mikebike skrev: ↑13 feb 2023 12:21
NEO skrev: ↑13 feb 2023 12:18
mikebike skrev: ↑13 feb 2023 12:02
NEO skrev: ↑13 feb 2023 11:03
Hämtat bilen nu. Leverans var smidigt som vanligt. Bilen var nytvättad och rekondad invändigt. Mycket finare leveransskick än Plaiden som var genomfrusen. Bilen känns välbyggd, inga panelgaps, kroken låg i frunken, även UMC och type 2. Inte hittat något fel mer än att bakluckan smäller lite vid öppning. Insynsskydd fanns med i bakluckan och även stänkskydd var monterat fram. Inte samma framsäten som i MYP, upplever dessa som mycket mjukare och skönare konstigt nog.
B7BBC49A-8051-4325-8E06-5EA5AB69C26C.jpeg
Tre- eller fyrdelat insynsskydd?
Fyrdelat, kändes annorlunda än vår gamla MYPs.
Annorlunda = bättre, eller bara annorlunda?
Jag har inget insynsskydd alls i min....
Vet faktiskt inte, denna kändes lite bökig.
Kört hem bilen nu, sjukt mycket bil för pengarna. Bättre komfort och tystare än 2022 M3 LR.
Prestandan duger gott och väl, hämtade bilen med 44%, körde till supercharger V2 och kom fram med 8%, knappa 10-15min förvärmning gav 145kW peak laddhastighet. Höll över 105kW till 37%. Kopplade ur då. Förbrukning cirka 159Wh/km från Huddinge genom Stockholmo och 6-7 mil motorväg. Styrningen kändes mycket distinkt, den reagerar direkt och kändes nästan lite väl rapp. Påminner om M3P. Har väl med lägre vikt fram pga RWD. Ratten känns inte alls som ratten i MYPen vi hade, men kan ha att göra med förvirrad NEO som kört med yoke senaste månaden
Jag tror MY RWD blir en hit, vi kommer ha den som andrabil men hade definitivt fungerat väl som primärbil.
Kört 149km, här är vad BMS anger gällande batterier:
Hittade ett fel: måste varit för att bilen kom upp och ner från Kina