Re: Artikel i media
Postat: 28 feb 2020 12:33
Genèvemässan inställd
https://www.cnn.com/2020/02/28/business ... index.html
https://www.cnn.com/2020/02/28/business ... index.html
Där ser man. Världen stängs ner bit för bit.jpetters skrev:Genèvemässan inställd
https://www.cnn.com/2020/02/28/business ... index.html
https://www.admin.ch/gov/fr/accueil/doc ... 78289.htmljpetters skrev:Genèvemässan inställd
https://www.cnn.com/2020/02/28/business ... index.html
Det verkar dock inte hända ofta med tanke på när händelsen inträffade...nek0 skrev:Det händer spännande saker även med elLarsL skrev:Ja, köpa ny bensinbil nu, hur tänker man då?PatrikS skrev:![]()
https://www.skd.se/2011/05/31/for-hog-s ... ra-hamnen/
Och vem sa att det händer ofta?+46 skrev:Det verkar dock inte hända ofta med tanke på när händelsen inträffade...nek0 skrev:Det händer spännande saker även med elLarsL skrev:Ja, köpa ny bensinbil nu, hur tänker man då?PatrikS skrev:![]()
https://www.skd.se/2011/05/31/for-hog-s ... ra-hamnen/![]()
Hur som så bör elektronik i hemmen konstrueras för att uppfylla vad spänningen får variera i våra hem. Det vill säga att matningsspänningen håller god kvalitet enligt föreskriften EIFS 2013:matningsspänningen 230V får variera ±10 % (207–253V).
Sommar-OS i Japan hänger ju på en tråd också.gellerstam skrev:https://www.admin.ch/gov/fr/accueil/doc ... 78289.htmljpetters skrev:Genèvemässan inställd
https://www.cnn.com/2020/02/28/business ... index.html
Bern, 02.28.2020 - Förbundsrådet sammanträdde i dag, 28 februari 2020, för ett extra möte. På grund av den nuvarande situationen och spridningen av coronaviruset har förbundsrådet beslutat att förklara den nuvarande situationen i Schweiz som en "speciell situation" i den mening som avses i lagen om epidemier, och att förbjuda manifestationer av mer än 1000 personer. Förbudet träder i kraft med omedelbar verkan och är giltigt till minst 15 mars.
Ber om ursäkt om du blev kränkt av en skrattande gubbe....nek0 skrev:Och vem sa att det händer ofta?+46 skrev:Det verkar dock inte hända ofta med tanke på när händelsen inträffade...nek0 skrev:Det händer spännande saker även med elLarsL skrev:Ja, köpa ny bensinbil nu, hur tänker man då?PatrikS skrev:![]()
https://www.skd.se/2011/05/31/for-hog-s ... ra-hamnen/![]()
Hur som så bör elektronik i hemmen konstrueras för att uppfylla vad spänningen får variera i våra hem. Det vill säga att matningsspänningen håller god kvalitet enligt föreskriften EIFS 2013:matningsspänningen 230V får variera ±10 % (207–253V).
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vaste ... k-slogs-ut
Tack, det var snälltBjelke skrev:Ni kan få några av mig![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så, nu borde dom räcka ett tag
Yourvällkommenek0 skrev:Tack, det var snälltBjelke skrev:Ni kan få några av mig![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Så, nu borde dom räcka ett tag
Bra replik.fth skrev:Debatt-inlägg som återigen hävdar att elbilsbatterier är satans påfund:
https://www.nyteknik.se/opinion/elhybri ... et-6988691
Den tidigare Volvo-ingenjören räknar med 200kg co2/kWh i produktionskostnad för EV-batteriet och att hybriden körs enbart på svensk el och HVO![]()
Han kommer, föga förvånande givet författarens bakgrund och de absurda förutsättningarna, fram till att hybrider är mycket bättre än elbilar.
/fth
Mycket bra!nek0 skrev:Bra replik.fth skrev:Debatt-inlägg som återigen hävdar att elbilsbatterier är satans påfund:
https://www.nyteknik.se/opinion/elhybri ... et-6988691
Den tidigare Volvo-ingenjören räknar med 200kg co2/kWh i produktionskostnad för EV-batteriet och att hybriden körs enbart på svensk el och HVO![]()
Han kommer, föga förvånande givet författarens bakgrund och de absurda förutsättningarna, fram till att hybrider är mycket bättre än elbilar.
/fth
https://www.nyteknik.se/opinion/fel-lad ... 48,33270&=
Mycket bra replik, välskriven, hon totalsågar artikeln med väl underbyggda argument, och allt med god ton.nek0 skrev:Bra replik.fth skrev:Debatt-inlägg som återigen hävdar att elbilsbatterier är satans påfund:
https://www.nyteknik.se/opinion/elhybri ... et-6988691
Den tidigare Volvo-ingenjören räknar med 200kg co2/kWh i produktionskostnad för EV-batteriet och att hybriden körs enbart på svensk el och HVO![]()
Han kommer, föga förvånande givet författarens bakgrund och de absurda förutsättningarna, fram till att hybrider är mycket bättre än elbilar.
/fth
https://www.nyteknik.se/opinion/fel-lad ... 48,33270&=
Ja, det måste vara skitjobbigt för de här fossilkramarna att inte pöbeln bara sitter tyst i klassen och sväljer allt de påstår.fth skrev:Mycket bra replik, välskriven, hon totalsågar artikeln med väl underbyggda argument, och allt med god ton.nek0 skrev:Bra replik.fth skrev:Debatt-inlägg som återigen hävdar att elbilsbatterier är satans påfund:
https://www.nyteknik.se/opinion/elhybri ... et-6988691
Den tidigare Volvo-ingenjören räknar med 200kg co2/kWh i produktionskostnad för EV-batteriet och att hybriden körs enbart på svensk el och HVO![]()
Han kommer, föga förvånande givet författarens bakgrund och de absurda förutsättningarna, fram till att hybrider är mycket bättre än elbilar.
/fth
https://www.nyteknik.se/opinion/fel-lad ... 48,33270&=
Så ska fossilkramarna bemötas, jag har själv svårt att hålla just god ton, jag tenderar att bli både nedlåtande och messerschmittig när jag kommenterar sådana här stolligheter![]()
/fth
Ja, det var en bra replik. Men jag förstår dig verkligen att du har svårt att hålla god ton. Det är så tröttsamt att höra samma felaktiga argument upprepas för femtielfte gången. Då blir det svårt att hålla god ton.fth skrev:Mycket bra replik, välskriven, hon totalsågar artikeln med väl underbyggda argument, och allt med god ton.
Så ska fossilkramarna bemötas, jag har själv svårt att hålla just god ton, jag tenderar att bli både nedlåtande och messerschmittig när jag kommenterar sådana här stolligheter![]()
/fth
Med det tillkännagivna slutet gör Volkswagen VD nu klart hur allvarlig han är med fokus på elektromobilitet.
Andra alternativa drivtyper har inte heller några stora framtidsutsikter i VW-gruppen. Dessa inkluderar syntetiska bränslen och vätebränsle med bränslecellen. "Det finns bara ett fåtal små forsknings- och förutvecklingsaktiviteter på Audi," sa VW-styrelsemedlem Frank Welsch till Handelsblatt. ”Om vi tar transportomställningen och miljömålen på allvar måste vi koncentrera oss på den batteri-elektriska drivenheten. Allt annat är slöseri med begränsad förnyelsebar energi. "
På grund av den betydligt lägre effektiviteten är det inte meningsfullt från VW: s synvinkel att vilja minska koldioxidutsläppen med väte eller syntetiska bränslen. "Effektiviteten för rent batteridrivna bilar är mycket högre", säger VW-utvecklaren Welsch.
Med 100 kWh förnybar energi kan en batteribil resa runt 500 kilometer, ett bränslecellfordon 200 kilometer och en bil med Synfuel-användning kan täcka 80 kilometer. "Det är därför det inte kommer att finnas några bränslecellfordon från våra bilmärken i serieproduktion under överskådlig framtid", är hans slutsats.