Väntrum Model 3

Här diskuterar vi om Tesla Model 3

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

nx00 skrev:
Hämtade ut min M3P idag. Fan vad rolig bil.

Bild
Ja lite skillnad mot ID3 kan jag tänka mig. :D
Fin spec det där.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
dozepih
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 jun 2021 05:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dozepih »

code rob skrev:

Jag fick svar från min advisor att allt var i sin ordning, just bara att batteriet var mindre/annorlunda. Så det var bra :)

Så här sa hon, för andra som kanske undrar:
Detta är en helt nyproducerad bil från slutet juni-juli och har precis rullat ut från fabrik, vilket också betyder att den har alla senaste uppgraderingar (värmepump, rattvärme, elbacklucka, ny interiör etc).

Det som skiljer denna bil åt mot den bil som kommer i slutet av året är att räckvidden är på 58 mil istället för 61 mil. Detta för att batteriet är konstruerat på ett annorlunda sätt, detta batteri i din bil är slitstarkare och tål snabbladdning till 100% oftare än det andra batteriet.

På grund av de 3 milen som diffar så är bilarna prisjusterade med 20 000 kronor
Blev uppringd av min advisor idag och han frågade om jag inte ville ha en Shanghaibil istället då det kommer en stor laddning till Sverige. Han sa i princip samma som din advisor sa och jag har luskat reda på att det nog är LFP-batteri i dem. Måste forska mer men finns både fördelar och nackdelar som jag förstår. Och ja, leverans 16-30 aug vilket är mycket roligare än "november".
Användarvisningsbild
Dinsdale
Teslaägare
Inlägg: 1079
Blev medlem: 22 apr 2021 22:08
Referralkod: ts.la/gustav72756

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Dinsdale »

code rob skrev:
taliz skrev:
code rob skrev:
OfarligTesla skrev:
code rob skrev:
Hade i princip bestämt mig för en Model 3 för en-två veckor sen, och konstaterat att det fanns massa i lager, men orutinerad som man är så väntade jag för länge och plötsligt försvann alla och på ny beställningarna var väntad leverans i november. Så blev ju lite besviken, och börjat kika efter begagnade...

Men så idag såg jag att massa lagerbilar hade dykt upp, varav en passade min önskade konfiguration, så nu är den beställd. Enligt säljaren skulle den levereras om en månad drygt, eller mitten av augusti. Så en klar förbättring mot november :)

Model 3 Long Range, röd, dragkrok, 647 000 kr, inklusive avgifterna och en reduktion på 20 000 (för att det var en lagerbil?).

Noterade att i detaljerna säger den räckvidd 580 km, medans när jag kollat på den tidigare så har det varit 614 km. Är det ett större batteri som de börjar med i Q3? Spelar ju inte så stor roll, bara nyfikenhet.

Håller tummarna för att man är lyckligt lottad och slipper strulet som en del fått :)
De började med ett större batteri i Q1 i P och nu även i LR, tror i princip alla LR som kom i Q2 hade det större batteriet dock. Är det 580 km WLTP är det ett mindre batteri, frågan är när den är tillverkad och om det då kan vara andra skillnader ifall den är tillverkad tidigare.
Tack för infon. Det är ju lite svårt att veta exakt vilken "mikromodell" en viss bil är (innan man har VIN i alla fall). Det ser ut som att ALLA "nya lagerbiler" av model 3 på teslas hemsida har 580km räckvidd:
https://www.tesla.com/sv_SE/inventory/n ... 48&range=0

Det är kanske samma som Lophornis säger, som fick erbjudande om en från Kina med "något lägre räckvidd" och 20000 billigare. Kan det vara så att det är bilar från USA som började med större batteriet i Q1/Q2 och de inte ställt om produktionen i Kina än?

EDIT: I och för sig. Kikade på Wikipedia nu, och där står specifikation på range och LR-AWD:
WLTP:
580 km / 360 mi (-2020)
614 km / 381 mi (2021-)

Ska man tolka det som att det överlag då är en 2020 års modell? Jag hade ju antagit att det ändå var en 2021 (dvs producerad efter 2020-07). Hm...det fanns ett antal detaljer jag var ute efter (som värmepumpen mm), som jag nu inte känner mig helt övertygad om att denna har...
Du ser på inredningen att den har nya dörrsidorna etc, dvs den bör vara tillverkad i år. Dom började väl med det typ i april eller nått sånt?
Nog lite tidigare i Kina dock.
Jag fick svar från min advisor att allt var i sin ordning, just bara att batteriet var mindre/annorlunda. Så det var bra :)

Så här sa hon, för andra som kanske undrar:
Detta är en helt nyproducerad bil från slutet juni-juli och har precis rullat ut från fabrik, vilket också betyder att den har alla senaste uppgraderingar (värmepump, rattvärme, elbacklucka, ny interiör etc).

Det som skiljer denna bil åt mot den bil som kommer i slutet av året är att räckvidden är på 58 mil istället för 61 mil. Detta för att batteriet är konstruerat på ett annorlunda sätt, detta batteri i din bil är slitstarkare och tål snabbladdning till 100% oftare än det andra batteriet.

På grund av de 3 milen som diffar så är bilarna prisjusterade med 20 000 kronor
Att bilen är byggd i Kina istället för i USA verkar bara innebära fördelar för byggkvaliteten, de kinatillverkade bilarna har genomgående bra byggkvalitet (alltså i nivå med vad man förväntar sig). Jag har nyligen hämtat ut en SR+ byggd i Kina och jag hittar inget konstigt på den, samtidigt läser man om de som hämtat ut USA-byggda där det fortfarande sitter grejer snett osv hos en del. Jag hade alla gånger valt bättre kvalitet framför den lilla skillnaden i räckvidd, och att dessutom få 20000 rabatt på det är ju bara att gratulera till.

Vidare: Det kan omöjligt vara LFP-batterier i LR (alltså den varianten som går att ladda till 100% regelbundet). LFP har mycket lägre energidensitet än "vanliga" batterier, 1 kW LFP-batterier tar alltså större plats än 1 kW "vanliga" batterier. Enda anledningen till att Tesla kunde få in LFP-batterier i SR+ och ändå behålla en bra räckvidd var att SR+ med "vanliga" batterier bara var fylld till 2/3 med vanliga celler. Det fanns alltså tillräckligt mycket tomrum i batteripacket för att proppa det fullt med LFP-celler istället. Det är därför fysiskt omöjligt att ha LFP i en LR, det finns ingen plats för fler celler.

Att de "vanliga" batterierna helt plötsligt skulle gå att ladda till 100% utan att det sliter låter osannolikt, däremot kan det vara så som Tesla-personalen säger att det kanske slits lite mindre än det som du har tre mil extra räckvidd i. Men det slits fortfarande, så du ska även med den bilen undvika att ladda till 100% är min gissning. Du kommer få ditt svar när du hämtar ut den, i teslaappen kan man kolla på laddnings-delen. Om batteriet där har markeringar "daily/dagligen" mellan 50 och 90% och reglaget snäpper fast vid dessa har du ett vanligt batteri som ska skötas därefter. Har du däremot ett okänsligt batteri (som LFP) finns inga markeringar, man kan dra reglaget hela vägen upp till 100% och markeringarna daily och trip saknas helt.
Model 3 RWD 18" 2024
Model 3 SR+ 18" 2021
Användarvisningsbild
frippe
Teslaägare
Inlägg: 2672
Blev medlem: 16 aug 2017 08:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av frippe »

Dinsdale skrev:

Att bilen är byggd i Kina istället för i USA verkar bara innebära fördelar för byggkvaliteten, de kinatillverkade bilarna har genomgående bra byggkvalitet (alltså i nivå med vad man förväntar sig). Jag har nyligen hämtat ut en SR+ byggd i Kina och jag hittar inget konstigt på den, samtidigt läser man om de som hämtat ut USA-byggda där det fortfarande sitter grejer snett osv hos en del. Jag hade alla gånger valt bättre kvalitet framför den lilla skillnaden i räckvidd, och att dessutom få 20000 rabatt på det är ju bara att gratulera till.
Jag vet inte jag. Tråden där ena drivaxeln suttit löst har en bil byggd i Kina. Så det verkar inte vara självklart att bilarna från Kina är bättre ihopsatta.
Model Y LR.
Model S70D
lav1
Inlägg: 88
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

Med ytterligare 20k prissänkning, möjligheten för dragkrok och högst troligen mindre magont på grund utav dålig passform/byggkvalitet rann bägaren över för mig och jag la en beställning på en vit Tesla Model 3 LR med dragkrok.

Har haft en ID.4 1st edition (ej 1st Max) sedan april som jag är överlag nöjd med, men byter på grund utav avsaknaden av aktiv filhållning, önskan om bättre ljudsystem, Tesla's laddningsnätverk, mjukvaran och finesser så som camp-mode/dog-mode samt inte minst prestandan och fyrhjulsdriften.

Leverans i slutet på augusti men man kan ju hoppas på tidigare :)
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14902
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av taliz »

anting1 skrev:
Med ytterligare 20k prissänkning, möjligheten för dragkrok och högst troligen mindre magont på grund utav dålig passform/byggkvalitet rann bägaren över för mig och jag la en beställning på en vit Tesla Model 3 LR med dragkrok.

Har haft en ID.4 1st edition (ej 1st Max) sedan april som jag är överlag nöjd med, men byter på grund utav avsaknaden av aktiv filhållning, önskan om bättre ljudsystem, Tesla's laddningsnätverk, mjukvaran och finesser så som camp-mode/dog-mode samt inte minst prestandan och fyrhjulsdriften.

Leverans i slutet på augusti men man kan ju hoppas på tidigare :)
Hah, jag sitter ju också med en ID4 och är sugen på att göra samma sak.. :lol:
ID4 är inte en dålig bil, men den är sjukt tråkig och jag saknar väldigt mkt från min M3P.
Byter du in den hos Tesla? Vad fick du för bud isf?
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
lav1
Inlägg: 88
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

taliz skrev:
anting1 skrev:
Med ytterligare 20k prissänkning, möjligheten för dragkrok och högst troligen mindre magont på grund utav dålig passform/byggkvalitet rann bägaren över för mig och jag la en beställning på en vit Tesla Model 3 LR med dragkrok.

Har haft en ID.4 1st edition (ej 1st Max) sedan april som jag är överlag nöjd med, men byter på grund utav avsaknaden av aktiv filhållning, önskan om bättre ljudsystem, Tesla's laddningsnätverk, mjukvaran och finesser så som camp-mode/dog-mode samt inte minst prestandan och fyrhjulsdriften.

Leverans i slutet på augusti men man kan ju hoppas på tidigare :)
Hah, jag sitter ju också med en ID4 och är sugen på att göra samma sak.. :lol:
ID4 är inte en dålig bil, men den är sjukt tråkig och jag saknar väldigt mkt från min M3P.
Byter du in den hos Tesla? Vad fick du för bud isf?
Förstår dig!

Jag har förmånen med ID.4an att bara kunna lämna tillbaka den med 1 dags varsel ungefär, varken äger eller leasar den (långtidshyra). Så det löser sig enkelt för mig :)
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Värt att tänka på är väl att de där LG packen som sitter i LR är ju mindre än vad man hade för storlek under 2020 som jag förstått. Kan man vänta till November hade iaf jag gjort det.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 4388
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av jonasl »

Låter helt orimligt med LFP i en LR. Redan SR+ med LFP är tunga, såpass tunga att lastvikten i bilen börjar kännas som en begränsning. Tyvärr tror jag Sales advisorn på Tesla har fel.

Annars är ju tanken på en LR som alltid kan laddas fullt rätt lockande.
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
dozepih
Inlägg: 8
Blev medlem: 23 jun 2021 05:15

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av dozepih »

Japp, ni har helt rätt att LFP i LR är fel. Det var min egna slutsats "det är nog LFP-batteri i dem" men nu efter ytterligare en dag med mer snokande och ett samtal till min advisor så kan vi konstatera att det ej är LFP. Rätt ska vara rätt och ursäkta för eventuell förvirring.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 12025
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av martinot »

anting1 skrev:
Med ytterligare 20k prissänkning, möjligheten för dragkrok och högst troligen mindre magont på grund utav dålig passform/byggkvalitet rann bägaren över för mig och jag la en beställning på en vit Tesla Model 3 LR med dragkrok.

Har haft en ID.4 1st edition (ej 1st Max) sedan april som jag är överlag nöjd med, men byter på grund utav avsaknaden av aktiv filhållning, önskan om bättre ljudsystem, Tesla's laddningsnätverk, mjukvaran och finesser så som camp-mode/dog-mode samt inte minst prestandan och fyrhjulsdriften.

Leverans i slutet på augusti men man kan ju hoppas på tidigare :)
Du kommer få en skönt kul och grymt bekväm bil (men med mindre bra lastutrymme)! Stort grattis! :D
Bild
NACP have Geely (Volvo, Polestar, Zeeker, Lynk&Co, Lotus, etc) in the list of war sponsors
https://nazk.gov.ua/en/the-nacp-has-add ... f-the-war/
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skabb1 »

OfarligTesla skrev:
Värt att tänka på är väl att de där LG packen som sitter i LR är ju mindre än vad man hade för storlek under 2020 som jag förstått. Kan man vänta till November hade iaf jag gjort det.
Vilken storlek har de nu respektive under 2020?
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Skabb1 skrev:
Vilken storlek har de nu respektive under 2020?
Se nedan post på vad som framkommit hittills, M3 LR 2022 är vad det större batteriet med 614 WLTP kallas där.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/5689023/
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skabb1 »

OfarligTesla skrev:
Skabb1 skrev:
Vilken storlek har de nu respektive under 2020?
Se nedan post på vad som framkommit hittills, M3 LR 2022 är vad det större batteriet med 614 WLTP kallas där.

https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/5689023/
Jag tolkade inlägget att LG-batteriet som dessa MIC LR kommer med är mindre än det som fanns 2020?! Är det korrekt? För att de är mindre än nuvarande framgår ju av deklarerad räckvidd (58 mil vs 61 mil)
Användarvisningsbild
Lophornis
Teslaägare
Inlägg: 755
Blev medlem: 30 aug 2016 21:09
Referralkod: ts.la/tomas4789

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Lophornis »

Senaste från Teslabjörn så nämner han dessa bilar. De var inte så dålig räckvidd på enl han

Tesla Model 3 LR 2024 blå
Tesla Model 3 LR 2021 vit (såld)
Ioniq 28kWh (såld)
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skabb1 »

Ska kanske tillägga det att jag var i princip redo att beställa hem en svart LR med drag men den försvann innan jag han förankra allt hos sambon. Så tyvärr sket dig sig

Lite oväntat med en batch LR från Kina. Undrar om det kommer fler...
Användarvisningsbild
OfarligTesla
Teslaägare
Inlägg: 5703
Blev medlem: 17 feb 2018 09:16

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av OfarligTesla »

Skabb1 skrev:
Jag tolkade inlägget att LG-batteriet som dessa MIC LR kommer med är mindre än det som fanns 2020?! Är det korrekt? För att de är mindre än nuvarande framgår ju av deklarerad räckvidd (58 mil vs 61 mil)
Ja, 75 kWh mot 77,8 kWh “användbart”, jämfört med ca 80,6 kWh för det nya med 614 km WLTP.
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Skabb1 »

OfarligTesla skrev:
Skabb1 skrev:
Jag tolkade inlägget att LG-batteriet som dessa MIC LR kommer med är mindre än det som fanns 2020?! Är det korrekt? För att de är mindre än nuvarande framgår ju av deklarerad räckvidd (58 mil vs 61 mil)
Ja, 75 kWh mot 77,8 kWh “användbart”, jämfört med ca 80,6 kWh för det nya med 614 km WLTP.
Tack för förtydligandet!
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19931
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Bjelke »

anting1 skrev:
taliz skrev:
anting1 skrev:
Med ytterligare 20k prissänkning, möjligheten för dragkrok och högst troligen mindre magont på grund utav dålig passform/byggkvalitet rann bägaren över för mig och jag la en beställning på en vit Tesla Model 3 LR med dragkrok.

Har haft en ID.4 1st edition (ej 1st Max) sedan april som jag är överlag nöjd med, men byter på grund utav avsaknaden av aktiv filhållning, önskan om bättre ljudsystem, Tesla's laddningsnätverk, mjukvaran och finesser så som camp-mode/dog-mode samt inte minst prestandan och fyrhjulsdriften.

Leverans i slutet på augusti men man kan ju hoppas på tidigare :)
Hah, jag sitter ju också med en ID4 och är sugen på att göra samma sak.. :lol:
ID4 är inte en dålig bil, men den är sjukt tråkig och jag saknar väldigt mkt från min M3P.
Byter du in den hos Tesla? Vad fick du för bud isf?
Förstår dig!

Jag har förmånen med ID.4an att bara kunna lämna tillbaka den med 1 dags varsel ungefär, varken äger eller leasar den (långtidshyra). Så det löser sig enkelt för mig :)
Hur fasiken lyckas du med det? :)
Är det en företags-pool-bil eller nåt?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
micke_r
Teslaägare
Inlägg: 159
Blev medlem: 26 jul 2019 21:13

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av micke_r »

Bjelke skrev:
anting1 skrev:
taliz skrev:
anting1 skrev:
Med ytterligare 20k prissänkning, möjligheten för dragkrok och högst troligen mindre magont på grund utav dålig passform/byggkvalitet rann bägaren över för mig och jag la en beställning på en vit Tesla Model 3 LR med dragkrok.

Har haft en ID.4 1st edition (ej 1st Max) sedan april som jag är överlag nöjd med, men byter på grund utav avsaknaden av aktiv filhållning, önskan om bättre ljudsystem, Tesla's laddningsnätverk, mjukvaran och finesser så som camp-mode/dog-mode samt inte minst prestandan och fyrhjulsdriften.

Leverans i slutet på augusti men man kan ju hoppas på tidigare :)
Hah, jag sitter ju också med en ID4 och är sugen på att göra samma sak.. Bild
ID4 är inte en dålig bil, men den är sjukt tråkig och jag saknar väldigt mkt från min M3P.
Byter man in den hos Tesla? Vad fick man för bud isf?
Förstår dig!

Jag har förmånen med ID.4an att bara kunna lämna tillbaka den med 1 dags varsel ungefär, varken äger eller leasar den (långtidshyra). Så det löser sig enkelt för mig :)
Hur fasiken lyckas man med det? :)
Är det en företags-pool-bil eller nåt?
Vill va polare i den poolen. :D
lav1
Inlägg: 88
Blev medlem: 12 jan 2020 16:04

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av lav1 »

micke_r skrev:
Bjelke skrev:
anting1 skrev:
taliz skrev:
anting1 skrev:
Med ytterligare 20k prissänkning, möjligheten för dragkrok och högst troligen mindre magont på grund utav dålig passform/byggkvalitet rann bägaren över för mig och jag la en beställning på en vit Tesla Model 3 LR med dragkrok.

Har haft en ID.4 1st edition (ej 1st Max) sedan april som jag är överlag nöjd med, men byter på grund utav avsaknaden av aktiv filhållning, önskan om bättre ljudsystem, Tesla's laddningsnätverk, mjukvaran och finesser så som camp-mode/dog-mode samt inte minst prestandan och fyrhjulsdriften.

Leverans i slutet på augusti men man kan ju hoppas på tidigare :)
Hah, jag sitter ju också med en ID4 och är sugen på att göra samma sak.. Bild
ID4 är inte en dålig bil, men den är sjukt tråkig och jag saknar väldigt mkt från min M3P.
Byter man in den hos Tesla? Vad fick man för bud isf?
Förstår dig!

Jag har förmånen med ID.4an att bara kunna lämna tillbaka den med 1 dags varsel ungefär, varken äger eller leasar den (långtidshyra). Så det löser sig enkelt för mig :)
Hur fasiken lyckas man med det? :)
Är det en företags-pool-bil eller nåt?
Vill va polare i den poolen. :D
Kan tyvärr inte gå in på detaljer men det är ett privat upplägg, en form av långtidshyra genom kontakter i hyrbilsbranschen. Blir inte bättre, men tyvärr ingen Tesla med det upplägget.

I och med nyheterna kring Model Y idag valde jag dock att avboka min MIC M3. Behovet att byta är inte akut och vinterhalvåret är lågsäsong i bilkörningsväg för mig. Jag väntar hellre och kniper en MY eller kanske en ännu mer prissänkt M3 med bättre spec under kommande månader/till våren. På återseende eller så ses vi i Model Y-väntrummet.
Tabster
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 jul 2021 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tabster »

Gjorde för några dagar precis som några andra här i forumet redan gjort.
Hoppade på möjligheten att beställa en lagerbil från Kina :)

Hade tittat på begagnade, då jag inte hade möjligheten att vänta till nov/dec för en ny bil. Men fick förhandsinformation från min tesla kontant att det var lagerbilar på gång.
Så blev många uppdateringar på siten under ett par veckor. Men så plötsligt en natt så dök alla bilar upp, och jag kunde hugga den spec jag (och familjen) ville ha. Mörkblå med krok.

Den indikation jag fick på leverans var i mitten av september. Undrar hur ni andra lyckats få åtel redan i augusti? Tror jag var snabbast på att boka bil ;)

Vore nice om man kunde följa bilen/båten på sin resa.....
Användarvisningsbild
Wixz
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 jul 2021 15:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wixz »

Jag gjorde också samma. Har tittat på begagnad Model 3 ett tag, men då prisskillnaden är relativt liten mot att beställa en ny så var tanken att göra det.
Så en morgon så var där helt plötsligt en hel drös med nya model 3 i lager som "under transport".

Jag hörde av mig till Tesla och fick reda på att det var en oväntad leverans och att de bilar jag såg gällde hela Europa så de troligen skulle försvinna snabbt.
Av den anledningen så jag la en beställning på en Pearlwhite LR AWD med sportfälgar och svart/vit klädsel. Har preliminärt leveransdatum 17/8. Väntar med spänning :)
Tabster
Inlägg: 34
Blev medlem: 10 jul 2021 09:34

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Tabster »

Wixz skrev:
Jag gjorde också samma. Har tittat på begagnad Model 3 ett tag, men då prisskillnaden är relativt liten mot att beställa en ny så var tanken att göra det.
Så en morgon så var där helt plötsligt en hel drös med nya model 3 i lager som "under transport".

Jag hörde av mig till Tesla och fick reda på att det var en oväntad leverans och att de bilar jag såg gällde hela Europa så de troligen skulle försvinna snabbt.
Av den anledningen så jag la en beställning på en Pearlwhite LR AWD med sportfälgar och svart/vit klädsel. Har preliminärt leveransdatum 17/8. Väntar med spänning :)
Hur kan du redan fått ett datum?
Och hur fick du det?
Jag beställde ju före och har inte hört något :D
Användarvisningsbild
Wixz
Teslaägare
Inlägg: 14
Blev medlem: 12 jul 2021 15:33

Re: Väntrum Model 3

Inlägg av Wixz »

Tabster skrev:
Wixz skrev:
Jag gjorde också samma. Har tittat på begagnad Model 3 ett tag, men då prisskillnaden är relativt liten mot att beställa en ny så var tanken att göra det.
Så en morgon så var där helt plötsligt en hel drös med nya model 3 i lager som "under transport".

Jag hörde av mig till Tesla och fick reda på att det var en oväntad leverans och att de bilar jag såg gällde hela Europa så de troligen skulle försvinna snabbt.
Av den anledningen så jag la en beställning på en Pearlwhite LR AWD med sportfälgar och svart/vit klädsel. Har preliminärt leveransdatum 17/8. Väntar med spänning :)
Hur kan du redan fått ett datum?
Och hur fick du det?
Jag beställde ju före och har inte hört något :D
Om du loggar in på ditt Teslakonto och går in för att hantera din beställning, så kan du titta på din slutfaktura under ”dokument”.
På den står ditt preliminära upphämtningsdatum där mitt är 17-08-2021 :)
Skriv svar