest efter första 3 åren. 180k / 36 mån = 5000 kr. Räntan ej inräknad men de blir väl ca 150krmed 1.95% ränta.)Latt skrev:Så man kan köpa en Model 3 med 50% restvärde efter 3 år och sen financiera om den med ny 50% (som ju då blir 25% av nybilpriset) i 3 år? Så man i princip halverar sin månadskostnad efter 3 år?-JoS skrev:Du kan välja att de förlänga lånet med ny restskuld.anna__ skrev:Ingen fara
Har en annan fråga, om man som privatperson väljer lån med restskuld tex 36 månader, så finns ju möjligheten att förlänga lånet efter dessa 36 månader, kan man då förlänga med ny restskuld eller blir det på kvarvarande skuld enbart?
Men enligt säljare som hjälpte mig med beställning och finansiering efter provkörningen i Upplands väsby den 25/1:
"Du kan förlänga avtalet tills du betalat av bilen helt, men lägger i så fall upp en ny finansiering på ex. 36mån med ett nytt restvärde"
Jag tänker ändå köpa bilen med avbetalning över 7 år. Om har jag utrymme för det i min budget nu, har jag det också om 3 år, så ingen idé att "dra ut" på avbetalningstiden.