Precis samma problem här och jag ligger kvar på .36 men tror att mina problem började först i lördags och kanske funkar bättre idag efter att jag startade om bägge skärmarna.fth skrev:Min X90D AP1 från 2016 har haft stora problem med anslutning, navigering, blinkers, radio, spotify etc sedan 14/10.
Den har hostat igång ett par gånger efter hård/mjuk reset, men det har slutat fungera efter någon timme igen.
/fth
Connectivity problem
Moderator: Redaktion
Re: Connectivity problem
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- fth
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/fredrik8071
Är det inte lite konstigt att vi inte får någon officiell information från Tesla om detta?
Vore det inte rätt enkelt att t.ex. lägga ut information i appen om att dom har server-problem, att dom jobbar på det, och att dom återkommer när problemen är lösta?
Som det är nu så slösar ju ganska många ägare en hel del tid på hårda/mjuka resets, bananer i frunken, svinga döda katter över huvudet vid fullmåne etc, för att få bilen att fungera...
/fth
Vore det inte rätt enkelt att t.ex. lägga ut information i appen om att dom har server-problem, att dom jobbar på det, och att dom återkommer när problemen är lösta?
Som det är nu så slösar ju ganska många ägare en hel del tid på hårda/mjuka resets, bananer i frunken, svinga döda katter över huvudet vid fullmåne etc, för att få bilen att fungera...
/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
- ellerstrom
- Teslaägare
Håller helt med! Har samma problem själv sedan i helgen.fth skrev:Är det inte lite konstigt att vi inte får någon officiell information från Tesla om detta?
/fth
Och nu har jag fått ytterliggare ett, nämligen att jag måste hitta en död katt att svinga över huvudet. Några tips på var man kan hitta en?

Senast redigerad av ellerstrom, redigerad totalt 1 gånger.
Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
Vi lär oss nya trick hela tiden och när det helt plötsligt funkar så var det ju självklart det senaste man gjorde som fixade problemet. Själv har jag oftast inte behövt gå så långt i mina försök men man kanske skulle köpa lite bananer till frunken som förebyggande? Nu hoppas jag att det är löst eller löser sig innan den 4/11 så jag slipper ta nästa steg...fth skrev:Är det inte lite konstigt att vi inte får någon officiell information från Tesla om detta?
/fth
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- fth
- Teslaägare
Vad händer 4/11?Svenssons skrev:Nu hoppas jag att det är löst eller löser sig innan den 4/11 så jag slipper ta nästa steg...
/fth
Fullmåne...fth skrev:Vad händer 4/11?Svenssons skrev:Nu hoppas jag att det är löst eller löser sig innan den 4/11 så jag slipper ta nästa steg...
/fth
- ellerstrom
- Teslaägare
Svenssons skrev:Fullmåne...fth skrev:Vad händer 4/11?Svenssons skrev:Nu hoppas jag att det är löst eller löser sig innan den 4/11 så jag slipper ta nästa steg...
/fth

Model X P100D | Obsidian Black | 22" Onyx | Svarta ventilerade säten | Kolfiber | All utrustning
Model S 75D | Deep Blue | 19" Slipstream | Beige interiör | Taklucka | AP2
- fth
- Teslaägare
Svenssons skrev:Fullmåne...

/fth
Också undrat varför inte appen har en funktion med info-notiser. En workaround: - Skulle man inte kunna erbjuda Tesla Sverige en officiell röst här i forumet, kanske tom en egen kategori för information som förslagsvis bara är öppen för ägare. Där de skulle kunna lägga ut information som berör oss ägare generellt såsom tex driftsstörningar...men även annat matnyttigt som inte faller under kategorin "marketing"fth skrev:Är det inte lite konstigt att vi inte får någon officiell information från Tesla om detta?
/fth
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Hade vår på 2000 mila service igår och fick 2017.42 a88c8d5 som laddades upp inatt - efter det fick jag kontakt med bilen igen via appen.
På min funkar allt prima om jag ansluter till en wifi ap. Det gör att jag drar slutsatsen att det inte är på Teslas serversida det ligger. Antingen har Tesla sumpat något med avtalet för våra anslutningar via Ericsson DCP eller via Cisco Jasper eller så ligger det något i den senaste sw för mobiluppkoppling som inte funkar.
Det var någon som sa att senaste sw har laddat upp väldigt mycket data och det kan vara det som har dödat abbonemangen.
Det var någon som sa att senaste sw har laddat upp väldigt mycket data och det kan vara det som har dödat abbonemangen.
Jag har fortfarande problemen även om jag ansluter via WiFi (har en mobil AP som delar internet till kidsen vid långfärd).kangru skrev:På min funkar allt prima om jag ansluter till en wifi ap. Det gör att jag drar slutsatsen att det inte är på Teslas serversida det ligger. Antingen har Tesla sumpat något med avtalet för våra anslutningar via Ericsson DCP eller via Cisco Jasper eller så ligger det något i den senaste sw för mobiluppkoppling som inte funkar.
Så det har inte enbart med abonnemangen att göra. Vilket som påtalats tidigare skulle vara sjukt ifall blinkers-ljudet är beroende av uppkoppling.

Jag ringde Tesla Vägassistans igår förmiddag.
De skulle kolla på det och återkomma.
10 minuter efter samtalet hoppas TuneIn igång.
Och igår eftermiddag hade jag Spotify också.

I morse fick jag ett mail om att det var åtgärdat och att jag skulle göra en reset på scrollknapparna med bromspedal nedtryckt.
Det fungerade inte när jag kom ut till bilen. Jag gjorde reset (som så många gånger de senaste 5 dagarna).
Fungerar? Nej - problemen består.

http://--- | Levererans mottagen 2015-06-29
Har du startat om både stora och lilla skärmen? För mig försvann problemen efter att även ha startat om lilla skärmen efter den stora.bladh skrev:Fungerar? Nej - problemen består.
Jag tror det problemet är samma som får FM radion att låta 'buffrad' och det är (min gissning) kopplat till att CPU'n går full på datorn när den inte kan utföra det som den vill mot nätet och andra funktioner än ljud prioriteras absolut.bladh skrev:. Vilket som påtalats tidigare skulle vara sjukt ifall blinkers-ljudet är beroende av uppkoppling.![]()
Ett tiotal åtminstone. Men det är ju ovanligt att man får alla.Verdi skrev:Min bil ligger kvar på .34. Hur många uppdateringar har jag missat då?
http://firmware.teslafi.com/
Tesla Model Y LR+
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Tesla Model 3 LR AWD
Tesla Model X P100DL
Tesla Model X 90D
Tesla Model 3 SR+
Tesla Model X Plaid
Då har jag jinxat min bil för den funkar inte nu 

Har du en Tesla eller har du beställt en och funderar på tillbehör titta in på http://exclusiveparts.se
- Bjelke
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Min har funkat perfekt nu sedan igår!e5m1r skrev:Då har jag jinxat min bil för den funkar inte nu

(Även Spotify mm)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Pratade precis med Tesla Support och detta beror på problem med hos Telia.
De arbetar på att lösa det, men de vet inte när det är löst.
Det är alltså inte problem med bilarna utan hos Telia. Hoppas Telia skärper sig...
Det är alltså inte problem med bilarna utan hos Telia. Hoppas Telia skärper sig...

TMS LR UltraRed, FSD
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
Såld - TMS 100D MC Red, AP3, FSD, Premiumpaket.
Såld - TMS 85D MC Red, AP1, Pano, Intriörpaket, Next Gen, Ultra Hifi, luftfjädring, köldpaket
- Tars
- Teslaägare
- Referralkod: ts.la/michael4548
Detta hände får några års med samma felkälla.JonasH skrev:Pratade precis med Tesla Support och detta beror på problem med hos Telia.
Är inne på Tesla nr 23 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Model x plaid blå med vit inredning
Model x plaid blå med vit inredning

Verkar rimligt att problemet ligger hos Telia, eller på annat vis lokalt i Sverige, för jag skummade Tesla club i USA och där fanns inget om problemet.JonasH skrev:Pratade precis med Tesla Support och detta beror på problem med hos Telia.
Model S 90D -16
Model Y LR - 24
Model Y LR - 24
Samma problem här.
Började fre-lör. Appen funkar från och till.
Spotify funkar nästan aldrig. Inte heller Tunein
eller webbläsaren. Radion fungerar, men ljudet försvinner ibland i 1-2 sek.
Har provat restart/hard/poweroff.
Hjälper ibland en stund men sedan samma problem igen.
Version 2017.40.1 (S85 2014).
Inte tidigare haft något strul.
Skönt om felet ligger hos Telia, men tycker det vore märkligt då jag får samma fel när bilen är kopplat till hemma Wi-fi.
Känns som den började strula efter jag gjorde senaste uppdateringen i slutet på förra veckan.
Började fre-lör. Appen funkar från och till.
Spotify funkar nästan aldrig. Inte heller Tunein
eller webbläsaren. Radion fungerar, men ljudet försvinner ibland i 1-2 sek.

Har provat restart/hard/poweroff.
Hjälper ibland en stund men sedan samma problem igen.
Version 2017.40.1 (S85 2014).
Inte tidigare haft något strul.
Skönt om felet ligger hos Telia, men tycker det vore märkligt då jag får samma fel när bilen är kopplat till hemma Wi-fi.

Känns som den började strula efter jag gjorde senaste uppdateringen i slutet på förra veckan.
Samma här. Varit spinning wheel på Spotify, såklart när täckningssymbolen varit överstruken men även med två, tre pluppars täckning. Sen har det hoppat igång helt random.
Även om det är problem med Telia så är det andra saker som är lustigt i bilarna, i alla fall min, som Tesla borde fixa.JonasH skrev:Pratade precis med Tesla Support och detta beror på problem med hos Telia.
När appen inte kan komma i kontakt med bilen så hjälper det att starta bilen, för mig. Vad jag har noterat är att den hade tappat wifi kopplingen till mitt hemma nät. Efter en stund så gör den connect igen till mitt wifi och då fungerar appen igen. Har "allways connect" i bokat.
Körde även iväg ikväll och hade ett samtal pågående samtidigt, var 20sekund så tystnar ljudet i ca. 3sekunder. Jag har inte Telia som operatör. Detta beteende pågick hela samtalet. När samtalet var avslutat så var det samma beteende på streamand radio. Under de tysta 3sekunderna så är även blinkers tyst om man behöver blinka...
Om Telia har problem så borde ovan problem inte uppstå om Tesla har programmerat sin programvara rätt. Tycker att vi har identifierat ett problem i programvaran som inte klarar av att hantera denna situationen. Detta pekar på ett fel i Tesla programvara, enligt mig, som orsakas av ett externt Telia problem.
Dags för en uppdatering av programvaran. Undrar när den kommer?
Model 3 | LR | AWD | FSD | Midnight Silver Metallic | 19"
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids
Såld: Model S 75 | Blå | AP1 | Panoramatak | Premium | 21" Arachnids