På Youtube såg jag en bil från USA där man kunde se igenom framförvarande bil och alltså så se 2 bilar i samma körfält. Min kan inte se fler än tidigare någon annans som kan ?
På Youtube såg jag en bil från USA där man kunde se igenom framförvarande bil och alltså så se 2 bilar i samma körfält. Min kan inte se fler än tidigare någon annans som kan ?
Ja, jag såg två bilar rakt framför bilen då framförvarande bil hade blockat vyn annars.
Och så hoppar bilen igång igen. Det lilla jag kunde se hittills är att navigatorn är minst lika intelligensbefriad som innan. Och jag som hade hoppats på en lite bättre navigator.
Jag knappade in valfri adress i Tyskland med inställningen undvik färjor. Jag skulle då enligt navigatorn ladda 1 tim 50 minuter (!!!) i Köge för att sedan köra hela vägen över storebältsbron utan att ladda någonstans mer i Danmark. Nästa laddstopp skulle bli nånstans i Tyskland. Visst, det funkar ju att ladda till 100% för att hoppa över tre SuC men det känns ju lite fel liksom.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Satte igång uppdateringen när jag kom till jobbet och nu var den klar. Suck, blir en lång dag på jobbet innan man får testa.
Vit MS Long Range Pluss, Ultra White klädsen, 21" Vit X90D, 6-Sits, Svart klädsen, 19", Premiumpaket, Ultra Hifi
Vit X90D, 6-sits, Ultra White klädsel, 22", Premiumpaket, köldpaket, Ultra Hifi, dragpaket
Model S P85D -15 Midnight Silver
Jag skulle då enligt navigatorn ladda 1 tim 50 minuter (!!!) i Köge för att sedan köra hela vägen över storebältsbron utan att ladda någonstans mer i Danmark.
Plingade strax innan jag åkte till jobbet idag. Dumt nog har jag tänkt kalibrera batteriindikationen hela dagen idag, så jag får väl installera i natt då.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Har rullat runt lite grann på "nya" autopiloten i v8 och är väl mer nöjd än missnöjd. Vissa situationer som förut var knepiga klarar den nu galant. Men tyvärr så märker jag lite försämring på andra ställen.
Det där med hantering av krön fungerade i alla fall för mig bättre tidigare. Nu blev det vingligt värre. Kanske krävs lite inlärning?
Jag har naturligtvis slagit på delning av information i inställningarna så att vi kan lära oss av varandra. Passar på att slå ett litet slag för det även jag. (Om man är foliehatt så ska man nog ändå inte välja en uppkopplad bil eller smartphone...)
Såld: 2014 Steel Grey P85D Grey turbine 21", Nextgen fram och bak, pluschassie
2019 Model S ”Raven” Performance Ludicrous, Midnight Silver Metallic, Satin Dark grey wrap, FSD, Ultravit + Carbon, 21" Twin Turbine
Ingen v8 över helgen men efter 45 min kopplad mot firmans wifi fick jag meddelande om sw update.
Fast med min vanliga tur så är det ytterligare en v7.xx som jag missat..
Uppdateringen kom direkt för mig så fort jag bemödade mig att lägga in wifi..
Så att fixa wifi är nog ett måste om man vill ha den tidigt..
Men det är ingen garanti. Min bil står med WiFi både på jobbet och hemma men det dröjde ändå. Jag tror att det är svårt att knäcka koden för hur de skickar ut uppdateringarna. Det är antagligen bara vanlig gammal hederlig magi.
Nuvarande: Vit Y LR -23
Tidigare: Röd S 75D -18
Tidigare: Svart S 85 -15
Herregud,
Är det bara jag som tycker V8.0 är HELT värdelös?
Ingen logik i ifall den byter övre/undre fönstret, utan det verkar ske typ varannan gång.
Är kartan i övre fönstret så kommer man inte åt menyerna utan måste switcha ner den till undre först!
Helt KASST och användarfientligt!
Roll back eller så säljer jag snart skrället!
Herregud,
Är det bara jag som tycker V8.0 är HELT värdelös?
Ingen logik i ifall den byter övre/undre fönstret, utan det verkar ske typ varannan gång.
Är kartan i övre fönstret så kommer man inte åt menyerna utan måste switcha ner den till undre först!
Helt KASST och användarfientligt!
Roll back eller så säljer jag snart skrället!
Har du prövat att starta om ?
S P85D -15 | röd | S 100D -18 | röd | 3 LR- 19 | vit |
MYP -22 | MIB | svart/svart
Jag skulle då enligt navigatorn ladda 1 tim 50 minuter (!!!) i Köge för att sedan köra hela vägen över storebältsbron utan att ladda någonstans mer i Danmark.
Åh har du 200 kWh batteri? Nu är jag avundsjuk!
( )
Uppenbarligen. Batteriet har kanske blivit större med V.8. Eller så kan bilen bara ladda med 40kW efter uppdateringen.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Hur fungerar mediaspelaren??? Jag hittar ingenting. Var är mina favoriter? Varför spelar den plötsligt FM-radio hela tiden? Jag har aldrig någonsin lyssnat på FM-radio i Teslan. Spotify fungerar inte längre via Wifi, det går inte ens att logga in på Tesla-kontot. Funkar med 3G.
Jag får nog ta ledigt resten av dagen och pilla...
Hur fungerar mediaspelaren??? Jag hittar ingenting. Var är mina favoriter? Varför spelar den plötsligt FM-radio hela tiden? Jag har aldrig någonsin lyssnat på FM-radio i Teslan. Spotify fungerar inte längre via Wifi, det går inte ens att logga in på Tesla-kontot. Funkar med 3G.
Jag får nog ta ledigt resten av dagen och pilla...
Lyckades hitta favoriterna under respektive flik dvs mina "radiokanaler" ligger under tunin och favoriter där.
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Fasen, har inte fått mjukvaran ännu. I värsta fall får jag parkera bilen nere hos Tesla i morgon och hoppas på det bästa.
Dom med många inlägg på TCS får förtur...
Du, jag kan intyga att det verkligen inte fungerar så...
Lagom är ordet i Sverige...
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Lyckades hitta favoriterna under respektive flik dvs mina "radiokanaler" ligger under tunin och favoriter där.
Ut och kolla igen....
EDIT: Nä, där ligger bara tre favoriter. Alla andra är borta. Går det att bläddra på nåt hemligt vis, bara ifall alla mina andra TuneIn-favoriter gömmer sig nånstans? Och hur i helskotta fungerar fönsterplaceringen? Är det en slumpgenerator eller finns det någon som helst logik i var respektive fönster hamnar? Är lite halvförvirrad just nu.
Bilen envisas fortfarande med att spela FM-radio. Förmodligen för att det är det enda som fungerar ordentligt just nu.
Intressant nog kan jag slå på data sharing, fast jag har bil utan AP.
V8 dök in på morgonkvisten, men får skjuta upp pillandet till senare.
The look ser ivf ok ut!
http://---
-15 Model S P90D SÅLD
-17 Model X P100DL SÅLD
-16 Model S 90D Frubil
Kör själv dotterns Aygo medans hon luffar runt i Asien, letar elbil med drag...
Inget drag ingen 3a